Bijeenkomst innovatieplatform rail122 juni 2004 Ballastloos spoor: goedkoop en stil?! de stemming de argumenten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Pioneering 24 november 2011.
Advertisements

De noodzaak van vernieuwing in de zorg RVZ - advies Ruimte voor arbeidsbesparende innovaties in de zorg.
Toekomst Oudegeinlaan en omgeving
Samenvatting: Stedelijke gebieden
Nicole Janssen (RIVM) Gerard Hoek (IRAS)
De aantrekkingskracht van uitzendwerk voor werkgevers De rol van ontslagbescherming Amsterdam, 9 juni.
2004 Welkom bij de automatische Salaris Bepaler voor het jaar 2004 Beantwoord nauwkeurig de vragen. Uw salaris voor 2004 wordt gebaseerd op de antwoorden.
Problemen door hoogspanningsleidingen & oplossing daarvoor
5 stedelijke problemen – 5 stedelijke oplossingen
Gemeenschappelijk wonen op leeftijd Sociale netwerken en zorgposities van ouderen in woongemeenschappen.
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan populariteit Fundering.
Europa en duurzame mobiliteit commentaar op COM(2006)314 Prof. Stef Proost Center for Economic Studies KULeuven.
Verkeers- stellingenspel
5 vwo Stedelijke gebieden § 5
Raadsinformatieavond Muziekpaleis 25 juni Onderwerpen Toelichting op financiële systeem Toelichting kostenontwikkeling Toelichting dekkingsontwikkeling.
Beeldkwaliteitsbestekken de oplossing?
Energiezuinig bouwen. Door: Bart. Ennio. Thomas. Ferry. Dennis.
Transitie Netwerk Vlaanderen – Skilling up 1 wonen in transitie.
Hoe kom je er achter hoe gezond een product écht is?
Aantrekkelijk OV voor iedereen
Presentatie Regiocommissie Verkeer en Vervoer 25 februari 2009.
De dreiging van de 21ste eeuw
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
2.1 zit er een dokter in de cel?
Dataverzamelingsmethoden
Roet als extra indicator voor de nadelige gezondheidseffecten van deeltjes naast PM10 and PM2.5 Paul Fischer (RIVM) Schakeldag 11 juni 2013.
Inkomen les 20 Begrippen & opgave 100 t/m Begrippen Collectieve lasten Geheel van belastingen en sociale premies.
Het Debat Opbouw en inhoud.
Stilmastiek 0/8 Stil EN Duurzaam
Handhaving bestaande bouw Afwegingen en argumenten voor een ‘hoger niveau’ Hans van Gurchom 25 juni 2009.
Vervoer in en rond ‘s-Hertogenbosch
Hans Jansen Projectleider 5%.  Wat houdt het in?  Resultaten  Werkwijze projectleiding.
Ik wil de goedkoopste hypotheek! Op onze uitgebreide en informatieve hypotheek en hypotheekrente site kunt u onder andere berekenen hoeveel hypotheek u.
4 havo 3 Stedelijke gebieden § 4-5
Energiezuinig bouwen. Door: Bart. Ennio. Thomas. Ferry. Dennis.
De functie van lijn 5 en 51 Een toekomst als onderdeel van de NZ-lijn ?
` dBvisi n Prismaproject 2 de tranche EU-richtlijn omgevingslawaai Deel 2: Actualiteit en ontwikkelingen 2 november :30 – 12:30 Paul Driessen /
Werken aan energiebesparing en woningverbetering
Frank Bijen en Mare Faber (G&I) VNG Jaarcongres - 17 juni 2014
Nijkamp Aanneming Toepassing warmte isolatie voor leidingen
Kinderboerderij Waspik 3 november Aanleiding Kinderboerderij In Dorpsontwikkelingsplan (DOP) omvorming naar kinderboerderij Realisatie van Medisch.
Vernieuwing Leidseplein Voorstel verplaatsing tramhaltes
SDS-plus & SDS-max.
Vuilnisbakken op openbaar terrein
Re-integratie en activeringsbeleid 2012 – Context kadernota  ontwikkeling economie?  vergrijzing: toenemende vraag naar (hoog) geschoolde arbeidskrachten.
Beleidsinformatie van onderop 21 juni Waarom dit traject? Gemeenten ervaren de informatieuitvraag als een balast. Rijk en Tweede Kamer zijn ontevreden.
REGIONAAL OPENBAAR VERVOER presentatie hoorzitting commissie VVI Amsterdam 10 maart 2006 Douwe Tiemersma Regionaal Orgaan Amsterdam.
Bedrijf in de buurt? Bron: leefbaarheidsproblemen. Vertrek bedrijf Gevolgen voor buurt. Overlast. Onveiligheid.
Gouda Titel Water zijn nieuwe plek geven en investeren in veerkracht Kernboodschap 1.
2 TH Hoofdstuk 3 Steden, van hier tot Tokyo §6 en 7
3/4 kgt 3 Grenzen en identiteit § 2 - 4
waarom, wat, hoe, kansen van mediation wat kan ik doen?
1 Openbaar vervoerplannen 2012 Ontwerp stadsregio Rotterdam.
1 Presentatie 18 juli 2012 Aanpak sanering geluid wegverkeer 1.Aanleiding 2.Stand van zaken 3.Aanpak 1 Inhoud presentatie.
Gebr. Bac Anti maaislab Gebr. Bac Oud-schaik 33a 4141 JA Leerdam
Minder kinderen, minder scholen? Bijeenkomst gemeente Sluis dinsdag 28 juni 2011.
Slimme kinderen en dyslexie. Wat is uw associatie?
Martin Quispel Zwijndrecht 24 februari 2017
Korte agenda Presentatie gebiedsvisie Geffen – Oss
Dataverzamelingsmethoden
Argumenten Hoe herken ik argumenten in een tekst? NU Nederlands 2F.
4 havo 3 Stedelijke gebieden § 4-5
Samenhangende verstedelijking en hoogwaardig OV langs de Oude Lijn
Grafische Vormgever Joost van Ophuizen 3Ma1.
Toelichting stand van zaken Harnehal
Toekomstvisie capaciteit en OV-tarieven
DE ISOLATIE UITDAGING De Fabrique 25 juni 2019
Transcript van de presentatie:

