ZOEK DE VERSCHILLEN Wijzigingen in de KNA 3.0 voor Bureauonderzoek, IVO-nondestructief, IVO-proefsleuven en Archeologische begeleiding.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Rebound Salland. In deze PowerPoint… 1. waarom ik naar rebound ging 2. wat ik geleerd heb! 3. hoe ik terug wil naar school 4. wat ik nodig heb van.
Document reviews Sonja de Bruin 24 jan 2010 Kwaliteitsmanagement.
Perfectionisme.
De herziene Kwaliteitsnorm Nederlandse Archeologie (KNA)
Binnenstedelijke archeologie en KNA: quo vadis? Epko J. Bult Gemeente Delft Gemeente Midden-Delfland Gemeente Pijnacker-Nootdorp.
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
Klacht powerpoint van rideltje Gedicht herman van veen.
EVC KNA SIKB prj EVC - KNA Erkenning verworven competenties KNA archeologie Presentatie ter ondersteuning rapportage SIKB proj. 105.
Archeologie goed geregeld!
Verkeers- stellingenspel
VOORSTELLING WILLEM VAN RAVENSTEIN 56 jaar 25 jaar onderwijs… HML lerarenopleiding sinds 2011 terug…
In Wiesbaden, Mainz, en Limburg is onlangs een speciaalzaak geopend voor mannen, hierin kunnen ontevreden vrouwen een nieuwe man uitzoeken.
Project Verkeersveiligheid & ruimte Ir Adriaan Walraad MBA Docent verkeersveiligheid NHTV Allround beleidsmedewerker mobiliteitsstrategie BRU Consultant.
KNA Discussiemiddag Specialistisch Onderzoek Fysieke Bescherming Depotbeheer PvE / actoren / specificaties Roel Lauwerier (ROB) Met dank aan Dingeman Boogert.
Archeologie voor pakket++s
De vernieuwde subsidieverordening
„Heb je het gehoord? Onze chef is gestorven."
COMPETENTIEONTWIKKELING
1. Opgraven 2. Archeologische begeleiding
09 september 2013 Welkom Oudervoorlichting. “help, mijn kind moet kiezen” 1.Generaties 2.Puberbrein 3.Uw rol als ouder 4.Tips voor u 5.Uw vragen.
1. Tolkproces 2. Taak doofblindentolkbegeleider 3. Beschrijven 4. Samenvatten 5. Grenzen 6. Probleem in België.
Even verpozen en genieten... met muziek.
Informeren van ouders en kinderen - CBJ Inleiding Toelichting van de organisatiestructuur Traject van de hulpverlening Instemming met de hulpverlening.
Kwaliteit leerbedrijven Conferentie BTG HTVF 15 mei 2009.
Symposium Palliatief Netwerk
Evaluatie Barim coaching Wat heeft het opgeleverd? & Hoe nu verder?
Gedachteniszondag 25 november 2012
meten - weten - verbeteren - meten - weten -
Voorstel aanpassing beheerprocedures ivm. de Architectuurraad 10 oktober 2013 EduStandaard.
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
Kennis- en Onderwijscentrum Bodem en Ondergrond Leergang Oriëntatie Bodem en Ondergrond.
Zaterdag 20 september 2014 Training Omgaan met Service Les 3: klachten.
Opgravingsdocumentatie bouwstenen
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
HAVE SOME FUN Ludo Luyck.
Bestaat het kwaad?. Bestaat het kwaad? Een universiteitsprofessor besloot op zekere dag zijn studenten uit te dagen.
Zaalhockeyregels Spelen van de bal Speelveld / duur van de wedstrijd
De beperkingen van ‘macht’ Leiding geven en medezeggenschap.
Kwaliteit in kleinschalige organisaties
Kennis- en Onderwijscentrum Bodem en Ondergrond Leergang Oriëntatie Bodem en Ondergrond.
„Heb je het gehoord? Onze chef is gestorven." „Ja, en ik vraag me de hele tijd al af, wie met hem gestorven is." „Hoezo met hem?" "Nou, in de annonce stond.
Les 1: Verkeer.
BIZ: bedrijveninvesteringszone Wat en hoe? Wat: Een instrument voor ondernemers om gezamenlijk te investeren in de kwaliteit van hun bedrijfsomgeving.
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
Brieven beginnen met A- B- C… Nummers beginnen met een, twee, drie…
Omgaan met vrijwilligers die meer begeleiding vragen Akram Ghorbani & Rene Verheijen.
Te laat, te laat 1 Te laat, te laat, alweer te laat op school
Wat is duurzame inzetbaarheid voor ouderen ?
WAT IS HET BBP (2/3)? Les 2.
Het coachende functioneringsgesprek
Onderzoeksvaardigheden
Wetenschapper in de klas Scarabeeklas De Schouw en Zecc Architecten.
Kanttekeningen bij de huidige manier van toetsen van accountantskantoren Dia 1 2 december 2015 Gert van den Brink AA.
Multimorbiditeit bij mensen met verstandelijke beperkingen de rol van informatie-uitwisseling NHG Wetenschapsdag 8 juni 2012 Mathilde Mastebroek, arts.
Volle OR en hoge verkiezingsopkomst: Utopie of goed realiseerbaar?’
Diabetesrevalidatie UMCG
Een werkvorm om actief en concreet tot participatie te komen
Biologisch Archeologisch Platform Certificering specialistisch onderzoek.
Saskia Spapen (min BZK) Bianca Lubbers (min BZK) Herman Schotman (BvB Amersfoort) Jan Bekkering (BvB Eindhoven) Blok voor Blok congres 1 okt 2014 Highlights.
Bestemmingsplan Winsum Onderdendamsterweg 33b Informatieavond 18 maart 2010 Het bestemmingsplan.
{ Kwaliteit in de dierenartsenpraktijk Verleden en heden.
Veldmiddag 14 juni 2016 Groep 1 Wat is er nieuw in de KNA? Esther Wieringa.
Project Toezicht en maatschappelijke verantwoording
Uitkomsten kwaliteitsonderzoek gedifferentieerd toezicht De Vlindertuin datum onderzoek 19 mei 2016.
Fouten en alledaags leiderschap
Private Kwaliteitborging
Overlegvergadering Woonbelang-BOC
Inhoud - Actualiteiten - Nieuwe bekostigingssystematiek - Vragenronde.
Nieuwe inrichting Rottegebied Kop van Oude Noorden terugkoppeling bewoners 14 februari
Transcript van de presentatie:

