Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

sociale media: de nieuwe realiteit
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Les 1 Wat is “ Kook met mij mee!”?. Een dag zonder vlees
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Digitaal Presenteren Publiek boeien Aandacht vasthouden s.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Veilig internet Mediawijsheid
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Website maken met WordPress
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Google Analytics. Google Analytics: waarom Google analytics meet hoeveel mensen er op de site komen, brengt in beeld wat we weten van dit mensen en wat.
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
trendwatching Les 4: Kijken en zien
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 2.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Het einde is in zicht. De Criteria Nulmeting - Linkaudit.
Media & Creativiteit Pia Terstroet
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Social Media.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Preconference 'Weblogs in het onderwijs' Sybilla Poortman Gerard Bierens Pierre Gorissen 15 november 2005.
Workshop 'Weblogs in het onderwijs' Sybilla Poortman Gerard Bierens Pierre Gorissen 14 april 2005.
Pilot-project uitvoering kpi’s highligts van de ervaringen van de pilotgemeenten 22 november 2012.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Gebruiksvriendelijke websites
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Inbound Marketing Plan
Social Media Les 5: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Online filmpjes maken. (
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Minor Internet Marketing
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Welkom. Waarom ben je naar de Meervouddag gekomen? 1.Lijkt me een interessant programma 2.Het is toch verplicht? 3.Gezellig met mijn collega’s een dagje.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Maak je website beter vindbaar!
Google Analytics Statistieken over je website
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Social Media Eindcriteria SM-plan
Social media voor statenleden/politici
Transcript van de presentatie:

Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?

Contact twitter.com/haroldjoels

Agenda Inleiding Kennismaking Verwachtingen Doelen van de module Programma Rol van internet Google Analytics, een introductie Opdracht

Inleiding Welkom! 8 weken (vooral) attractieve en interactieve lessen Brainstormen, oefeningen, toepassen, analyseren, presenteren en ontdekken

Verwachtingen Ervaring met websites? Heb je zelf een website/blog? Waarom volg je deze module? Wat wil je leren? Wat zijn je verwachtingen?

Wat is de ambitie? Een gefundeerd plan én presentatie van teams (4 personen), waaruit blijkt dat zij de GA van [ organisatie X ] begrijpen en de klant van gefundeerd en creatief advies kunnen voorzien. – Analyse en interpretatie van Google Analytics van Organisatie X – Conclusies en aanbevelingen naar de klant – Kansen en mogelijkheden – Tips en tricks

Doelen van de module Inzicht en begrip van de mogelijkheden – In de lessen behandelen we een bepaald thema/onderwerp mbt GA – Gastsprekers / experts / ervaringsdeskundigen Daarnaast gedurende 8 weken in 4- tallen aan de slag met een case/organisatie

Programma Week 1: Google Analytics, een introductie Week 2: Doelen en doelgroepen Week 3: Gastspreker Cristian van Nispen (online marketeer TamTam) Week 4: Kijken en vergelijken Week 5: Gastspreker ? Week 6: Hooks (landing, bounce, linkbuilding) Week 7/8: Presentaties GA-analyse

Uiteindelijke plan Wat lever je op? Overall Google Analytics Adviesplan presenteren 50% en inleveren 50 %. TOTAAL100% SWOT Doelen (evt trechters) Persona’s Zoekwoorden Webdesign Analyse – Regio’s, momenten, Tijd, data, maanden, momenten? – Doelgroepen? Regio’s? Typen? – Segmenten? Producten? – Invloeden? Bounce rates Linkbuilding Landing pages

Brainstorm Hoe werkt Google?

Een website, en dan? Stel jezelf vooral de vragen: – Waarom heb ik een site? – Wat wil ik ermee? – En wat verwacht de bezoeker ervan? – Is een bezoeker hetzelfde als een klant? – Zo nee, waar ligt het onderscheid?

Rol van internet Altijd en overal Soms vooral oriënteren, soms vooral kopen 20% koopt in webshops na uur Andere en nieuwe concurrenten zitten één klik verder Ook bij reviews… eerst internet df

GA Wat is Google Analytics? Seminar: Hoe werkt Google Analytics?

GA

Wat is Google Analytics?

Vinden bezoekers je website? Zo ja, hoe? Gaan ze meteen weg? Gaan ze eerst de schappen langs? Google Analytics? Website optimalisatie Website usability

er_detailpage&v=3Sk7cOqB9Dk er_detailpage&v=3Sk7cOqB9Dk

Dashboard 1 click op 1 pagina Aaneengesloten x pagina’s 30 minuten 1 persoon afgesproken tijdstip X aantal bezoeken

Meest betrouwbaar? Paginaweergave Elke verversing (F5) telt, enorme aantallen, oneerlijk vergelijken Bezoek Een persoon die 3 keer terug komt, tel je dubbel Bezoeker Geen personen maar IP adressen: Een school heeft vele leerlingen Een huis 2 kinderen, pa & ma Een werkplek meerdere gebruikers

Dashboard en GA Realtime Bezoekers Waar ze vandaan komen Verkeersbronnen Inhoud Interessante pagina’s Vergelijkingen maken Verschillende soorten rapporten

Meet the company Vorm een groep van 4 personen En ga op zoek naar een organisatie… Regel dat je wordt geautoriseerd om de statistieken te bekijken met je G-Mail account

Als je een bedrijf benadert Open 2 x klik Copy all Paste En geef er een eigen draai aan

Opdracht: SWOT Analyseer je organisatie, kijk specifiek naar de website en naar (evt.) Google Analytics inzichten Maak een SWOT-analyse en focus hierbij op de website van de organisatie. Omschrijf de product-marktcombinatie: in welke markt(en) actief met welke product(en) Over 2 weken meenemen: en evt. presenteren (PPT) TIP => Avinash Kaushik: to-web-analytics.html to-web-analytics.html

Contact twitter.com/haroldjoels PPT te vinden op