Welkom op de Uilenhof Nieuwe Mavo en Havo Junior

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorlichting sectorkeuze Mavo en Mavo/HAVO Klas 2
Advertisements

Welkom op de info avond Leerjaar 2
Voorlichting sectorkeuze Mavo en Mavo/HAVO Klas 2
Programma Inleiding Herman Geenen
WELKOM OP PLEINCOLLEGE NUENEN
VMBO Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs. vmbohavovwo.
Lyceum Oudehoven: betrokken en uitdagend!.
Voorlichting ouders groep 8 januari 2013
Kiezen in mavo 3 26 september 2013.
Informatieavond.
Algemene inleiding over de overstap naar de middelbare school
Overstap 4 vmbo-tl naar 4 havo
Open Dag 5 februari 2014 Open Dag 2014.
KIES DE JUISTE LEERROUTE!
Welkom Informatieavond MAVO+ 16 januari 2014
Voorlichting 4 VMBO INFORMATIE 4 havo
WELKOM.
Mobieltje op trilalarm ?
Het Voortgezet Onderwijs
Kiezen in mavo 3 15 september Na de Mavo: Middelbaar beroepsonderwijs (MBO) òf Havo.
Welkom op de voorlichtingsmiddag
Voorlichting keuzes Ouderavond klas 2 8 maart 2010.
Voorlichting HAVO-3 en VWO-3. Leerjaar 2 leerling kiest leerroute resultaten leerling CSG Beilen adviseert.
Welkom M. Smale afdelingsconrector 4 en 5 havo Emmauscollege.
Van groep 8 naar klas 1 Paul Koolen muziekdocent
4 Profielen C&M: Cultuur en Maatschappij E&M: Economie en Maatschappij
Welkom voorlichting sectorkeuze mavo 3
. Ouderavond 2 e klas schooljaar wie wat hoe.
Voorlichting sectorkeuze Mavo 2 M. Memelink
Welkom op deze voorlichtingsavond “Kiezen in de Mavo”
Morgen is groen bij AOC Oost!
Het Voortgezet Onderwijs
Het Voortgezet Onderwijs
Ouderavond 3e klas schooljaar
LOB 3 HAVO Schooljaar
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
VOORLICHTINGSAVOND DOORSTROOM TL 4 NAAR HAVO 4 DONDERDAG 26 NOVEMBER 2015.
De profielkeuze op het Gymnasium Felisenum Drs. M. Kraanen (docent geschiedenis)
Loopbaanoriëntatie en vakkenkeuze leerjaar 3. LOB Loopbaanoriëntatie en begeleiding Begeleiding noodzakelijk van:  ouders(coach)  mentor  decaan.
Welkom Informatieavond MAVO + 21 januari Welkom namens, Mevrouw de Jong, leerlingbegeleidster/decaan onderbouw De heer Ooijevaar, Teamleider leerjaar.
Welkom Op de informatieavond voor ouders/verzorgers van leerlingen die als ‘advies’ gaan krijgen: Theoretische Leerweg / MAVO 22 februari 2016.
Studiekeuzes van uw kind Voorlichting voor ouders van leerlingen uit klas 2 VMBO-TL/Havo.
Vakkenpakketten. Opbouw SECTOREN VAKKENPAKKETTEN IN LEERJAAR 4 KEUZES IN LEERJAAR 3 DOORSTROOM.
WELKOM Ouderavond klas 2 mavo Keuzes in 2 mavo.
Informatieavond leerlingen en ouders mavo scholen Dunamare Overstap 4 mavo naar 4 havo per
Voorlichtingsavond TH Leren met plezier!. Welkom Sander ScholtenDavid Snoeij.
Welkom op de Open Dag Het Hooghuis Stadion WelkomWelkom.
Vernieuwing VMBO Kans of strop?. Inhoud Aanloop Verschillen en veranderingen De vakken LOB Examen en Diploma Kansen Brainstorm Evaluatie.
Welkom op de informatieavond Het Hooghuis Stadion Jan van Vucht, locatiedirecteur.
LOB 3 HAVO Schooljaar Leerdoelen Ik weet welke profielen ik kan kiezen en wat ze inhouden Ik weet wat de consequenties van mijn profielkeuze.
Voorlichting 7 februari 2017 Montessori Vaklyceum
Melanchthon De Blesewic
Anouk Filius Decaan tto, atheneum, havo, mavo
Studiekeuzes van uw kind
Vakkenpakketkeuze Theoretische Leerweg
LOB 3 HAVO Schooljaar
Welkom op deze voorlichtingsavond
WELKOM Ouderavond klas 2 TOPmavo 13 september 2017 Dhr. A. Straathof.
GROEP 8 Naar het voortgezet onderwijs..
Welkom op de voorlichtingsavond voor de ouders/ verzorgers van GT2
Voorlichtingsavond TL 4 naar Havo 4
Mobieltje op trilalarm ?
Theoretische Leerweg.
De Frissel Veenwouden Ouderavond 3 april Keuzes klas 2.
Welkom op deze voorlichtingsavond
Studiekeuzes van uw kind
LOOPBAANORIENTATIE en BEGELEIDING
Welkom Profielkeuze voorlichtingsavond voor leerlingen uit mavo en havo klas 2.
Informatie-avond profielkeuze klas 3
Transcript van de presentatie:

