Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 2 - media I-C1#, datum.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welke kenmerken schrijven jij of anderen aan God toe? Roept u maar!
Advertisements

Les 1 - intro I-C1#, datum.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
Maatschappijleer 24 november 2011.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 10 - We Think I-C1#, datum.
6e Nationaal Platform E-Health Chaos voorbij; structuur begint?
Seksualiteit: gave van God
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Opdracht 25 IIIIk ga enkele informatie verzamelen over communicatie.
‘Het internet is vol, print ‘t ff uit alsjeblieft’ Propedeuse 07/08 Cultuur & Media College 2.
Vrouw vs. man -.
Bonhoeffer - Enschede Hogeschool Windesheim - Zwolle.
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Didiclass - beginnen met
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 4 - Pro vs. Am I-C1#, datum.
Lesgeven en begeleiden
Een lessenserie van drie lessen
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Acceptatie en Commitment Therapie Ouderen
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Prisoner’s Dilemma een experiment.
Bibliotheek in de wolken vorm en inhoud van informatie.
les 12 - tekstplan, wikispaces
Les 18 - Testen I-C1#, datum.
Les 14: Redactionele Vormgeving
Les 4 - UGC & Social Media I-C1F,
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Verrijkte Content Helicon Studiedag 2013, Velp John Hanswijk.
Door Berdien de Wilde & Jacinta Hebers
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
De werkloze… biedt zich aan bij Microsoft om toiletten te poetsen… Bihal Hij krijgt een onderhoud met de personeelschef.
Medmec04 les 1 Engagement.
Chatten. Chatten Inleiding chatten Wat is chatten? De geschiedenis Voor- en nadelen Educatief of recreatief? Wat vinden jongeren ervan? Wat vinden.
Visie & Strategie.
voor familie en vrienden van
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
OP STAP MET HARM ALARM Sanne Hemmer Adviseur D&B Rob Teijl
Ontwikkeling en de basisschool
College 5; kinderen en media. Programma  Hoorcollege kinderen en media 
College 5; kinderen en media.  Hoorcollege kinderen en media: H
Deel B, les 2 Agenda  Aan- en afwezigen  Actualiteit  Sociaal kapitaal  Pedagogische civil society  Huiswerk en de wijk in.
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Niets is wat het lijkt.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Van praktijk naar theorie: de aanpak van Dilemma.
In God geloven Wat is geloven? Tot geloof komen Bestaat God? God laat Zich kennen.
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Gids door Doccle Doccle. De Cloud 2 1.Wat is de Cloud? 2.Voordelen van de Cloud 3.Nadelen van de Cloud 4.Doccle is geen cloudapplicatie.
deze workshop maakt gebruik van audio-instructies
Mediawijsheid competentie:
Communicatie 3e les.
Mediawijsheid competentie:
H1 Media en communicatie
Loopbaan en burgerschap les 2
Schrijven 2.1 en 2.2 Formuleren en Stijl 2.1
Het tweede LOS-gesprek
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Loopbaan en burgerschap les 3
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Levensbeschouwing Ideale school Kwartiel Bijeenkomst 1.
Onderscheid maken tussen typen films
Reflecteren op ambities en kwaliteiten
Waarden & normen.
Transcript van de presentatie:

Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 2 - media I-C1#, datum

les 2 Vandaag Mediageschiedenis Me, the Media Communicatiemodel Van zenden naar sociaal Casus: ‘ The Stolen Sidekick ’

les 2 Doel Je krijgt inzicht in de ontwikkelingen, eigenschappen en krachten van media sinds het ontstaan ervan.

les 2 Media Wat is het verschil tussen nieuwe en oude media?

les 2 Vooroordelen Nieuwe media zijn snel, oude sloom. Nieuwe media hebben jonge gebruikers, oude oude. Nieuwe media zijn open, oude zijn gesloten. Nieuwe media hebben gebruikers, oude een publiek. Nieuwe media zijn gratis, oude zijn betaald. Nieuwe media zijn vraaggestuurd, oude zijn aanbodgedreven. Nieuwe media zijn kort, oude zijn lang. Nieuwe media zijn vluchtig, oude bestendig. Nieuwe media hebben wisselende gebruikers, oude media zijn klantentrouw. Nieuwe media worden gedragen door beeld, oude door tekst.

les 2 Nieuwe media “ Nieuwe media is een manier om media in te delen. Nieuwe media komen dan tegenover oude media te staan. Het gebruik van de term varieert.(...) Hiermee worden vooral de personal computer, mobiele telefonie, handhelds, virtual reality en andere digitale apparaten bedoeld. ” Wikipedia, (geraadpleegd op 17 augustus 2012),

les 2 Historie

les 2 Ontwikkelingen Geschiedenis van de media bepaald door ontwikkelingen in: Opslag Distributie Communicatie Denk daarbij aan...

les 2

Klassiek Model

les 2 Nieuw model Hoe ziet het nieuwe communicatiemodel er uit denk je? Teken dit uit.

les 2 Situaties Communicatieve situaties worden bepaald door ruimte en tijd! Eenheid van ruimte en tijd. Breuk in ruimte en eenheid van tijd. Breuk in ruimte en in tijd. Deel in: vergadering, chatten, telefoneren, live TV uitzending, gesprek, filmkijken, en gamen.

les 2 Me the Media We staan nu voor een derde mediarevoltie! Boek en film. Schetst een toekomst van hyper- individualisering in een hypercompetitieve webeconomie.

les 2 Kijkvragen Wat probeert de intro duidelijk te maken? Wat houden de verschillende (1, 2 en 3) mediarevolutie in? Waar bevinden we ons nu en waarom is dat een revolutie te noemen? Hoe kijk jij aan tegen al deze ontwikkelingen? Wat is volgens jou de ultieme consequentie? En wat is de rol van mediatechnologie in de jaren die voor ons liggen?

les 2

Nabespreking Wat probeert de intro duidelijk te maken? Wat houden de verschillende (1, 2 en 3) mediarevoluties in? Waar bevinden we ons nu en waarom is dat een revolutie te noemen? Hoe kijk jij aan tegen deze ontwikkelingen? Wat is volgens jou de ultieme consequentie? En wat is de rol van mediatechnologie in de jaren die voor ons liggen?

les 2 Communicatie

les 2 Zenden in

les 2 2-way in 1876

les 2 Zenden in

les 2 ‘ the Internet ’

les 2 Sociaal in

les 2 ‘ Stolen Sidekick ’ Beschrijf het verhaal van ‘ The Stolen Sidekick ’. Geef daarbij antwoord op de vragen: Wat is er gebeurd? Is het rechtvaardig? Wat is de koppeling aan de mediatheorie? Zou dit ook gebeurd kunnen zijn in 1980?

les 2 Nabespreking Het verhaal van ‘ The Stolen Sidekick ’. Wat is er gebeurd? Is het rechtvaardig? Wat is de koppeling aan de mediatheorie? Zou dit ook gebeurd kunnen zijn in 1980?

les 2 Of opmerkingen? Vragen?

les 2 Doelen behaald Je hebt inzicht in de ontwikkelingen, eigenschappen en krachten van media sinds het ontstaan ervan.

les 2 Huiswerk ‣ Verwerk deze stof (mediatheorie) in de discussieopdracht 1 op Wikispaces. Afmelden? Mail Of bericht