Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 2 - media I-C1#, datum
les 2 Vandaag Mediageschiedenis Me, the Media Communicatiemodel Van zenden naar sociaal Casus: ‘ The Stolen Sidekick ’
les 2 Doel Je krijgt inzicht in de ontwikkelingen, eigenschappen en krachten van media sinds het ontstaan ervan.
les 2 Media Wat is het verschil tussen nieuwe en oude media?
les 2 Vooroordelen Nieuwe media zijn snel, oude sloom. Nieuwe media hebben jonge gebruikers, oude oude. Nieuwe media zijn open, oude zijn gesloten. Nieuwe media hebben gebruikers, oude een publiek. Nieuwe media zijn gratis, oude zijn betaald. Nieuwe media zijn vraaggestuurd, oude zijn aanbodgedreven. Nieuwe media zijn kort, oude zijn lang. Nieuwe media zijn vluchtig, oude bestendig. Nieuwe media hebben wisselende gebruikers, oude media zijn klantentrouw. Nieuwe media worden gedragen door beeld, oude door tekst.
les 2 Nieuwe media “ Nieuwe media is een manier om media in te delen. Nieuwe media komen dan tegenover oude media te staan. Het gebruik van de term varieert.(...) Hiermee worden vooral de personal computer, mobiele telefonie, handhelds, virtual reality en andere digitale apparaten bedoeld. ” Wikipedia, (geraadpleegd op 17 augustus 2012),
les 2 Historie
les 2 Ontwikkelingen Geschiedenis van de media bepaald door ontwikkelingen in: Opslag Distributie Communicatie Denk daarbij aan...
les 2
Klassiek Model
les 2 Nieuw model Hoe ziet het nieuwe communicatiemodel er uit denk je? Teken dit uit.
les 2 Situaties Communicatieve situaties worden bepaald door ruimte en tijd! Eenheid van ruimte en tijd. Breuk in ruimte en eenheid van tijd. Breuk in ruimte en in tijd. Deel in: vergadering, chatten, telefoneren, live TV uitzending, gesprek, filmkijken, en gamen.
les 2 Me the Media We staan nu voor een derde mediarevoltie! Boek en film. Schetst een toekomst van hyper- individualisering in een hypercompetitieve webeconomie.
les 2 Kijkvragen Wat probeert de intro duidelijk te maken? Wat houden de verschillende (1, 2 en 3) mediarevolutie in? Waar bevinden we ons nu en waarom is dat een revolutie te noemen? Hoe kijk jij aan tegen al deze ontwikkelingen? Wat is volgens jou de ultieme consequentie? En wat is de rol van mediatechnologie in de jaren die voor ons liggen?
les 2
Nabespreking Wat probeert de intro duidelijk te maken? Wat houden de verschillende (1, 2 en 3) mediarevoluties in? Waar bevinden we ons nu en waarom is dat een revolutie te noemen? Hoe kijk jij aan tegen deze ontwikkelingen? Wat is volgens jou de ultieme consequentie? En wat is de rol van mediatechnologie in de jaren die voor ons liggen?
les 2 Communicatie
les 2 Zenden in
les 2 2-way in 1876
les 2 Zenden in
les 2 ‘ the Internet ’
les 2 Sociaal in
les 2 ‘ Stolen Sidekick ’ Beschrijf het verhaal van ‘ The Stolen Sidekick ’. Geef daarbij antwoord op de vragen: Wat is er gebeurd? Is het rechtvaardig? Wat is de koppeling aan de mediatheorie? Zou dit ook gebeurd kunnen zijn in 1980?
les 2 Nabespreking Het verhaal van ‘ The Stolen Sidekick ’. Wat is er gebeurd? Is het rechtvaardig? Wat is de koppeling aan de mediatheorie? Zou dit ook gebeurd kunnen zijn in 1980?
les 2 Of opmerkingen? Vragen?
les 2 Doelen behaald Je hebt inzicht in de ontwikkelingen, eigenschappen en krachten van media sinds het ontstaan ervan.
les 2 Huiswerk ‣ Verwerk deze stof (mediatheorie) in de discussieopdracht 1 op Wikispaces. Afmelden? Mail Of bericht