bijeenkomst innovatieplatform rail122 juni 2004 Ballastloos spoor: goedkoop en stil?! de stemming de argumenten

bijeenkomst innovatieplatform rail222 juni 2004 eerste stemming Eerste stemronde: Ballastloos spoor: stil en goedkoop? Ja: 79% Nee:21%

bijeenkomst innovatieplatform rail322 juni 2004 tweede stemming Tweede stemronde: Ballastloos spoor: stil en goedkoop? eerste rondetweede ronde Ja: 79%84% Nee:21%16%

bijeenkomst innovatieplatform rail422 juni 2004 Argumenten voor: weinig onderhoud, lange levensduur, weinig storingen voordelen zijn legio, wel veel aandacht voor toepasbaarheid noodzakelijk in potentie (STV) stiller in eerste instantie voor stedelijk verkeer: toename lightrail toepassingen 1e stap naar spoor met vlakke rijvloer waar wegvoertuigen mede gebruik van kunnen maken. tram / metro / bus op 1 stille baan eenvoud grotere isolatie mogelijk met ‘zwevende’ spoorbaan

bijeenkomst innovatieplatform rail522 juni 2004 Argumenten tegen: alle experimenten tot nu toe laten hogere geluidproductie zien geluidabsorptie is laag, extra geluidsmaatregelen noodzakelijk gegoten in beton; minder flexibel bij aanpassingen andere manier van werken voor nieuwe spoorbanen wellicht een oplossing, echter nabije toekomst is niet gericht op nieuwbouw hogere projectkosten vroeger niet