Welkom op de Uilenhof Nieuwe Mavo en Havo Junior De Uilenhof is onderdeel van de christelijke scholengroep De Hoven. C.S. De Hoven is een brede scholengemeenschap, die haar onderwijsaanbod heeft verdeeld over zes kleinschalig georganiseerde schoollocaties. Elk van deze vestigingen of locaties heeft een heel eigen karakter, dit om zo goed mogelijk recht te doen aan verschillen in behoeften bij leerlingen en hun ouders. Op elk van de vestigingen wordt ook op eigen wijze vorm en inhoud gegeven aan de christelijke grondslag van de scholengroep. De missie die alle vestigingen van de scholengroep hanteren, kan kort worden aangeduid met de afkorting GIEK. Het woord giek staat symbool voor een instrument, waarmee men gebruik makend van de omgevingsinvloeden koers en voortgang kan houden. De letters staan voor de begrippen geborgenheid, inspiratie vanuit de Bijbel, eigenheid en kwaliteit.

Uilenhof Christelijke inspiratie Kleine school Ruimte voor talent Uitdaging Ontdekkend leren Goed begeleid Samenhang Eigen inbreng We vinden het belangrijk dat leerlingen worden uitgedaagd in wat zij leren. Daarom leren we op de Uilenhof veel door te doen. Zelf ontdekken. Op weg naar steeds meer zelfstandigheid bieden we goede begeleiding door docenten en een eigen mentor. We bieden een gevarieerd onderwijsprogramma, waarin samenhang altijd duidelijk is. We vinden het belangrijk ruimte te bieden voor de eigen inbreng van leerlingen. We stimuleren leerlingen zelf oplossingen te zoeken in hun leerproces en actief mee te denken over hoe de school er uit moet zien.

Christelijke inspiratie Een uitgesproken christelijke identiteit Eigentijdse, aansprekende vieringen Respectvolle omgang met elkaar Actief voorbereidend op de plaats in de maatschappij

Kleine school Geborgenheid Zelfstandigheid leren Een school waar je gekend wordt

Ruimte voor talent Onderwijs op maat: aandacht voor leerstijlen Goede doorstroommogelijkheden

Uitdaging Vernieuwend onderwijs: een inventief enthousiast team docenten Diversiteit van werkvormen: projecten, samenwerkend leren, PGO, gastlessen Domeinweken: 4x per jaar een week een of meer uitdagende projecten met klasgenoten een bijzondere prestatie leveren We geven leerlingen graag de ruimte hun talenten te ontwikkelen. We werken vaak met grote opdrachten waarin leerlingen hun talenten kwijt kunnen. Ook worden binnen de school veel activiteiten voor en door leerlingen georganiseerd. We stimuleren leerlingen om mee te denken en te werken bij bijvoorbeeld vieringen, schoolfeesten, klassenavonden en excursies. Voor leerlingen die graag dansen, muziek maken, zingen, tekenen, schilderen of toneelspelen, bieden we extra activiteiten aan in ons Kunst & Cultuur-domein.

