bijeenkomst innovatieplatform rail122 juni 2004 Ballastloos spoor: goedkoop en stil?! de stemming de argumenten
bijeenkomst innovatieplatform rail222 juni 2004 eerste stemming Eerste stemronde: Ballastloos spoor: stil en goedkoop? Ja: 79% Nee:21%
bijeenkomst innovatieplatform rail322 juni 2004 tweede stemming Tweede stemronde: Ballastloos spoor: stil en goedkoop? eerste rondetweede ronde Ja: 79%84% Nee:21%16%
bijeenkomst innovatieplatform rail422 juni 2004 Argumenten voor: weinig onderhoud, lange levensduur, weinig storingen voordelen zijn legio, wel veel aandacht voor toepasbaarheid noodzakelijk in potentie (STV) stiller in eerste instantie voor stedelijk verkeer: toename lightrail toepassingen 1e stap naar spoor met vlakke rijvloer waar wegvoertuigen mede gebruik van kunnen maken. tram / metro / bus op 1 stille baan eenvoud grotere isolatie mogelijk met ‘zwevende’ spoorbaan
bijeenkomst innovatieplatform rail522 juni 2004 Argumenten tegen: alle experimenten tot nu toe laten hogere geluidproductie zien geluidabsorptie is laag, extra geluidsmaatregelen noodzakelijk gegoten in beton; minder flexibel bij aanpassingen andere manier van werken voor nieuwe spoorbanen wellicht een oplossing, echter nabije toekomst is niet gericht op nieuwbouw hogere projectkosten vroeger niet