Kennis-spel meerkeuzevragen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Simultaan Tafelrondje
Advertisements

Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
LICHT – ZIEN EN LICHTBRONNEN
Coöperatieve leerstrategieën
Afspraken en regels.
4. De Wereld na Toch ook echte oorlog.
Trek een stukje van een ansichtkaart uit de hoge hoed.
Ik hou van Holland spel!.
C ULTUURELEMENTEN & M ULTICULTURELE SAMENLEVING …. Docent LotteTessa AnkeDyantha JurElvis ThomasSieb LotteRimke KayJorn MandyLindy MateaIsa K LASSENOPSTELLING.
Een spel voor de hele klas Aanwijzingen: Geef elke leerling een kaart met een nummer tussen de 1 en de 8. De leerlingen moeten op hun kaartje bijvoorbeeld.
1 van 4 6 Delen met rest 1. Voorbeeld. 2. Vergelijken in tweetallen. 3. Bespreken in viertallen.
Voorbereiding post 2 Wie weet hoe ik heet Groep 4-5.
Experts werkvorm + begrippentest
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Bezoekje aan de bibliotheek op dinsdag 2 maart 2010 Groep 1a.
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
LES 2 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Stappenplan Samenvatten
Politieke partijen en populisme
Project “Horizon Verbreden”
Dit is de spreekbeurt van Esmée!
Lezen: doe het goed voor
Les natuur en techniek, maandag en dinsdag groep 5 en 6
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Motiverende gespreksvoering Irina Nojoredjo. Wat gaan we doen?  Video’s bekijken van elkaar en feedback geven  Regisseurs  Casussen bekijken  Kwaliteitenspel.
Sleutels, codes en aanwijzingen
Ontwerp je eigen kwartet
Woordjes leren.
Je kunt kiezen uit 4 categorieën muziek Raad welke muziek je hoort Bij een goed antwoord krijg je het aantal punten dat bij de vraag hoort Op het eind.
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
Een werkvorm om actief en concreet tot participatie te komen
Begrippen Koude Oorlog In verband brengen met elkaar of met bronnen.
POETRY Monday 01/01/2016. TRENT SHELTON ‘SPOKEN WORD’
RECLAMEFOLDER Wat moet je doen? Materiaal Doe het zo Klaar?
De vraag is je beste vriend
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Teksten zoeken en vinden
Workshop Vals spelen mag! ©Simone Ondersteunt!.
Ons zonnestelsel QUIZ.
Training: Inloggen en Zoeken
Onderhouden met Werktuigen en machines
Week 1, les 9 Ga zitten in de kring.
Pictionary 1 Korintiërs 12:19-20 Opdracht:
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
Thema 4: Zo bereik je meer
Een instructie schrijven
Sleutels, codes en aanwijzingen
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Didactische structuren
De Pepernotenquiz Groep ..
Kiezen met Kaarten.
is heel gezond: zonnebloemolie lijnzaadolie koolzaadolie
Kiezen met Kaarten.
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
opdrachtkaart opdrachtkaart wat ga je doen? wat ga je doen? stap 1:
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
SEL Les 1: kennismaking.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 3.
Welkom Wie pakt de macht in Burgerdam?.
Les 3: regels en afspraken met de klas
De biefstuk van het zoete water
Kiezen met Kaarten.
Project gamemarket Les 1.
Raden, regels en redeneren Groep 7 en 8
Hoe maak je een lottospel?
Teksten zoeken en vinden
Zweeds renspel groep 5 /6 Onderwerp & persoonsvorm
Je maakt kennis met grote getallen.
Transcript van de presentatie:

Kennis-spel meerkeuzevragen

Vragen bedenken Bedenk in tweetallen zes vragen bij de cursus. Begin één vraag met: Wie… Wat… Waar… Wanneer… Waarom… Hoe…

Kaartjes maken Schrijf de vragen op losse kaartjes. Zet er vier antwoorden onder: één goed en drie fout. Zet een pijl voor het goede antwoord. Doe het zo: Wat deden de Maya’s als ze een bloedoffer wilden brengen?  A Ze boorden een gaatje in hun tong. B Ze hakten een teen af. C Ze prikten een gaatje in hun hand. D Ze voerden oorlog met een andere stam.

Groepjes maken Ga bij een ander tweetal zitten. Nummer de leerlingen in je groepje: 1, 2, 3 of 4. Ruil jullie kaartjes met een ander groepje. Leg de kaartjes met de tekst naar beneden op tafel.

Spelen Nr. 1 pakt het bovenste kaartje van de stapel. Lees alleen de vraag voor. Nr. 2 geeft antwoord. Lukt dat, dan krijgt hij 3 punten. Lukt het niet, dan leest nr.1 de antwoorden A t/m D voor. Weet nr. 2 het antwoord nu wel, dan krijgt hij 1 punt. Weet hij het niet, dan mogen nr. 3 en 4 raden voor 1 punt.

Spelen vervolg Hierna pakt nr. 2 het bovenste kaartje van de stapel. Hij leest de vraag voor. Nr. 3 mag antwoord geven. Ook nu eerst zelf bedenken voor 3 punten of laten kiezen uit A t/m D voor 1 punt. Lukt dat niet dan mogen nr. 3 en 1 raden. Daarna pakt nr. 3 een vraagkaartje van de stapel. Enz.

Einde spel en dan? Wie heeft de meeste punten? Ruim de kaartjes op. Wil je nog meer te weten komen over de cursus? Bedenk samen een paar vragen. Zoek het antwoord op internet.