Social media kans en/of bedreiging?.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkelingen in de retailmarkt
Advertisements

Informatie over voeding zoeken en bespreken
Arbeidsmarkt West-Brabant
Het reisburo van de toekomst? 10 SEPTEMBER 2013 Via Actuele signalen naar mogelijkheden voor retailing in de reiswereld….
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
Landelijke campagne bedrijfstakpensioenfondsen Bpf Bouw, 2 maart 2010 Marjolein Zaal Manager Communicatie VB.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Approval Plans van Theorie naar Praktijk Janneke Staaks Universiteitsbibliotheek.
•2005 versus 2000 •PC panel: database met huishoudens •600 vrouwen, 100 mannen, jaar •De Nederlandse digitale vrouw in kaart brengen •Uitsplitsingen.
Wat is interactieve marketing?
Branche analyse drogisterijen Onderzoek online marketing activiteiten
Wegwijs in social media land
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
01/10/ De handel na een jaar crisis? Dominique Michel Gedelegeerd bestuurder.
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
Record Linkage: Simulatie Resultaten Adelaide Ariel Biolink NL 28 maart 2014.
Generatie Y Een presentatie door: Wirjo Hardjono.
Hans Slender Lectoraat Sportwetenschap
A2 - Alliantie Een alliantie aangaan, wat betekent dat in de praktijk? ‘Een grote cultuuromslag’, antwoordt Ton Swanenberg (DI), alliantiemanager van A2.
1 De handel Dominique Michel Gedelegeerd bestuurder.
Fun of functie in Haarlem?
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Prof. dr Jouke van Dijk Hoogleraar regionale arbeidsmarktanalyse
Het Management Informatie Portaal
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
© Q&A Research & Consultancy 2009 Moederdag onderzoek 2009.
Challenge the future Delft University of Technology Over spaghetti, verkoop en veranderingstheorieën Effecten van verkoop van huurwoningen op.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2010 Concept Development – 11 oktober 2010.
MENSEN LEVEN MET MENSEN
Nardi Steverink.
27 juli 2014hier komt de naam van de presentatie in P 1 Web 2.0 Het "nieuwe" interactieve internet.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Praktische toepassingen van PKM in organisaties: 2 voorbeelden
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Marco Leeuwerink Politie Hollands Midden Openbaar of gesloten?
Piet Duizer. Ride the Waves Trends Natuur, Demografie Vergrijzing Verkleuring Toename alleenstaanden Verpersoonlijking/ontzuiling Verstedelijking, globalisering.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Welke acties ondernemen Groningers om voorzieningen te behouden? Carola Simon.
Les 4 - UGC & Social Media I-C1F,
Social Media Revolutie. Welke logo’s ken je niet?
Masterclass flexibilisering en nieuw leiderschap 29 september 2011
Iedereen CEO. de connected wereld en de impact op….
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Effectief adverteren op Marktplaats.nl Gericht communiceren met een relevant publiek.
Lenvis: ideeën van gebruikers Efrath Silver.
1 De ontdekking van Web 2.0 Presentatie Team Ordina type hier de datum 19 april 2007.
HOSTA 2010, Vastgoedcongres 29 september september Horwath HTL.
Emeritiforum 27/02/2014 Em. Prof. Paul De Grauwe Dr. Ir. Urbain Vandeurzen Moderator Prof. Em. Hugo De Man.
Wob ten Hoeve Bob Spijkstra.
Welke acties ondernemen Groningers om voorzieningen te behouden? Carola Simon 26 mei 2014, werkconferentie Innovaties in het sociale domein.
Gefelicitaart.nl.
IMAGO ZORG CONSUMENTEN 2013
Awel, ik zie het niet meer zitten. Itte Van Hecke.
WELKOM publiek in control, draai de rollen om Anneke van der Vaart Account manager CJP Thijs Sprangers CEO Live on Demand CJP Cultuurkaart.
Online ontwikkelingssamenwerking Utrecht, December 2008.
3/30/2015 | 1 Bibliotheekinstructie Nederlands 2014.
Trends en ondernemen Maaike Rijnders Docent trendwatching Fontys ACI Kenniskring Lectoraat Trendwatching o.l.v. Dr. Carl Rohde.
Kennismanagement & Sociale media
Made by: BadBoysBroekhin
OMAR EZZAT SHALAAN & SALAHEddine aithakki
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
OPEN brainstorm.
Transcript van de presentatie:

Social media kans en/of bedreiging?

Zin en onzin?

Het aantal beschikbare Nederlandstalige artikelen op Wikipedia. Juli 2009 Bron: Multiscope

90% Van de consumenten geeft als de #1 reden voor een aankoop de positieve online aanbevelingen van andere consumenten. Bron: Nielsen Global Online Consumer, 2009

© 2010 Menno Lanting Een sociale trend waarbij mensen technologie gebruiken om dingen die ze willen hebben van elkaar te krijgen in plaats van organisaties

Bron: Raad voor de Volksgezondheid en Zorg, N=2000

Geslacht% dat deelneemt Man8% Vrouw15% Leeftijd jaar8% jaar11% 50 jaar en ouder17% Gezondheidstatus Doorgaans gezond7% Chronisch ziek30% Bron: Raad voor de Volksgezondheid en Zorg, N=2000

2/

“LinkedIn: dat is toch vooral iets voor over het paard getilde baantjesjagers". Bestuursvoorzitter, 2007

We tend to overestimate the short term impact of a technology and underestimate the long term impact. — Dr. Francis Collins Peter Schwartz

Open Vertrouwen Content Authentiek Is niet zaligmakend Strategie Ervaren door te doen