Ontdekkend leren Leren door ontdekken Activerende didactiek Binnen een heldere structuur Extra: technologie in leerjaar 3 en 4 We geven leerlingen graag de ruimte hun talenten te ontwikkelen. We werken vaak met grote opdrachten waarin leerlingen hun talenten kwijt kunnen. Ook worden binnen de school veel activiteiten voor en door leerlingen georganiseerd. We stimuleren leerlingen om mee te denken en te werken bij bijvoorbeeld vieringen, schoolfeesten, klassenavonden en excursies. Voor leerlingen die graag dansen, muziek maken, zingen, tekenen, schilderen of toneelspelen, bieden we extra activiteiten aan in ons Kunst & Cultuur-domein.

Goed begeleid Begeleiding op maat: docenten, mentoraat en lentoraat Vaardigheden trainen Drama (spel, invoelen, uiten, presenteren) Huiswerkklas Dyslexiebeleid, taalcoach, rekencoach Zorgcoördinator We geven leerlingen graag de ruimte hun talenten te ontwikkelen. We werken vaak met grote opdrachten waarin leerlingen hun talenten kwijt kunnen. Ook worden binnen de school veel activiteiten voor en door leerlingen georganiseerd. We stimuleren leerlingen om mee te denken en te werken bij bijvoorbeeld vieringen, schoolfeesten, klassenavonden en excursies. Voor leerlingen die graag dansen, muziek maken, zingen, tekenen, schilderen of toneelspelen, bieden we extra activiteiten aan in ons Kunst & Cultuur-domein.

Samenhang Steeds meer samenhang tussen verwante vakken: leren in zes domeinen Leren binnen en buiten het klaslokaal Langere leseenheden Relatie leerling, leren en maatschappij: loopbaanoriëntatie We geven leerlingen graag de ruimte hun talenten te ontwikkelen. We werken vaak met grote opdrachten waarin leerlingen hun talenten kwijt kunnen. Ook worden binnen de school veel activiteiten voor en door leerlingen georganiseerd. We stimuleren leerlingen om mee te denken en te werken bij bijvoorbeeld vieringen, schoolfeesten, klassenavonden en excursies. Voor leerlingen die graag dansen, muziek maken, zingen, tekenen, schilderen of toneelspelen, bieden we extra activiteiten aan in ons Kunst & Cultuur-domein.

Zes domeinen Talen: Nederlands, Engels, Frans, Duits Mens & maatschappij: Geschiedenis, aardrijkskunde, godsdienst, economie, maatschappijleer Science: Mens en natuur, techniek, biologie, natuurkunde, wiskunde Kunst & cultuur: Beeldende vorming, muziek, drama, CKV Sport & bewegen: Bewegingsonderwijs Loopbaanoriëntatie Mentorles, keuzebegeleiding, technologie, stages

Eigen inbreng Actief meedenken over hoe de school er uit moet zien Leerlingenvereniging VUSIOS Leerlingenraad Evaluatie activiteiten onder leerlingen We geven leerlingen graag de ruimte hun talenten te ontwikkelen. We werken vaak met grote opdrachten waarin leerlingen hun talenten kwijt kunnen. Ook worden binnen de school veel activiteiten voor en door leerlingen georganiseerd. We stimuleren leerlingen om mee te denken en te werken bij bijvoorbeeld vieringen, schoolfeesten, klassenavonden en excursies. Voor leerlingen die graag dansen, muziek maken, zingen, tekenen, schilderen of toneelspelen, bieden we extra activiteiten aan in ons Kunst & Cultuur-domein.

Goed voorbereid Een eigen mentor Mentorles Je leert en werkt op veel verschillende manieren Keuzebegeleiding Technologie in klas 3 en 4: voorbereiding op mbo en havo Een leerling kan pas goed leren als hij/zij zich helemaal prettig voelt op school. Daarom vinden we het belangrijk dat de leerlingen goed begeleid worden. Dat doet om te beginnen de mentor met hulp van de lentoren (leerling-mentoren). Als er extra hulp nodig is, bijvoorbeeld bij faalangst of dyslexie, hebben wij de juiste mensen op school. In de bovenbouw volgen alle leerlingen technologie. Bij dit vak lossen leerlingen problemen op die ze in het dagelijks leven kunnen tegenkomen. Ze leren samenwerken en presenteren en oefenen belangrijke computervaardigheden. Zo zijn onze leerlingen optimaal voorbereid op een vervolgopleiding op het mbo of het HAVO.

