What? Bezoek een festival van minimaal 5000 bezoekers en minimaal 3 podia. Why? Maak een beknopte SWOT en geef 3 adviezen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De entertainmentbranche bezoek aan een tv studio opname met publiek
Advertisements


De wereld draait door Uitzending De wereld draait Door.
Branche: music.
PRESENTATIE AFSTUDEERONDERZOEK Robin van Leeuwen 2010.
Inhoud Debriefing Uitleg concepten. Inhoud Debriefing Uitleg concepten.
Door: Karlijn, Amber & Stefani. H23.
Liliane de Voogd CO1K, fontys ACI Mei 2013 QDAY FESTIVAL 2013/KINGSDAY APRIL, AMSTERDAM.
Time Warp.
Emeg Lijst 5 Muziek. Music What? Lees de nieuwsbrief op Why? Ga opzoek naar het verdienmodel.
 EMEG-lijst: Weet Ik Veel? Door Karlijn Dado. Breng de reclames rondom in kaart en kijk naar de koppeling daartussen. Welke conclusie kun je trekken?
De EMEG-lijst: BreakFest, Landgraaf. In dit deel van mijn EMEG-(oriëntatie)lijst ben ik opzoek gegaan naar de succesfactoren van het 1-daags festival.
Glow Eindhoven.
Commercialisatie Fietsen
Van social media naar social CRM Social media audit Strategie Implementatie Plan.
 100 bezoekers  300 euro ophalen voor het goede doel  Weinig medewerking van eventuele sponsoren  Zeer goede sfeer  Alle kosten terug verdienen 
Verdienmodel Hrieps festival
Komt een vrouw bij de dokter
Hoe motiveer ik mijn hypotheekadvies?
Van Experience naar Challenge Economy © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Nieuw relatiemanagement / scrm
Georges Van Nevel 04 oktober 2008 Citymarketing & Communicatie.
 kwaliteit in Nederland is goed, maar kan nog beter. Nog teveel praktijkvariatie.  de bereikbaarheid in Nederland is goed  de toegankelijkheid in Nederland.
Basisboek marketingcommunicatie
Door:Liliane de Voogd Klas: CO1K Datum: 17 september 2012.
Als vrijwilligerswerk bij mij in de wijk heb ik geholpen bij de organisatie van Woensel Westival. Een wijkfestival waar we alle bewoners van deze ontwikkelingswijk.
Gerard Ekdom in poppodium 013, Tilburg
{ The Ziggodome. ● Uitverkochte Ziggodome dus veel bezoekers ● Veel songs van het nieuwe album ● Veel entertainment ● Grote show ● Voorprogramma.
Niek Bessems SUNSET FESTIVAL. Inhoudsopgave presentatie 1.Over het festival 2.Verwacht & Ervaren 3.SWOT analyse.
Bell X1 in de Amstelkerk. Wat zijn de verwachtingen voroaf? Wat is je ervaring geweest? Wat is het verschil tussen deze twee?
EMEG lijst. Gaming: GunBound. Door Karlijn Dado. Vraag: speel een game mee en haal een level.
Presentatie studiecoaching
Breakfest. Wat is Breakfest  Festival op het Pinkpok terrein in Landgraaf  Music  Games  Skateboarding  BMX  Creative workshops.
Battle of the radio’s. Vergelijking Jeffrey van den Wildenberg - CO1B2 - Aanbod - Doelgroep - Variatie - Onderscheid / uniek.
BAVARIA ZO. FESTIVAL 22 september Wie? Wat? Waar?  Bavaria presenteert 1 e editie Zo. Festival 2012  Lieshout 22 september 2012  Meer dan 3000.
BEZOEK DE WEBSITE MAAK EEN BEKNOPTE SWOT ANALYSE EN GEEF 3 ADVIEZEN.
Juridische Risico's Sportevenementen
3voor12.nl.
Sportevenementen: the next step
Podcircuit - een schot in de roos In ‘t vizier Het doel(wit) Sluipschutters.
Nieuw relatiemanagement SCRM Nieuw relatiemanagement SCRM.
Vrijwilliger appelpop 2012
Vriendschap.
Anouk van Dijk CO1C. Appelpop valt onder de categorie events. 3 podia: Het hoofdpodium Het brunottipodium Het McBlossompodium.
Billboard.com EMEG Music Iris Post. muziekplatform entertainment eigen magazine + website muziektrends, -nieuws, -informatie, interviews, video’s 10 miljoen.
Tom Driessen, Tristan Melissen, Shauni Mulder, Joy Verstegen, Lisette Wiegers,
Wat zijn de verwachtingen van de doelgroep vooraf en in hoeverre zijn die uitgekomen?  Welke verwachtingen hadden de bezoekers?  Hoe goed heeft de organisatie.
Optreden Why We Fight Kijkje achter de schermen, Event.
SWOT-analyse. What?: Music Why?: Maak een Swotanalyse en geef 3 adviezen How?: Powerpoint.
Daydream Festival Maak een beknopte SWOT en geef 3 adviezen.
UML 1. Use cases1. Use cases. Het probleem: Hoe inventariseer ik wensen en eisen voor mijn project? Hoe leg ik ze vast? Hoe geef ik vorm en structuur.
Ondernemen moet je doen
Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.
Historie 1e festival 12 april 2002Boogie Bar1100 bezoekers (uitverkocht) 2e festival 26 april 2003De Muzeval1350 bezoekers (uitverkocht) 3e festival.
Toepassingen van Prijsdifferentiatie Arjan Agema.
Muziek: The Shadows - All Day L i e v e H e e r,
Presentatie Woonbron Afwegingen warmtenetten
Door Tijs, Jannes en Reinout
Wanneer er maar één aanbieder is
Marketing les 4 Koopgedrag en marktaandeel Product-levens-cyclus
Strategy map Online missie Bedrijf: Dans Instuif
Proces Opnames analyse
specialisatie zorgt voor welvaartswinst
Prijszetter binnen grenzen
Workshop 4: duurzaamheidsacties
Blended Leermodule: Onderzoeksstrategieën
Bow-tie analyse Risico Oorzaken Klanten Medewerkers Bedrijfsvoering
Begrazen.
Transcript van de presentatie:

What? Bezoek een festival van minimaal 5000 bezoekers en minimaal 3 podia. Why? Maak een beknopte SWOT en geef 3 adviezen.

SWOT analyse - eerste grote festival in het jaar - bekende namen - 3FM sponsoring - MVO weinig variatie in line-up weinig andere dingen dan muziek -relatief duur SWOT analyse Experience economy meer concurreren concurrentie andere festivals met meer of grotere bands

Advies 1: Minder 3FM-gerelateerd Meer alternatieve bands Meer risico durven nemen

Advies 2 Meer variatie Niet alléén muziek 0ok niet te opvallend zodat het imago stuk gaat

Advies 3: Dagticket kost 85 Moet goedkoper of goedkoper lijken (79 euro bijvoorbeeld) > meer mensen voor 1 dag naar het festival

The end!  Door Karlijn Dado CO1C