Meertrapsmailing: verschillende vormen 1)De teaser: –1e mailing (is de voorloper/teaser) –2e mailing (hoofdmailing) 2)De reminder: –1e mailing (hoofdmailing)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Achtergronden bij De eerste hapjes
Advertisements

Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Jongeren over politiek
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK PM BELASTINGADVISEURS
DEPARTEMENT WERK EN SOCIALE ECONOMIE Langer aan de slag met meer werkbaar werk? Enkele cijfers uit de werkbaarheidsmonitor van de SERV.
Nieuwe impulsen voor de fiets
Perspectief op gezondheid 20/20 Wim Groot 14 oktober 2010.
Verborgen vormen van pesten
Lespakket Vrijheidsbeperking Les 2: Zorg voor vrijheid
Resultaten tevredenheidsmeting van gebruikers Lokale Dienstencentra Kortrijk m.b.t. tot de onthaalmedewerkers.
Inkomen les 17 Begrippen & 81 t/ 84
Communicatie_plannen Collegawerkgroep Communicatieambtenaren Provincie Antwerpen Eric Goubin.
Digitale Studiemaatjes
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Wat de Bijbel erover te zeggen heeft
Gastcollege Utrecht 17 oktober 2013 Thomas van Essen Spam & social media.
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
Blackboard Forum Observatieonderzoek 06 februari 2009 Projectgroep 7.
De Utrechtse Servicenormen
Evalueren is een verzamelnaam van:
Presenteren van producten en diensten Petr Salz Geldrop, 24 mei 2004.
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Planet Internet Kidsweek De kennis van jongeren over de Tweede wereldoorlog januari 2005 Suzan Polet - Hester van den Akker.
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Resultaten enquête tuchtwet
Beoordelen van docenten loont de moeite!
21 juli € 4 miljard omzet per jaar, zoveel als multinational Onder- en bovenwereld komen samen € 200 miljoen per jaar aan energiediefstal 30% van.
Geïntegreerde Communicatie
Voor je iets zegt tegen iemand ,vraag jezelf drie dingen af :
1. 2 De ontwikkeling van creatieve concepten t.b.v. mediacampagnes. Peter van Kessel Creatief Directeur, Headland Interactive.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
27 januari Slimmer Communiceren Met medewerkers die plaatsonafhankelijk werken toch een hogere productiviteit bereiken? U kunt al uw communicatie.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Social media bij impulsis Huib Koeleman, augustus 2010.
Enkel het resultaat telt....
De Hypotheek & Vermogensopbouw
Op Kynologisch Gebied in Nederland Raad van Beheer Kan iedereen slagen?
Communicatie met de arts
Crossmediale Communicatie
DE GOMA; VAN 0 NAAR BETER EEN ANALYSE BIJ DE 0-METING BETREFFENDE DE BEKENDHEID, TOEPASSING EN NALEVING VAN DE GOMA, MEDE IN RELATIE TOT BEVINDINGEN UIT.
BEZOEK DE WEBSITE MAAK EEN BEKNOPTE SWOT ANALYSE EN GEEF 3 ADVIEZEN.
Workshop Extra Leertijd Conferentie Children’s Zone 6 maart 2014.
Spam & Social media Thomas van Essen Gastcollege Utrecht 7 oktober 2014.
Klanttevredenheidsonderzoek 2012
Pagina 1 Compliance Professionaldag 7 oktober 2010 ‘Compliance in bedrijf’ Blijvend voldoen aan (interne) regels en integer handelen Guido Kilsdonk Carolien.
Bindend Studieadvies binnen TNW Hype of Hulp? Marieke Hofman, Studieadviseur Technische Geneeskunde.
Vragenlijst groepje 3 Wiki.
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
Wordpress websites Zelf uw site bijhouden Partindag Maarten Pors.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Communicatie is de basis
Ouderavond De Doornick Onderwerp: Wel/geen continurooster?
Past Performance Eerste ervaringen en hoe benut u uw kansen? Olaf Bovenkamp: hoofd ingenieursbureau gemeente Heiloo Marco van Beek: projectleider gemeente.
Welke veranderprocessen spelen nu binnen de LVNL of komen eraan?
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv H 8 observatie en registratie.
Toerisme Vlaanderen Vlaanderen Vakantieland 2011 Redemptieonderzoek 15 februari 2012 M.A.S. – Market Analysis & Synthesis Brusselsesteenweg 46 a – B 3000.
VWS Elektronisch Patientendossier Den Haag, 16 december 2008.
Kansen en knelpunten voor lezen in het vmbo Onderzoek door CED-Groep en DUO Marketresearch in opdracht van Stichting Lezen.
Workshop Rendement in opleiden Transvorm – 1 juni 2015 Stephan Obdeijn en Carlijn Hoedemaker.
Trekkingsrecht werkdruk CAO-VO Jo Simons, projectleider Arbo-VO juni 2009.
Inbound marketing en bloggen
Belangrijkste conclusie impactstudies
TOOL MEDIA DESIGN Onderwerp van de les.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
De bedenkers.
Vlaming en brusselaar als ambassadeur voor Vlaanderen en Brussel
Direct marketing.
Transcript van de presentatie:

