“vind ik leuk” SOCIALE MEDIA.  1990: mail, bulletin boards  1995: websites, forums, chat  2000: blog, wiki  2005: facebook, tumblr, twitter  Twee.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Internet fun & veilig! titeldia.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Insert your picture here Wat doe jij zoal op het Internet?
Internet vriendschap Internet friendship
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
Internettoepassingen waarmee we niet (zo) bekend zijn
COV Antwerpen 6 oktober Broechem
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Belang van sociale netwerken in dringende geneeskundige hulpverlening
User Centred Development
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Internet fun & veilig!. Wie zijn we? Naam Wij werken voor Microsoft Insert your picture here.
Insert your picture here Wat doe jij zoal op het Internet?
Taak 5a: CRM vs. SCRM Tina Tavernier 3 OFM (AL). Infografiek In welke mate verschilt 'traditionele CRM' van 'SCRM' indien we kijken naar de domeinen van.
Sociale media en integriteit Tim Vanheers / integriteitsdag 10 april 2014.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Web 2.0 Social Software Toolkit 1/21 Introductie tot Social Software Patrick Klaassen RU
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Wiki’s en Weblogs in het onderwijs Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 6 oktober 2005.
Ondernemendheid Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional 1.
‘Geef uw team vleugels’
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Redactionele content Lily Knibbeler, 27 maart 2013.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Sociale media als journalistieke instrumenten (deel 2) Michaël Opgenhaffen Academie Periodieke Pers, Gent - 16/09/14.
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Communicatie en Digitale media, Hogeschool Rotterdam.
Sociale Media – Best Belangrijk Daniel
Presentatie Socialbesitas Hogeschool VHL
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels A2 Spreken/presentaties [Edu/001] thema:Sight-seeing in Holland Can-do: kan een kort, eenvoudig, vooraf ingeoefend praatje houden.
Social media presentatie
Nothing Is As It Seems Introduction Lesson. What are we going to do? - We gaan deze periode spreek, luister, lees en schrijflessen in een thema oefenen.
Weblog/Blog woensdag 25 september Weblog/Blog Wat is een ”Weblog of Blog”? Een soort van dagboek op internet, dat door anderen op internet kan worden.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1995 Mercy/Vineyard Publishing 1/6 LORD I LOVE YOU (Scott Underwood) 1. Holy are You Lord Heilig.
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels A1 Lezen/ Schrijven [Edu/001] thema: you’ve got mail can-do : kan korte, eenvoudige berichten begrijpen/ kan een korte mededeling.
Training voorbeeld voor
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
DURF! te publiceren Marianne Hermans &
Future met will Gebruik je om te zeggen dat iets in de toekomst zal gaan gebeuren. Je gebruikt will als je voorspellingen doet zonder dat je daar bewijs.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
MIJN HOBBY!!?. DANSEN STREETDANCE Streetdance is een dans die op straat in New York City door hipsters wordt beoefend. Het is een dans waar je erg scherp.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
Sociale media inzetten
Sociale media.
ECOLAB; GEDREVEN DOOR ONZE MENSEN
Solliciteren met Social Media
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Transcript van de presentatie:

“vind ik leuk” SOCIALE MEDIA

 1990: mail, bulletin boards  1995: websites, forums, chat  2000: blog, wiki  2005: facebook, tumblr, twitter  Twee polen:  Publicatie (zender)  Communicatie (zender/ontvanger)  Informatie (ontvanger) WAAR KOMT HET VANDAAN?

 Sociale netwerken -> “vrienden, connecties”:  Facebook, LinkedIn  Blogs -> kroniek, dagboek, “essay”:  Vooral beeld: flickr, picasa, Tumblr,  Vooral tekst: Blogspot  Microblogging, kort, vluchtig -> mobile media  Twitter  (Wiki’s)  (Rating en reviews)  (mediasites, koopjessites, politieke sites…) (Enigszins gebaseerd op engelstalige wikipedia: RIJKE FLORA EN FAUNA

 Enerzijds: belofte van communicatie, informatie, amusement  Anderszijds: bron van verderf… HOERA!

 Publiceren: iets zeggen over jezelf, een beeld tonen:  Berichten plaatsen over hoe je je voelt, waar je bezig mee bent  Foto’s die dit “illustreren”  Vele persoonlijkheden:  Professioneel  Bijberoep  Hobby  Familie  Individu  (Lezer, zie volgende slide)  Imago versus realiteit  Avatar: het icoon waarmee men zijn online persoonlijkheid illustreert.  Profiel: wat men “leuk” vindt ( de “likes”), de interesses, de muziek, de films, de tv-programma’s, de idolen.  Reputatie: het aantal vrienden, de uitspraken die men doet, de afbeeldingen die men post op Facebook IK

 Voor effectieve communicatie:  Aan wie gericht?  KMO: klanten, potentiële klanten  Non-profit: ?  Ik in de non-profit: zie volgende slide  Komt de boodschap aan?  Is er storing? EN MIJN PUBLIEK

 Een FB pagina als spreekbuis voor de organisatie  Niet individueel? Wie is de woordvoerder? Waar gaat het over?  Algemeen versus concreet: vb Dichtbij pagina  Hoe profileer ik mezelf als deel van organisatie:  niet?  Verwijzend naar de pagina van de organisatie?  Een leraar? Een therapeut? Zijn zij aanwezig?  Een begin… IK IN DE NON-PROFIT?

 De beweging van beslotenheid naar een zelf gekozen publieke ruimte  Een plaats voor RISICOVOL GEDRAG en GRATIFICATIE.  “What teenagers want most of all are social rewards, especially the respect of their peers” (Alison Gopnik, What's Wrong With the Teenage Mind? Wall Street Journal, 28/1/2012) WAAROM?

Op de website van T.Vgas een dochteronderneming van Telenet:

 Gaat FB voor het sociale? Voor “Connecting people”? Of gaat het voor de zelfvervulling van het indidivu?  “…that to be cool, worthy of admiration and emulation, we need to be egocentric. We need to care more about our own happiness than our responsibilities towards others.”  “What a load of crap! The earth sucks! Things are boring! People are ugly! Go online and stay online! ”  “…makes it a whole lot easier to be rude to your family and in-the- flesh friends, who are often, yeah, so boring to a cool person like you.”  “dumb f**ks”  Uit het artikel:  Uiteindelijk gaat het FB om exploitatie… HET NIHILISME VAN FACEBOOK

 Hoe gaan we om met nieuwe media:  op welke manier  in welke mate  Een strategie… NIEUW, NIEUW, NIEUW

 Focus, wat doe ik waar:  Ik toon foto’s op …  Ik communiceer met mijn familie via …  Ik heb geen FB profiel behalve voor het werk  Plannen, wanneer, hoelang doe ik het:  Uitstel  Termijn  periodiciteit  Stijl, hoe doe ik het:  Mededogen versus het destructieve  Discretie versus nieuwsgierigheid EEN POCKET STRATEGIE