1.potentiële erflaters: wie, waarom en waar? 2.uw database is goud waard 3.koffietafels /informatie-namiddagen 4.face2face / huisbezoeken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Bereik de prospecten die uw mailing willen !. July Agendapunten Update Resultaten van de test-mailing 2005 Voorstelling van de nieuwe mailing.
Advertisements

De mosterd bij Abraham halen
Ambassadeurs Latent Talent Vrijwilligers van allochtone origine vertellen over hun eigen schoolloopbaan en werkervaring(en)
Welkom bij Best Buddies Nederland
MIVB-aanbod Vervuilingspieken Valérie Panier. 1.Het wettelijk kader in het Brussels Gewest 2.De rol van de MIVB 1.Het net versterken 2.Communiceren naar.
Kunst, cultuur en duurzaamheid... Steven Vromman – Low Impact Man.
Ook buiten de klas kennismaken met de taal van je ‘buren’!
Hoeveel pensioen krijg ik straks?
Sponsordossier op de VVOG-website. Deze demo toont Een intro over het aantal bezoekers op onze website en verder 1 Hoe uw bedrijf opgenomen kan worden.
KTO Telefonie Oordeel telefonische bereikbaarheid algemeen.
Marktonderzoek Danneels
Dorpstuintjes in Heusden?. Wat?  Volkstuin = Samentuin = Dorpstuin  Een ruimte waar burgers op 1 locatie een groentetuin op een ecologische wijze bewerken.
Steunpunt opvoedingsondersteuning. 2 Opvoedingsondersteuning -Inleiding -Iedereen heeft wel eens opvoedingsvragen -Ouders -Werkveld -Opvoedingsondersteuning.
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
Nalatenschappenwerving
Middelen voor je buurt, je dorp je streek? Over oproepen, fondsen en projectrekeningen in de schoot van de Koning Boudewijnstichting Ludwig Forrest 23/03/10.
Een project van Samenlevingsopbouw West-Vlaanderen vzw i.s.m. de lokale besturen.
Leeftijdsvriendelijke gemeente: een hefboom voor actief ouder worden
Samen met ouders aan het werk!
DONEREN EN LEGATEREN FONDSENWERVING VAN DE WIEG TOT OVER HET GRAF.
COV Antwerpen 6 oktober Broechem
Facebook Zie de kansen!.
Communicatiecampagne Ministerie van Onderwijs en Vorming
6 pijlers van de code in beeld
Informatie presentatie Jeugd
Opvoedingswinkel Gent WZO Sluizeken Tolhuis Ham 16/11.
In&Uit Leuven naar een nieuw toeristisch-cultureel onthaal Annemie Vandermotte Themadag Vrijetijdsonthaal – 26 september 2005.
OUDERS VOOR INCLUSIE. WIE ZIJN OUDERS VOOR INCLUSIE ? Vereniging van en voor ouders Voor alle ouders van kinderen, ongeacht hun handicap We zijn vooral.
Hoe ZELF een STUDIE plaatsen op de VVOG-website Indien u moeilijkheden hebt bij een eerste poging Bel gerust naar uw webmaster Luc De Baene 0475/
Hersenletsel.nl De nieuwe patiëntenvereniging voor mensen met niet-aangeboren hersenletsel:
Fondsenwerving naar een verdubbeling van de particuliere giften.
Ecce ama! Is een EQUAL project van ESF: bijdragen tot de ontwikkeling van de werkgelegenheid door het bevorderen van inzetbaarheid, ondernemerschap, aanpasbaarheid.
Label “Erkend Verkooppunt Hoeveproducten”
 korte voorstelronde  principes van de OLOcoach: wat wordt van coaches verwacht?  coaches per regio  Samen.
Presentatie Forum 22 mei 2011 Erfgoedcel k.ERF Subsidiereglement Erfgoedprojecten.
Inleiding Veiligheid Beschikbaarheid Betrouwbaarheid Snelheid Volledigheid.
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Workshop Fondsen werven
Niet iedere leerling krijgt het Schoolgeld dat hij of zij nodig heeft. En kan gereformeerd onderwijs volgen waar hij of zij dat zou willen. Het kan zijn.
Communicatie met ouders
Personeelsessie LOKO.
Nieuw relatiemanagement SCRM Nieuw relatiemanagement SCRM.
MANTELZORGCOACH.
Kansarmoede en ouderbetrokkenheid
Intverantwoordelijke 28 April 2015 INFOSESSIE. BEDANKT Voor de verdeling van geschenken en waardebonnen WELKOM Aan de Sintverantwoordelijken van.
Collect Betalingsverkeer 2 Vrijwilligers 3 Verantwoorde kerk 4.
Welkom op deze workshop Erfenissen Werven Beuningen 21 mei 2013 i.s.m. Geef Gratis.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Pleegzorg voor volwassenen in Vlaams- Brabant en Brussel Info en aanmeldingen: tel/ 016/
Welkom In het nationaal gevangenismuseum. op eigen kracht.
V-ICT-OR| Vlaamse ICT Organisatie Regionale kenniskringen (IT-)kennis delen tussen lokale besturen in Vlaanderen.
Marion van de Sande De Haagse Hogeschool NOT, 29 januari 2011 Ouderbetrokkenheid: nut of noodzaak?
29/08/11Info voor Velt-zadenverantwoordelijken Alles wat je altijd al wilde weten als zadenverantwoordelijke Velt zadenactie.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
VOORSTELLING ‘…Als je niet weet waar te beginnen…’
Start WebSite LGOG Projectopzet Presentatie nieuwe Site Status en planning En verder...
Ingevulde ouderbevragingen: 23 Aantal verstuurde Ankerberichtjes met de oproep om de bevraging in te vullen: 590. Percentage: 3,9% Verdeling binnen de.
Offroad Rally Team Hoeksche Waard Ook op facebook zijn wij te volgen onder “off-road Rally Team Hoeksche Waard”. Aanmelden voor de nieuwsbrief via
Woonservice gebieden Resultaten Enquête Door Mark Paalman.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Onlinehulptoepassingen in OCMW’s
CROWDFUNDING - AKTIVITEITEN NIEUWBOUWPLAN KLEEDKAMERS
Lokalenconsulenten Jeugddienst
Evaluatie 11 scholingsessies: 358 deelnemers (scholen, GGD’en, cateraar samen met school) Evaluatie Brigade: intervisiedag Evaluatie deelnemers: enquête.
LOP, niet-onderwijspartners, 15/10/2014
CRISISTEAM ZOV.
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
Stadsvernieuwingsproject ‘Ledeberg leeft’
Transcript van de presentatie:

