OHT 11.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Sponsoring In dit hoofdstuk zul je het volgende.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Energie uit het heelal”
Advertisements

Optellen en aftrekken tot 20
Leer de namen van de noten 1
Internationale marketing
A H M F K EB C x 8 Afwenden bij A en C. 1e secties C, 2e secties A. Vanaf 10 m splitsen en grote volte.
Uitvoeringsvormen medezeggenschap Resultaten van de inventarisatie van uitvoeringsvormen medezeggenschap bij universiteiten.
Accountmanagement Hoofdstuk 6.
Internationale marketing
MARKETING- COMMUNICATIE IN DE SPORT
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
MASTER HANDELSWETENSCHAPPEN
Programmeren in Java met BlueJ
2 Functional Requirements Project Projectbeschrijving Medewerkers en hun projectfunctie Inhuur materiekennis Resources Benodigde resources Activiteiten.
VIERDE NATIONALE HARTFALEN SYMPOSIUM. TOPICS BRAIN NATRIURETISCH PEPTIDE (pro-BNP) DIAGNOSTIEK MONITORING ICD’S EN BIVENTRICULAIRE PACING PLOTSE DOOD.
Leer de namen van de noten 2
ThinkQuest Projects Leerkrachten uitnodigen om een project te delen.
03. Van hand veranderen met partner ruil van hand veranderen, openen en doorlaten nu op de linkerhand. van hand veranderen met partner-ruil bij X, we blijven.
De aarde die om haar as draait
Destillatie.
Goniometrie Tangens Sinus Cosinus Herhaling:
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE.
De aard en effectiviteit van management
Hoofdstuk 7 Effect van sportsponsoring
Hoofdstuk 3 Sport-sponsoring en PR
Hoofdstuk 2 Sport- sponsoring
De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 OHT 1.1 Geïntegreerde communicatie In dit hoofdstuk.
Public relations In dit hoofdstuk zul je het volgende leren:
OHT 3.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Hoe marketingcommunicatie werkt In dit hoofdstuk.
OHT 8.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Mediaplanning In dit hoofdstuk zul je het volgende.
OHT 12.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Verkooppromotie In dit hoofdstuk zul je het.
OHT 16.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Persoonlijke verkoop In dit hoofdstuk zul.
OHT 7.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclame In dit hoofdstuk zul je het volgende.
Marketingcommunicatie en ethische kwesties
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
Internationale marketing
Hoofdstuk 13 Conflicthantering
Hoofdstuk 9 Het aansturen van teams
Bedrijfsinformatiesystemen 11e editie
Bedrijfsinformatiesystemen 11e editie
Hoofdstuk 3 (deel 2). Informatiemanagement 2 e editie Rolf Bruins & Bert Pinkster Figuur 3.7Ephorus, een voorbeeld van software om plagiaat in werkstukken.
Ondersteuningstraject Attesten. Startmoment Op Fourage – zaterdag 29/11/14: -Algemeen infomoment -Voorstelling programma per trajectdag -Trajectdag 1:
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Chronologie van maatregelen tegen de joden in het Derde rijk
HOOFDSTUK 4 DE CONSUMENT
HOOFDSTUK 13 ONGELIJKHEID, ARMOEDE EN HERVERDELING
1 Welk plaatje hoort bij de hals? 2 Welk plaatje hoort bij het neusgat?
Getuigende kerk Openbaring :1-7:17 7 zegels God maakt zich klaar om te oordelen (sparend) 8:1-11:14 7 bazuinen God gaat zijn oordeel aankondigen.
A H M F K EB C x 87 Afwenden bij A en C, openen en doorlaten (rechtshouden, 1e peloton, dames tussendoor).
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
A H M F K EB C x 88. Korte zijde bij A en C changement met gebroken lijnen (opsluiten!) Daarna rijden.
A H M F K EB C x 92 Galop Binnenruiters grote volte bij A en C -partnerruil- Volgende korte zijde in.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Green Presents VAN DER SPEK Eindpresentatie Green Presents.
1 GfK Retail and TechnologyThe Netherlands20 September 2014 Judith Manenschijn Consultant Media & Leisure GfK Retail and Technology Judiths Weather Forecast.
Ronde Nieuws & Actualiteiten
OHT 9.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclameonderzoek In dit hoofdstuk zul je het.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
350€ WC -1.1 Huurprijzen excl. 50€ vaste kosten 350€ WC € WC € WC € WC € WC €
75 jaar poldermodel: een spel in vijf bedrijven en een epiloog VHV-bijeenkomst 20 april 2013 Paul de Beer Henri Polak hoogleraar voor arbeidsverhoudingen.
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
1 BUE: de eerste cijfers Gijs Martens HRM Netwerk 22/02/02.
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
1 De pensioensector in een turbulente omgeving Olaf Sleijpen De Nederlandsche Bank.
MARKETING- COMMUNICATIE IN DE SPORT
Accountmanagement H4 Kengetallen Junior accountmanager.
Transcript van de presentatie:

OHT 11.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Sponsoring In dit hoofdstuk zul je het volgende leren: Het verschil tussen sponsoring en andere instrumenten van de communicatiemix De werking van sponsoring Waarom sponsoring een steeds belangrijker instrument van de communicatiemix wordt Het onderscheid tussen de diverse doelgroepen en doelstellingen van sponsoring De verschillende vormen van sponsoring en hun voor- en nadelen, zoals evenementensponsoring programmasponsoring, sponsoring van goede doelen en ambush-marketing Het selecteren van sponsoringvoorstellen op basis van relevante criteria Het meten van de effectiviteit van sponsoringactiviteiten

OHT 11.2 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Sponsoring als percentage van reclamebudgetten

OHT 11.3 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

OHT 11.4 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

OHT 11.5 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

OHT 11.6 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

OHT 11.7 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

OHT 11.8 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

OHT 11.9 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Budgetten van sponsors van professionele wielerploegen, 2002

OHT De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Activiteiten ter ondersteuning van sportsponsoring

OHT De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Maatstaven voor sponsoringeffectiviteit

OHT De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Aantal uren televisieverslaggeving, Tour de France 2002

OHT De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Gemiddeld aantal kijkers per dag, Tour de France 2000

OHT De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

OHT De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

OHT De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011