Groepsopdracht Video Analyse

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lectoraat Lesgeven in de Multiculturele School
Advertisements

Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
1 De basisbegrippen kracht en snelheid
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Het verschil tussen momentane en gemiddelde snelheid.
Het prijs- of marktmechanisme
Natuur- en scheikunde R. Majewski (MAJ).
Factoren die weer en klimaat beïnvloeden
27 januari 2013 PTC Barneveld José Oost, Heddy Boelsma & Rob de Bruin
Welkom! Marije Bruggink Toine Willems Kee Brinks Jochem Vreeke
Tabellen Metingen schrijf je meestal op in een tabel
Een biologisch onderzoek
Synthese Artikel Onderwerpsverkenning
Reactieve verticale verplaatsing
vwo A Samenvatting Hoofdstuk 16
1212 /n Metingen aan de hoogte van een toren  D  wordt gemeten met onzekerheid S  =0.1 o. Vraag 1: Op welke afstand D moet je gaan staan om H zo nauwkeurig.
Is cosmology a solved problem?. Bepaling van Ω DM met behulp van gravitatie lenzen gevormd door clusters Is cosmology a solved problem?
Kosmische Stralen Boodschappers uit het Heelal Ad M. van den Berg Kernfysisch Versneller Instituut Rijksuniversiteit Groningen
CSE Vaardigheden.
BEWEGING – GRAFIEKEN EN VERBANDEN
ZW : trillingen 6 WW.
Namen: Maurits Prager Niels Suij Myrna Leeflang Jordy van der Linden Arij Dekker
Partnerschapsovereenkomst - Nieuws. De omzendbrief Op 7 december verstuurd naar de Beleidscel Aanvraag om praktische informatie Teruggestuurd op 18 december:
Ecosystemen simuleren in de klas Yuri Matteman De Praktijk Caspar Geraedts Vrije Universiteit NIBI-onderwijsconferentie 11 januari 2013.
Meetonzekerheden In de natuurkunde moet je vaak een grootheid meten
H1 Experimenteel onderzoek
Tweedegraadsfuncties
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
SAMENVATTEN van leerteksten… Tekst verkennen
Oefenopgaven bij ABC toets Opgaven C6. “ optellen en dan delen door het aantal. Zo krijg je het gemiddelde …” C6 Het gemiddelde uitrekenen….. “ voor het.
TLG Zaandam Werkgroep 4a Fons, Han en Henk Reactieve / verticale verplaatsing 17 november 2007.
Hoe schrijf ik de inleiding van een artikel ?
Digitale Video Analyse
Presentatie Practicumopdracht EMG signaal bij het bankdrukken
Salto’s Groep 2 Peter Baars Bob Hendriks Tessa Kortekaas
Video analyse Groep 4 Christiaan Haye Sanne Honselaar
Spelen met een bak getallen
Welke psychotherapie is het meest effectief bij een depressie ? Het oordeel van Dodo Pim Cuijpers.
GRAFIEK v/e TWEEDEGRAADSFUNCTIE Voorbeeld 1). xf(x) T(0,0) Dalparabool.
1 havo/vwo H2 klimaat, §4.
LES 5: FACTOREN VAN WEER EN KLIMAAT
Onderste extremiteiten
In de weer voor het klimaat
Casus 2 Door Sanne Bakker.
Het maken van een Profiel werkstuk Havo
Thema 2 PLANTEN Basisstof 1 -De levenscyclus van een plant
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Aanbeveling fietsstroken CROW-Fietsberaad
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Vwo6 WiskA Toepassing van differentiaalrekenen Extra opgaven.
Een onderzoek naar het kiemen en groeien van een bruine boon
Disclosure belangen NHG spreker
Adolescentenpsychologie en leerlingbegeleiding
Een beoordeling schrijven
Aanleiding Knelpunten in de wetgeving Het verkeersbeeld is veranderd De praktijk heeft de wetgeving ingehaald De wetgeving geeft te veel ongewenste vrijheden.
Thema Leven deel 1 Wat is wetenschap?.
Grafische vergelijking meetmethoden
Michiel Troost en Jos Ariens
Aanleiding Knelpunten in de wetgeving Het verkeersbeeld is veranderd De praktijk heeft de wetgeving ingehaald De wetgeving geeft te veel ongewenste vrijheden.
Onderzoekend leren Hoe ondersteunen we onderzoekend leren?
eenheden variabele productiefactor (arbeid) productie in aantallen
Kenny Lauwereins Frederieck Meire
Adolescentenpsychologie en leerlingbegeleiding
Keuzevoorlichting havo wiskunde AB.
Kan je zelf een geschikte schaalverdeling maken
Kinematica (bewegingsleer)
Sportmedisch onderzoek
3x3 evaluatie Effectief evalueren.
Transcript van de presentatie:

Groepsopdracht Video Analyse Het verband tussen kniehoek en spronghoogte Groep 1 Danielle van Asten Christina van den Broek Nicole van Keekem Joceline Kranenburg Isabelle Lelijveld Carolien Slot Eline Slot 14 september 2007

Inhoud Hypothese Literatuurstudie Meetmethode Resultaten Conclusie

Hypothese Er is een parabolisch verband tussen de flexiehoek van de knie en de spronghoogte.

Literatuurstudie Artikel: Intermusculaire coördinatie (G.J van Ingen Schenau, M.F. Bobbert)

Meetmethode Voorbereiding: markeerpunt om de spronghoogte te kunnen bepalen markers op malleolus, knie en bovenbeen afstand grond – stopcontact gemeten als referentiepunt Uitvoering: proefpersoon maakt zeven sprongen vanuit verschillende flexiehoeken digitalisatie en analyse met behulp van Silicon Coach om de knieflexiehoek en spronghoogte te meten

Resultaten Filmpje Silicon Coach 1 Filmpje Silicon Coach 2 Resultaten in tabelvorm Resultaten in grafiekvorm Knieflexiehoek (°) Spronghoogte (cm) 176.117 2,8 237.726 11,8 245.785 15,4 253.603 14,8 255.965 15,1 261.315 15,7 267.317 14,6

Resultaten

Conclusie Factoren die van invloed zijn op de spronghoogte: Grootte van het bewegingstraject Spierlengte (rustlengte) Hoeksnelheid De rotatiesnelheid in een gewricht wordt steeds minder effectief omgezet in een translatie naarmate de gewrichtshoek de eindstand bereikt Ligging van het lichaamszwaartepunt Conclusie: De grafiek geeft geen zuiver parabolisch verband weer, de situatie in de minimale stand en de maximale stand is niet vergelijkbaar.