Meertrapsmailing: verschillende vormen 1)De teaser: –1e mailing (is de voorloper/teaser) –2e mailing (hoofdmailing) 2)De reminder: –1e mailing (hoofdmailing) –2e mailing (herinnering) 3)Maximale attentie –1e mailing (is de voorloper/teaser) –2e mailing (hoofdmailing) –3e mailing (herinnering) ©TPG Post, juni Niets uit deze uitgave mag vermenigvuldigd of openbaar worden gemaakt zonder de uitdrukkelijke toestemming van TPG Post

Onderzoeksvragen: Wat is het effect van de toevoeging van een teaser en/of reminder aan de hoofdmailing? Is het bereik hoger bij een gecombineerde inzet en welke combinatie levert het hoogste bereik? Zorgt de combinatie (teaser/reminder) voor een hogere attentiewaarde van de boodschap en stimuleert het meer tot respons? Onderzoeksopzet* Case Philips Sonicare Hoofd mailing Teaser Reminder * Veldkamp Onderzoeksbureau Onderzoek

Teaser en hoofdmailingReminder

Effect van de teaser en de reminder op het bereik Extra bereik: Teaser: + 11% Reminder: + 12% Teaser & Reminder: + 14% hoofdmailingteaser + hoofdmailing hoofdmailing + reminder teaser + hoofdmailing + reminder

Reactie benaderingswijze teaser + hoofdmailing hoofdmailing + reminder teaser + hoofdmailing + reminder In hoeverre staat u positief of negatief tegenover deze wijze van benaderen?” 5 = zeer positief Ontvangers reageren positief op het ontvangen van de vooraankondiging en de reminder! 1 = zeer negatief

Beoordeling inhoud hoofdmailing 5 = helemaal eens De teaser zorgt ervoor dat de hoofdmailing beter zijn werk doet. De teaser is met name effectief t.a.v. de aandacht voor de hoofdmailing (deze wordt beter en langer bekeken en gelezen). Ook zorgt het voor meer kennis- & sympathietoename. 1 = helemaal oneens teaser + hoofdmailing hoofdmailing

Website-bezoek hoofdmailingteaser + hoofdmailing hoofdmailing + reminder teaser + hoofdmailing + reminder Meertrapsmailing zorgt voor meer website-bezoek

Conclusie onderzoek Philips Toevoeging van teaser en/of reminder zorgt voor een nog hoger bereik van de mailcampagne en een nog groter effect t.a.v. kennis, houding en gedrag. Teaser heeft prikkelende functie bewezen. Zorgt voor meer inhoudelijke aandacht. Hoofdmailing wordt ook langer bewaard. Zoals ook de bedoeling was, is het met name de teaser die prikkelt en nieuwsgierig maakt. De reminder scoort hoger op ‘duidelijkheid. Reminder zorgt voor een extra push v.w.b bezoek aan de site. De gekozen benaderingswijze met teaser en/of reminder ervaart men als positief en wordt niet als opdringerig ervaren.

Case KPN Onderzoeksvragen: Wat is het effect van het verzenden van een reminder en weegt het op tegen de kosten? Wanneer kan de reminder het best verstuurd worden? Onderzoeksopzet Reminder na 1 week Reminder na 2 weken Hoofd mailing Onderzoek

Doelstelling KPN Hoofdmailing Migratie klanten naar nieuw productaanbod Reminder

Rendement van uw mailing hoofdmailinghoofdmailing + reminder na 1 week hoofdmailing + reminder na 2 weken Het verzenden van een reminder na 1 week is het meest effectief Het toevoegen van een reminder aan de hoofdmailing geeft 52% meer rendement!!! Opbrengsten -/- kosten (hoofdmailing = 100)

Overige belangrijke conclusies onderzoek: 19% van de respondenten die aangaven n.a.v. de hoofdmailing van plan te zijn om over te stappen, is na de reminder ook daadwerkelijk overgestapt! 39% van de respondenten die niet van plan waren om over te stappen zijn na de reminder toch overgestapt * Veldkamp Onderzoeksbureau