1.potentiële erflaters: wie, waarom en waar? 2.uw database is goud waard 3.koffietafels /informatie-namiddagen 4.face2face / huisbezoeken
potentiële erflaters: wie? (1) erflaters zonder kinderen trouwe donateurs met kinderen (evt) geboren tussen specifieke waarden en idealen
potentiële erflaters: waarom? (1) solidariteit (verwantschap / opvoeding) sympathie ( verwantschap / opvoeding) dankbaarheid (verwantschap) opportuniteit ( fiscaal, status, eigenbelang e.a. )
potentiële erflaters: waar? (1) eigen database = goud waard andere = mobiliseren via testament.be
verrijk je database hij is goud waard! (2) hoeveel kinderen geboortedatum telefoonnummer ( ) adres bedrag en frequentie jaarlijkse financiële bijdrage
hoe verrijk je je database? (2) nieuwe leden = aangevulde informatiefiche gebruiken ( lft, kinderen, adres, tel ) wedstrijd via website/magazine = respons? enquête via post mailing = respons? firma’s, google, facebook telefonische enquête = efficiënt / intensief
hoe verrijk je je database? (2) telefonische enquête = telefonische update en tevredenheidsmeting (kinderen) = telefonische update en aanbod huisbezoek tevredenheidsmeting (geen kinderen)
koffietafels/info-namiddagen (3) zo ruim mogelijk uitnodigen (niet nodig gepersonaliseerd) ( elke bezoeker is een mogelijke ambassadeur voor het duolegaat ) infokanalen: mailing, magazine, website, pers herhaling !! locatie: spreiding - bereikbaarheid – link organisatie notaris uit de buurt uitnodigen
koffietafels/info-namiddagen (3) onthaal / koffie algemene info rond algemene werking en specifieke projecten waarin erflaters het verschil kunnen maken specifieke info rond legateren (notaris uit de buurt) infomateriaal (magazine, folder, brochure) enquête laten invullen = info voor database mogelijkheid voorzien apart onderhoud of afspraak achteraf (adreskaartje)
koffietafels/info-namiddagen (3) gepassioneerd en eerlijk verhaal duidelijk verhaal (kiss) getuigenis
face2face / huisbezoeken (4) via telefonisch enquête update databestand vraag hoeveel kinderen geen kinderen = aanbod doen huisbezoek voor tevredenheidsmeting
face2face / huisbezoeken (4) empathische en communicatieve houding levenswijsheid gepassioneerd en eerlijk verhaal duidelijk verhaal
last but not least: ask via magazine/newsletter via website getuigenis van een erflater contactgegevens en foto van verantwoordelijke legaten aanbod persoonlijk contact ( huisbezoek ) via gepersonaliseerde folder gebruik promo materiaal testament.be op AL je events via inzetten eigen ambassadeurs ( medewerkers en/of vrijwilligers )
elke methodiek = winst elke methodiek = herhaling elke methodiek = fideliseren