“Slimmer werken in de zorg”
In samenwerking met CVN Jongeren: Babette Scheelen en Marco van Westerlaak En medewerkers van Oosterhof: Jacqueline Cornelissen Karin de VaanRia Smit Dennis Spierings Maria Dankers Lena vd Akker Mary vd Oord Erna Schalx Jeroen van Wanrooy Tilly Weijers
AFSPRAKEN IEDEREEN IS GELIJKWAARDIG WEES OPTIMISTISCH FOUTEN MAKEN MAG ‘VAN ELKAAR LEREN’ IS GOED OORDEEL NIET TE SNEL RESPECTEER ELKAARS MENING DISCUSIEER NIET, MAAR ARGUMENTEER
Eerste bijeenkomst: Inventarisatie knelpunten Aan de slag met de vraag: Hoe kan ik als professional de beste zorg/dienst verlenen aan de cliënt?
Eerste verbetergroepsessie: Op zoek naar oorzaken. Probleemstelling: Gebrekkige interne communicatie staat optimale zorg in de weg.
Probleem onderverdeeld in: Interne communicatie Optimale zorg Cluster communicatie Organisatie / cultuur Beleid Facilitair / techniek
Tweede verbetergroepsessie: Op weg naar oplossingen. Hoofdoorzaak: Er zijn te weinig contactmomenten tussen de medewerkers
Derde verbetergroepsessie: Vaststellen beste oplossing Binnen gestelde kaders Voor de beste oplossing gestemd
Beleidskaders De oplossing moet: Passen binnen de visie van de VNG Kostenneutraal zijn Uitvoerbaar voor management en medewerkers Als pilot op één afdeling en vervolgens bij succes implementeren op andere afdelingen Presentatie tijdens MT
Gratis oplossingen Toegankelijkheid Intranet / Internet Sollicitatiecommissie Meldpunt voor overschot / tekort aan personele bezetting
Belangrijkste verbeterpunt Roosterplanning
Voor en nadelen van deze oplossing worden bekeken De nadelen worden weggewerkt Beste oplossing is gepresenteerd aan het management en goed ontvangen
Bedankt voor uw aandacht !!! Namens de projectgroep: Tilly Weijers