Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
T USSENTIJDSE PRESENTATIE CV202D Milou Remeeus en Laurence Enting.
Advertisements

Geld verdienen met trends
Geld verdienen met trends Les 2. 1.Blog gevonden? Modulehandleiding geprint? Vragen over de inhoud? 2.Trends gevonden? Google? 3.Opdracht A 4.Uitwisselen.
Geld verdienen met trends
Het zoeken en vinden van trends
CA 10 Trends College april 2013 C206a.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 februari 2009.
trendwatching Les 4: Kijken en zien
Medmec04 les 3 Engagement.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 2.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
Een eerste kijk op trends
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 6 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Hoofdstuk 1 Inleiding op gedrag in organisaties
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Geld verdienen met trends
GVTK Les 6. Vandaag Presentaties Feedback Presentaties week 7 Eindrapport.
Geld verdienen met trends
De vermaatschappelijking van de zorg De verzorging van de maatschappij
PRESENTEREN KUN JE LEREN
R E S E A R C H. Doel - Je weet waarom research doen nuttig en noodzakelijk is - Je hebt (in overleg) een onderwerp gekozen voor jouw immersive space.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 5 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Beleidsinformatie Jeugd
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Welkom bij les 06 van de training Internet & Commercie.
Trends en ondernemen Maaike Rijnders Docent trendwatching Fontys ACI Kenniskring Lectoraat Trendwatching o.l.v. Dr. Carl Rohde.
Welkom les Internet & Commercie. Waarom Internet & Commercie Onderdeel van het leven Toekomstgericht Toepassingen bedrijfsleven Algemene kennis kan beter.
CV202A Jochem, Thies, Marnix, Silvia, Loulou en Lauren.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Ondernemen moet je doen
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Hoofdstuk 1 Inleiding op gedrag in organisaties
Reken je (niet) rijk.
Trends.
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Consumenten-gedrag Sociologische blik
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
ZORPLAN MAKEN!!!.
We hebben minder managers nodig en meer leiders.
Ondernemen in de Toekomst 15 december 2009 Ron Methorst Arni Janssen
WELKOM Trends en bloemwerk.
Naam van degene die de presentatie verzorgt
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Transcript van de presentatie:

Geld verdienen met trends Les 1

Start Daniella Hefter

Welkom Waarom zit je hier? Wat verwacht je?

Wat hebben we gehoord? Profetie Forecasting Trendwatching Mode Idee Onzin

Lidewij Edelkoort Li

Hoe doe je dat dan? Vooruitziende blik? Analyseren!

Wat is een trend? Nieuwe trui Of Individualisering Neiging, richting, tendens - Nieuwe mode

Trends worden bepaald door factoren als: B.v. Demografie, economie en Tijd!

Lessen Er zijn 7 lessen. Daarvan moet je minimaal 6 aanwezig zijn. Inhoud is onderzoek + creatief concept ontwikkelen + presenteren 2 Ects = 56 uur

Inhoud Groepjes vormen Analyseren Trends koppelen Visie erop loslaten Product, project of dienst ontwikkelen Uitwerken en presenteren

Overzicht Les 1: Inleiding in de problematiek Les 2: Individuele presentatie trendfactoren en trendniveau’s samenstellen groepjes en werken Les 3 Go/ no go behoefte, trend en doelgroep Les 4 Go/ no go Plan van Aanpak Financiële aspecten Les 5 Groepspresentaties over het verrichte onderzoek Lessen 6 en 7: Eindpresentaties en uitreiking Trenddetective Trofee

Trendfactoren Trendfactoren – wat zijn dat? Wat heeft invloed op trends? Vandaag: trendfactoren en trendniveaus

Economie Conjunctuur + effect op bestedingspatroon van consument

Demografie Bevolkingssamenstelling ten aanzien van grootte, dichtheid, leeftijd, geslacht, ras, gedrag, geloof, enz…

Technologie Nieuwe uitvindingen en toepassingen ervan

Politiek Invloed van politiek op maatschappelijke ontwikkelingen en het gedrag van mensen.

Cultuur en Sociologie Waarden en overtuigingen van een samenleving en de houding van mensen t.o.v. de maatschappij.

Ecologie Milieu en de natuurlijke omgeving

Trendniveaus - Microtrends Indirect veel invloed van trendfactoren Microtrends =Markttrend - Marktwaarden Kort max 5 jaar

Maxitrends Trendfactoren invloed. Maxitrend= Consumentwaarden -Gedrag - gewoontes Verlangens/voorkeuren Wensen/Behoeften 5 – 10 jaar

Mega trends Maatschappelijke ontwikkelingen - overstijgen individuele consumentwaarden Universeel karakter Ontwikkeling 10 – 30 jaar

Welke trends zien we en op welk niveau ? Trendfactoren: Economie Demografie Technologie Politiek Cultuur en sociologie Ecologie Trendniveaus: Micro-trends, marktniveau (gadgets, films) Maxi-trends, consumetenniveau (avotuur, wellness) Mega-trends, maatschappelijk niveau (globalisering, vergrijzing)

Volgorde van werken Trends – behoeften – doelgroep – product -Zoek eerst naar trends (rekening houdend met trendfactoren en trendniveaus) -Zoek vervolgens naar behoeften -Bepaal pas daarna je doelgroep -En pas als allerlaatste komt het product (een goed of een dienst)

Thuis + volgende week Haal de modulewijzer van de blog Neem literatuur (hoofdstuk 1 uit “Van trends naar brands”) door. Lees het interview met Lidewij Edelkoort Tik op Google “Trends” in en kijk wat er zoal te vinden is Maak een korte presentatie Opdracht A

Volgende week Opdracht A Stel voor jezelf vast welke twee trendfactoren jij het meest interessant vindt voor de nabije toekomst en waarom dat zo is. II. Breng deze twee factoren bij elkaar. Wat kan er gebeuren op dit snijvlak? Wat voor trend zou dat kunnen opleveren ? III. Werk punt II verder uit naar de drie trendniveaus. IV. Voor welke doelgroepen is deze ontwikkeling interessant ? Maak een korte presentatie (2 min) en gebruik gegevens, materiaal, artikelen e.d.