Diploma’s GL, TL en TL+ : Gemengde leerweg: Ne en En + 3 theoretische vakken + technologie Theoretische leerweg: Ne en En + 4 theoretische vakken Theoretische leerweg+: Ne en En + 4 theoretische vakken + technologie Ne en En zijn verplichte vakken

Toelating Criteria: Advies mavo (met perspectief havo) Cito-score (530 of hoger) Evt. toelatingstest

Na de brugklas: naar klas 2 mavo naar klas 2 havo naar klas 2 beroepsgerichte leerweg zitten blijven: gebeurt vrijwel niet meer

Havo Junior Mavo/havo brugklas: Extra uitdaging in leerstof (havo-differentiatie op maat) Naar havo 2 in de Uilenhof: voldoende punten + positief advies van de lerarenvergadering Na klas 4 is havo ook mogelijk: Na behalen van tl(+)-diploma: voldoende punten + positief advies van de lerarenvergadering Wanneer leerlingen de overstap mogen maken naar de HAVO bereiden we dit met de leerling en de ouders goed voor. Op het HAVO van het Lyceum bestaat de mogelijkheid om enkele middagen mee te lopen en kennis te maken.

Contact met school Mentor Ouderportaal Docentenspreekuur Informatieavonden Nieuwsbrief ‘t Uiltje ‘t Uiltje Magazine Website We vinden het fijn als veel ouders gebruik maken van het ouderspreekuur en de digitale oudernieuwsbrief ’t Uiltje lezen. Ouders kunnen gebruikmaken van een ouderportaal. Daarmee kunnen ouders alle toetscijfers van hun zoon/dochter bekijken. Ook willen we de ouders graag actief betrekken in ontwikkelingen. Op onze site (www.csdehoven.nl) staat veel informatie. Kijkt u daar vooral eens op. Voor elk leerjaar organiseren we een of twee informatieavonden, om u als ouders goed te informeren over o.m. ons onderwijs en buitenschoolse activiteiten. Vanzelfsprekend kunnen ouders altijd contact opnemen met de mentor.

Kennismaken 3 startmiddagen: 25 mei, 8 juni, 22 juni Kennismakingsdagen brugklas in het nieuwe schooljaar Kennismakingsavond ouders september Op woensdag 5 november maken leerlingen van groep 8 kennis met de Uilenhof. De Doe Middag duurt van 14.00 tot 16.00 uur. Op donderdag 6 november kunnen ouders kennismaken met enkele korte presentaties. De avond duurt van 19.30 uur tot 21.30 uur. U kunt voor beide activiteiten telefonisch aanmelden en aanmelden via onze website www.csdehoven.nl. Op zaterdag 31 januari 2009 houden wij van 10.00 uur tot 14.00 uur onze Open dag. Op woensdag 18 februari 2009 organiseren we voor leerlingen van groep 8 een Kunst & Cultuur-spektakel in ons nieuwe Kunst & Cultuur-domein. Leerlingen kunnen meedoen met workshops zang, dans, toneel, muziek, tekenen, ontwerpen, schilderen en nog veel meer. Meer informatie volgt via onze website. In mei en juni 2009 komen de aangemelde leerlingen alvast kennismaken met de Uilenhof. Op drie gezellige startmiddagen op woensdagen volgen de leerlingen al lessen met hun toekomstige klas. Goed voorbereid en al lekker gewend, beginnen ze op de Uilenhof aan hun brugklasjaar. Elke nieuwe leerling ontvangt in april een uitnodiging. Op de eerste twee dagen van het nieuwe schooljaar organiseren we voor de leerlingen van de brugklas een kennismakingsprogramma met onder meer sport en spel, een barbecue en een overnachting op school.