Workshop Generatie Denken Klantspecifiek invullen. Johann Glaubitz Emily Hasekamp
Generatie = ‘…het product van ontwikkelingen in de samenleving en de opvoeding.’ Mensen die in dezelfde tijdgeest opgroeien delen kenmerkende waarden en opvattingen. Deze onbewuste overtuigingen leiden tot de grootste overlevingskans van henzelf en hun organisatie in de maatschappij. Bron: www.motivaction.nl Bron: www.pragmatischinnoveren.nl
Uit welke 4 generaties bestaat werkend Nederland? BabyBoomers, De Hippies, De Patatgeneratie, Screenagers BabyBoomers, Generatie X, Generatie Y, Generatie Einstein BabyBoomers, Generatie Y, Generatie Z, Applaus Generatie
Uit welke 4 generaties bestaat werkend Nederland? BabyBoomers, De Hippies, De Patatgeneratie, Screenagers BabyBoomers, Generatie X, Generatie Y, Generatie Einstein BabyBoomers, Generatie Y, Generatie Z, Applaus Generatie Babyboomers: 1945 tot +/-1960 Generatie X: 1960 tot +/- 1975 Generatie Y: 1975 – 1990 Generatie Einstein: 1990 - 2005 Bron: Trendslator 2008
Clash der generaties Babyboom en Generatie X Versus Generatie Y en Generatie Einstein Positie op basis van ervaring Positie op basis wat je kunt Hiërarchische verhoudingen Authentieke verhoudingen Status, geld en positie Betekenisvol werk Face to face contact Digitaal contact Reflectie op wat je niet kunt Reflectie op wat je wel kunt