OHT 11.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Sponsoring In dit hoofdstuk zul je het volgende leren: Het verschil tussen sponsoring en andere instrumenten van de communicatiemix De werking van sponsoring Waarom sponsoring een steeds belangrijker instrument van de communicatiemix wordt Het onderscheid tussen de diverse doelgroepen en doelstellingen van sponsoring De verschillende vormen van sponsoring en hun voor- en nadelen, zoals evenementensponsoring programmasponsoring, sponsoring van goede doelen en ambush-marketing Het selecteren van sponsoringvoorstellen op basis van relevante criteria Het meten van de effectiviteit van sponsoringactiviteiten
OHT 11.2 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Sponsoring als percentage van reclamebudgetten
OHT 11.3 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
OHT 11.4 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
OHT 11.5 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
OHT 11.6 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
OHT 11.7 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
OHT 11.8 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
OHT 11.9 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Budgetten van sponsors van professionele wielerploegen, 2002
OHT De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Activiteiten ter ondersteuning van sportsponsoring
OHT De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Maatstaven voor sponsoringeffectiviteit
OHT De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Aantal uren televisieverslaggeving, Tour de France 2002
OHT De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Gemiddeld aantal kijkers per dag, Tour de France 2000
OHT De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
OHT De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
OHT De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011