Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De kansen én valkuilen van nieuwe media
Advertisements

Wat moet ik met Sociale Media in mijn KMO? Mic Adam – Nadja Desmet.
Estro Educatie / 13 januari 2012 / 1 Talking about my generation.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Wat is interactieve marketing?
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Internettoepassingen waarmee we niet (zo) bekend zijn
We’re social, now what?. Hoe belangrijk is social media/online?
Het grootste wereldwijde sociale netwerk Marleen, Jens, Anouk, Steven Suzanne, Leo, Nathan.
Seth Godin: If its broken its broken ! Dennis de Vroet Peter van Gerwen Michel Janse.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
User Centred Development
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Microsoft Windows Vista vanuit gebruikersperspectief.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. Strategie en advies. Uitvoeren middelen, persberichten schrijven,
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Inbound Marketing Plan
Toptaken: Je website is niet het probleem, je organisatie is het probleem Meetup #1 – Digitale Steden Agenda Michiel Duijsings Adviseur Nieuwe Media.
Noelle Aarts, WUR / Universiteit van Amsterdam
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
S OCIAL N ETWORK- I T Stefan, Inge, Fatemeh, Chris & Mark.
Project college: Promotie Jaap Evenhuis.
Social media presentatie
Kennismanagement & Sociale media
‘netwerken zonder grenzen’ Sociaal Netwerken in Regio 0318.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/004] thema: Scanning, a race against the time can-do: kan snel belangrijke detailinformatie vinden in lange en complexe.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Cassandra Vergote 1BaSW B
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Robin van Lieshout MyCE. What is MyCE.com? Community Users share knowledge and news User interaction, building reputation 4 million unique visitors per.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Special. Startpagina Profiel.
Lamb to the Slaughter Who or what is ‘the Lamb to the Slaughter’ in this story?
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Het “Nieuwe Werken” Ties Arts Oude wijn in nieuwe zakken? Of onontkoombaar……..
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Muzieklandschap Doel van deze module Een schets van het werkveld creëren aan de hand van relevante voorbeelden en veranderingen in de muziekindustrie.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
 Blogs  Toepassing  Goede/slechte blogs  Kosten  Samenvatting.
EPALE With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union Wat? Voor wie? Waar? Waarom? Hoe? En jullie?
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Europeana Fashion edit-a-thons Faro, Wat is een edit-a-thon?
Presenstatie: Social Media Door: Broos, Reeve, Roos, Willem en Romy.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Inspiratienamiddag Wetenschapscommunicatie
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Social media voor statenleden/politici
PERSONAL BRANDING HET NUT VAN .. HOE? TIPS
Transcript van de presentatie:

Social Media ‘Talk of the town’

De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.

Wat zijn social media? Verzamelnaam voor alle online media waarbij de functionaliteiten van publiceren en delen geïntegreerd zijn. Netwerken rondom PERSONEN/BRANDS en ONDERWERPEN

De ‘buzz’ in cijfers: * > artikelen * > ( video’s p/d)

De ‘buzz’ in cijfers: * Blogs: > * 57% van alle internet gebruikers hebben inmiddels een profiel op een social netwerk

Het doel van Social Media is: Koppelen Inspireren Beïnvloeden Engageren

Waarom meedoen? Creëren van ‘community of practice’. Creëren van meer zichtbaarheid voor jezelf of werkgever. Claim autoriteit op basis van eigen kennis. ‘In 2010, if you’re not on a social networking site, you’re not on the internet !’ ‘Each medium has an agenda of its own.’ IF YOU’RE NOT ON A SOCIAL NETWORKING SITE,

Oud vs. Nieuw communicatiemodel ‘Irritant vs. Inspirend’

Oud was… De ‘MONOLOOG’

En die was… Product-driven

…en… Statisch

…en… ‘One-Way-Traffic’

,maar vooral… Luidruchtig en opdringerig

Nieuw is… De ‘DIALOOG’

Dus: Transparant Inclusief Authentiek Dynamisch Consumer-driven

En niet: Gecontroleerd Georganiseerd Exclusief Product-driven ‘on message’

Hoe bouw en onderhoud ik mijn eigen netwerk? ‘de ‘DO’S’

Premisse: ‘Conversatie is koning. Content is niets meer dan een verzameling van onderwerpen waar over gesproken wordt.’

Ten eerste : Sluit je aan bij bestaande netwerken. Bouw deze geduldig en consequent uit. Claim je eigen territorium.

Deel kennis. Neem het initatief door het gesprek te leiden.

Geneer en mix. een constante stroom van interessante content genereren. gebruik maken van de multi-media-mix (tekst, audio, visueel materiaal)

En vergeet vooral niet … ons verbinden aan andere blogs en actief nieuwe conversaties aanjagen (Linkedin)

NIET doen: Wees geen snob/betweter. Een boodschap eenzijdig publiceren. Vergeten de statistieken te analyseren. Exclusief ‘branded’ boodschappen versturen.

Enkele afsluitende tips van een guru: ‘Align the message over all media; synchronize them.’ ‘Allow people to contribute thoughts and arm your network with arguments. Let them do the discussing.’ ‘It’s about conversation, and the best communicators start as the best listeners.’