1.potentiële erflaters: wie, waarom en waar? 2.uw database is goud waard 3.koffietafels /informatie-namiddagen 4.face2face / huisbezoeken

potentiële erflaters: wie? (1)  erflaters zonder kinderen  trouwe donateurs met kinderen (evt)  geboren tussen  specifieke waarden en idealen

potentiële erflaters: waarom? (1)  solidariteit (verwantschap / opvoeding)  sympathie ( verwantschap / opvoeding)  dankbaarheid (verwantschap)  opportuniteit ( fiscaal, status, eigenbelang e.a. )

potentiële erflaters: waar? (1)  eigen database = goud waard  andere = mobiliseren via testament.be

verrijk je database hij is goud waard! (2)  hoeveel kinderen  geboortedatum  telefoonnummer ( )  adres  bedrag en frequentie jaarlijkse financiële bijdrage

hoe verrijk je je database? (2)  nieuwe leden = aangevulde informatiefiche gebruiken ( lft, kinderen, adres, tel )  wedstrijd via website/magazine = respons?  enquête via post mailing = respons?  firma’s, google, facebook  telefonische enquête = efficiënt / intensief

hoe verrijk je je database? (2) telefonische enquête = telefonische update en tevredenheidsmeting (kinderen) = telefonische update en aanbod huisbezoek tevredenheidsmeting (geen kinderen)

koffietafels/info-namiddagen (3)  zo ruim mogelijk uitnodigen (niet nodig gepersonaliseerd) ( elke bezoeker is een mogelijke ambassadeur voor het duolegaat )  infokanalen: mailing, magazine, website, pers  herhaling !!  locatie: spreiding - bereikbaarheid – link organisatie  notaris uit de buurt uitnodigen

koffietafels/info-namiddagen (3)  onthaal / koffie  algemene info rond algemene werking en specifieke projecten waarin erflaters het verschil kunnen maken  specifieke info rond legateren (notaris uit de buurt)  infomateriaal (magazine, folder, brochure)  enquête laten invullen = info voor database  mogelijkheid voorzien apart onderhoud of afspraak achteraf (adreskaartje)

koffietafels/info-namiddagen (3)  gepassioneerd en eerlijk verhaal  duidelijk verhaal (kiss)  getuigenis

face2face / huisbezoeken (4)  via telefonisch enquête update databestand  vraag hoeveel kinderen  geen kinderen = aanbod doen huisbezoek voor tevredenheidsmeting

face2face / huisbezoeken (4)  empathische en communicatieve houding  levenswijsheid  gepassioneerd en eerlijk verhaal  duidelijk verhaal

last but not least: ask  via magazine/newsletter  via website  getuigenis van een erflater  contactgegevens en foto van verantwoordelijke legaten  aanbod persoonlijk contact ( huisbezoek )  via gepersonaliseerde folder  gebruik promo materiaal testament.be op AL je events  via inzetten eigen ambassadeurs ( medewerkers en/of vrijwilligers )

 elke methodiek = winst  elke methodiek = herhaling  elke methodiek = fideliseren