Workshop Generatie Denken

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Generatie Einstein Inez Groen
Advertisements

Regie in Eigen hand Hans van der Knijff 15 mei 2013.
Mijn jeugd in West…. Mijn jeugd in west Logline 3 generaties van Amsterdam West worden met elkaar vergeleken door te praten over de belevenissen die zij.
Jos van der Lans Regionale bijeenkomst Klimaatverbond Breda, 23 oktober
“Hoe kom ik aan klanten?”
project Bijzondere vriendschappen
EDO in het basisonderwijs Educatie voor Duurzame Ontwikkeling in het onderwijs Brussel, 20 januari 2009 Marleen Wouters, Departement Onderwijs en Vorming.
TOEKOMST VOOR HET BREIN
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
Workshop 5 •Dialoog voorbij de leeftijd • Suzan Langenberg • Catherine Schnitzer.
Baarde en de goede Hoofdstuk 4: Onderzoeksontwerp
BINDEN EN BOEIEN VAN JONGE WOLVEN
Welkom bij Leefstijl.
Trends en Toekomst van werk in Noord-Holland
Historisch overzicht Paragraaf 5.3
DAIR SEMINAR 2005 Workshop ‘Organiseer IR’ Peter Hoekstra Institutional Researcher Universiteit van Amsterdam 10 november 2005.
Agenda Thuiswerk (voorafgaand aan werkcollege 2-10): -De Lego opdracht uit werkcollege 25-9 uitwerken… -Blog updates… -Deze PPT voor werkcollege 2-10.
En hoe de politie hier haar voordeel mee kan doen
Beeldvorming (inleiding)
Hoe houdt u uw oudere medewerker vitaal en gemotiveerd?
Week 38: Organisatiestructuur Lieke van de Camp 19 september 2011.
A CHTERGRONDEN BIJ DE AANPAK VAN DE ‘ KRACHTWIJKEN ’
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
1950-Heden - de tijd van televisie en computer
Beeldvorming (inleiding)
Indonesië.
Generatiesensitief vergaderen
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Ouder worden: een lange en schitterende toekomst
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2009 Stadia bij Belevenisconcepten, Business case en Belevenisconcept Experience Economy.
Ontwerpgericht onderzoek naar leren tussen generaties in organisaties
Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen
Werken in de zorg KICZ bijeenkomst 11 november 2010.
DE WERELD IS STRAKS VAN ONS!!! AAN HET EINDE VAN DE WORKSHOP: Weet jij wat typerend is voor de generatie Z. Weet jij wat de generatie Z wil. Weet jij.
BLIK OP DE SAMENLEVING.
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
Achtergronden bij de aanpak van de ‘krachtwijken’
Nieuwste ontwikkelingen op HRM terrein   Inleiding voor het Gezelschap Senioren VU en VUmc Yolande van der Linden, directeur P&O VUmc 7 oktober 2014.
Etnisch profileren: van welles/nietes naar professionele ontwikkeling
Het ideale fairtrade team
Intergenerationele solidariteit
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Joods Maatschappelijk Werk TOEKOMST JMW. Uitgangspunten  JMW is verantwoordelijk voor de sociale zorg in Nederland  JMW heeft een specifieke verantwoordelijkheid.
Klassieke opvattingen over organisaties
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Cannabis en verslaving: misverstanden en feiten
Demografiequiz Ravenstein en de kernen.
Pub Quiz Herfstcongres slidenr. Generatie theorie Een groep die te identificeren is op gedeelde geboortejaren en significante levensgebeurtenissen.
Marian Koek – 25 november 2015.
Van praktijk naar theorie: de aanpak van Dilemma.
Scouting in beeld bij je gemeente. 2 Scouts in beeld bij je gemeente Gemeenteraadsverkiezingen Aandacht vragen voor de wensen en uitdagingen op lokaal.
Alex van der Wal, 18 Juni 2015 Een gezonde kijk op winst & verlies maken op medewerkers Activeren, Inspireren & Vitaliseren.
“School als ontwikkelplek” Uit krachtig meesterschap en AB bijeenkomsten ROC Nijmegen Door M. Straatmans.
ELRC Workshop in Den Haag, Nederland, Kunt U Bijdragen? 1.
H7 – Het beeld nog scherper stellen
Over veren en participeren: intergenerationele werksessie Prof. dr. Henk Nies -Bijzonder hoogleraar organisatie en beleid van zorg; Raad van bestuur Vilans.
Humanitas Haagland Sterker dan je denkt!.
Waarden & organisatiecultuur
Personal Coaching Service.
3. Oorzaken van criminaliteit
Wie eet en wie wordt gegeten?
Betrouwbaarheid van een tekst
Reflectie op onze KION waarden Module 2
Hoofdstuk 8: Afwijkend gedrag en conflict
Politieke socialisatie Politieke institutie Sociale institutie
Socialisatie H 1 Communicatie TA.
Generaties in dialoog.
§6.3 Cultuur en samenleving
Transcript van de presentatie:

Workshop Generatie Denken Klantspecifiek invullen. Johann Glaubitz Emily Hasekamp

Generatie = ‘…het product van ontwikkelingen in de samenleving en de opvoeding.’ Mensen die in dezelfde tijdgeest opgroeien delen kenmerkende waarden en opvattingen. Deze onbewuste overtuigingen leiden tot de grootste overlevingskans van henzelf en hun organisatie in de maatschappij. Bron: www.motivaction.nl Bron: www.pragmatischinnoveren.nl

Uit welke 4 generaties bestaat werkend Nederland? BabyBoomers, De Hippies, De Patatgeneratie, Screenagers BabyBoomers, Generatie X, Generatie Y, Generatie Einstein BabyBoomers, Generatie Y, Generatie Z, Applaus Generatie

Uit welke 4 generaties bestaat werkend Nederland? BabyBoomers, De Hippies, De Patatgeneratie, Screenagers BabyBoomers, Generatie X, Generatie Y, Generatie Einstein BabyBoomers, Generatie Y, Generatie Z, Applaus Generatie Babyboomers: 1945 tot +/-1960 Generatie X: 1960 tot +/- 1975 Generatie Y: 1975 – 1990 Generatie Einstein: 1990 - 2005 Bron: Trendslator 2008

Clash der generaties Babyboom en Generatie X Versus Generatie Y en Generatie Einstein Positie op basis van ervaring Positie op basis wat je kunt Hiërarchische verhoudingen Authentieke verhoudingen Status, geld en positie Betekenisvol werk Face to face contact Digitaal contact Reflectie op wat je niet kunt Reflectie op wat je wel kunt