Online Media Plan LOHC Nieuwe media commissie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media Strategy Model
Advertisements

•Groei in smartphone gebruik •Smartphone altijd bij de hand •Steeds sneller mobiel internet •Eenvoudige en snelle communicatie.
Beleidsplan sc Victoria ’04
SMC078+ Facebook The Adult Version. Meer resultaat met Facebook Inspireren, motiveren, cases & praktische tips Met z’n allen!
Welkom bij Best Buddies Nederland
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Crowdfunding Door Margriet Brouwer Showroom MAMA.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Billboard.com Wat zijn de trends op de website
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
FULLFILL YOUR DESTINY! EXPAND YOUR SOCIAL STRUCTURES! LIVE YOUR DREAM! CONNECTING TRIBES! Welkom bij CONNECTING TRIBES. CONNECTING TRIBES is jouw online.
1 Club & cultuur Hockey •Sportiviteit voor prestatie, proces voor resultaat, plezier en prestatie gaan hand in hand •Elk lid kans op maximale ontwikkeling,
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
SVK Korfbal Thema avond op weg naar 2015 Door Tijs Huisman 9 april 2010.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Ledenvergadering 23 september Agenda Wat is Rhode? Ontwikkelingen Doel/Missie werkgroep Te ontwikkelen beleid Huidige status.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
Nieuw relatiemanagement, SCRM
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
DÉ SUCCESFACTOR… BILLBOARD.COM. ONDERZOEKSVRAAG: WAT IS DE SUCCESFACTOR? Dat ben ik gaan onderzoeken…
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Jannet Wielinga, Rob Jan Peters, Anton Hoogenkamp, Martijn Schuster
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Social media presentatie
Online marketing Expert (in een week)
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Loyaliteit begint met een warm welkom
Training voorbeeld voor
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Welkom. Welkom Voorburgse Rugby - Club We staan! Nu gaan we leren lopen, samen met jullie! Organisatie: Bestuur: Bart, Kour, Maurits TC: Fer en Kour.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
HC Geldermalsen We gaan “verenigen” Bijzondere Algemene Leden Vergadering HCG
Communicatie bij H.V. Hockeer Door Netty Bekkers.
Rugby Club ‘t Gooi Ambitie en (Re-)organisatie. Terugkijkend In 5 jaar tijd jeugd bijna verdubbeld – Van 100 naar 200 – Succesvol jeugdbestuur opgezet.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
Zaterdag 21 november 2015 Niet-leden als vrijwilligers, Een uitdaging NTB congres zaterdag 21 november 2015.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
Fan beleving Hink Jan Apotheker
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Operationeel plan DIMAGINI
Van Dordt, voor Dordt.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Welkom ouders E6 tallen.
Sociale media inzetten
Welkom ouders F-lijn op RHV Leonidas
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Tentoonstellingscatalogus of digital exhibition report?
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Let’s Roll 2017 Hockeyclub Montfoort
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Zet je club op de kaart!.
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
Marketing in sociale media
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Online Media Plan LOHC Nieuwe media commissie Date: 5 april 2017

Wie is LOHC Missie: LOHC is een familie en studenten hockeyclub met ambitie en beleving Kernwaarden: Sportief, respectvol, betrouwbaar, opgeruimd, betrokken, transparant en veilig Positionering: LOHC is een gemeenschap waar mensen tussen de 6 en 90 jaar in een veilige omgeving kunnen sporten, elkaar kunnen ontmoeten, zich kunnen ontwikkelen en feest kunnen vieren Onderscheidende factor (ntb): Ontwikkeling & ambitie? “Wij creëren samen nieuwe mogelijkheden om te groeien/ ontwikkelen”? “samen sportief, persoonlijk en professioneel ontwikkelen”?