ZOEK DE VERSCHILLEN Wijzigingen in de KNA 3.0 voor Bureauonderzoek, IVO-nondestructief, IVO-proefsleuven en Archeologische begeleiding

Wat is mijn rol hier Informerend toelichting op het proces toelichting op de wijzigingen t.o.v. KNA 2.2 niet verdedigen wat er staat reacties verzamelen, overeenstemming bereiken

Hoezo compromis, heb ik het mis dan?

Wat is van invloed op de kwaliteit? kennis en kunde van het veld kwaliteit van de vraag kwaliteitssysteem (borging) en toezicht concurrentieverhoudingen

Waarom wijzigingen te veel processtappen en tussencontroles te veel bij de hand nemen onduidelijkheid over de actor

Zoek de verschillen Bureauonderzoek processtappen identiek 2 tussencontroles verschoven geen actor bij 5 processtappen nieuw is de prospector

Zoek de verschillen IVO-nondestructief splitsing IVO-ND en IVO-P 12 processtappen minder geen actor bij 6 stappen nieuw is de prospector PvE apart gezet

Zoek de verschillen IVO-proefsleuven splitsing IVO-ND en IVO-P 10 processtappen minder geen actor bij 7 stappen + opgravingsspecs PvE apart gezet

Zoek de verschillen Archeologische begeleiding vergunningplichtig PvE verplicht of protocol IVO-P, of protocol opgraven beide gebruiken OS03,OS04,OS05 beperkingen toegestaan, mits gemotiveerd

Stelling 1 Het PvE mag weliswaar eisen stellen aan het “hoe” van het onderzoek, maar hierin nooit strijdig zijn met de KNA

Stelling 2 De ervaringseisen aan de actoren zijn veel te licht

Stelling 3 Archeologische begeleiding “oude stijl” was een uitstekend instrument om bij een beperkt budget toch nog wat goeds voor de archeologie te doen!