LOHC Online Doelstelling nieuwe media commissie: Kom met een plan hoe LOHC op de relevante online kanalen de communicatie en daarmee de relatie tussen (het unieke merk) LOHC en haar leden (stakeholders) kan neerzetten en uitbouwen

LOHC Online Stappenplan Ontsluiten en communiceren op voor LOHC relevante online kanalen Participatie Participatie leden en andere stakeholders Reageren Vraag en antwoord van ex- perts, sponsoren en/of leden Stap 1 Stap 2 Stap 3

LOHC & Facebook Doelstellingen: Informatie ontsluiten daar waar de leden zijn Merk en identiteit opbouwen om huidige leden en een breder publiek te binden en te boeien Interactie uitbouwen met je fans en belanghebbenden Resultaten LOHC wordt een merk met duidelijke onderscheidende identiteit Hierdoor ontstaat meet binding met de leden En wordt het bereik van LOHC groter Meer bereik zorgt voor meer inkomsten

Facebook II Welke content: Informatie: Tophockey verslagen, clubnieuws en foto’s van de site doorplaatsen op facebook Merk & Identiteit: Ontwikkeling / ontplooiing Trainingsvideo’s hockeyschool doorplaatsen vanaf youtube Tweets van commissie Top Hockey doorplaatsen Blog / informatie van de voorzitter / het bestuur : over de club, ontwikkeling en (top)hockey Interactie: Mogelijkheid tot reageren op berichten door leden Hockeyschool blogt en reageert op vragen en berichten Commissie tophockey reageert op vragen en berichten Voorzitter/ Bestuur gaat interactie aan Organisatie Beheer facebook pagina door klein groepje mensen En inventariseren hoe berichten kunnen worden doorgeplaatst. (technisch of door een persoon).

Facebook pagina inhoudelijk Pagina of groep: Voorstel: fanpagina Naam: Voorstel: Hockeyclub LOHC Leiden Verkorte url: Voorstel: www.facebook.nl/lohc (nog niet in gebruik) Nu nog even zoeken op LOHC! Nodig 25 likes

LOHC & YouTube Het kanaal was nog niet aanwezig, nu geopend op: http://www.youtube.com/user/nmlohc

LOHC & YouTube YouTube is niet het meest directe communicatiekanaal maar heeft veel potentie als hub voor hockeyend L&O/ Regio/ Landelijk Doelstelling van het kanaal: Beschouw het als een eigen TV kanaal voor LOHC; Gericht op het genereren van traffic via Youtube kanaal naar overige nieuwe media; Type content: Sponsorkanaal als uiteindelijk doel (dit moet groeien); Binden en boeien van de leden – door leden ook te laten uploaden vam telefoons e.d.; Lesmateriaal voor trainers en coaches, voor en door pupillen; Promotiemateriaal; Live stream (of zo live mogelijk); Traffic = advertentiemogelijkheden = sponsor exposure op termijn; Kanaal voor TV schermen in het clubhuis naast Twitterstream Toekomst – LOHC als merk Aanpak: Begin met de managers van een aantal teams te instrueren over het beschikbare kanaal en vraag ze video aan te leveren. Laat de managers meedenken over welke contentvormen er op moeten komen Koop wellicht een paar flip camera’s en lever 1 goede camera om video opnamen te maken van spelsituaties die door LOHC’ers worden voorgedaan We gaan ook zelf langs de lijn staan om op te nemen Zet online en bouw uit…..

Reageren Doelstelling: (laten) reageren en participeren in gesprekken Wie beantwoord de klant eigenlijk? Leden helpen leden Experts binnen LOHC beantwoorden en participeren Informatie website wordt doorgezet Uitslagen Online kanaal coördinatoren …… Per Kanaal: Twitter: Facebook YouTube Site

Leden / stakeholder participatie Doelstelling: Leden gaan (online) participeren en concreet bijdragen. Hoe? First followers uitnodigen voor brainstorm sessie ter verbetering van online communicatie: maak ze ambassadeurs (Terug)volgen van volgers Actief volgen van leden (pagina’s van) Per Kanaal: Facebook leidend

Welke kanalen zijn minder relevant? Hyves: Aantal hyves leden is op zijn retour Vooral de jongste jeugd Volgen en indien noodzakelijk op inspringen Linked-in: Zakelijke georiënteerde community Google+: Nieuwe community (zomer 2011) Nog niet voldoende leden om interessant te zijn