Master in de industriële wetenschappen Peer Assisted Learning scoort op vele velden SOS FYSICA.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Algemene vorming in het secundair onderwijs van de toekomst
Advertisements

Edushock leerfestival
Toekomst van internationalisering op de lerarenopleidingen
Treasury: een verhaal met een plot en een clou
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
De “ leraar” als rolmodel
Presentatie bedrijf Richtingen TSO: BSO Industriële wetenschappen
Leren van de natuur NIBI conferentie, 11 januari 2013
M. Valcke – Universiteit Gent
Gino Van der Veken Klas : 7TIC Schooljaar: 2007 – 2008
Wat bestuderen de natuurwetenschappen?
@ faculteit wetenschappen TOetsen en LEren Doeltreffend Ondersteunen TOLEDO voor assistenten.
Studenten als katalysator van elkaars leerproces Pilootstudies met studentgemedieerd leren in de bacheloropleidingen Wetenschappen.
PEER LEARNING Intervisie op verplaatsing Gastfaculteit Geneeskunde 30 april 2008.
Pal scoort op vele velden Full Marks. 1.Wat is PALS ? 2.Opgave 3.Aanpak en werkwijze 4.Resultaten 5.Besluit.
WETENSCHAPPELIJK PROJECT Pal (Peer Assisted Learning) scoort op vele velden J. Vanderhaeghen.
Pal scoort op vele velden 4 februari 2009
Pal scoort op vele velden OOF-Project 2008/11 Rob Vierendeels Docentenvergadering IBW
26 mei 2009 INTERVISIE IInternationalisering. 26 mei 2009 Intervisie op verplaatsing - Internationalisering 2 Programma 1. Verwelkoming 2. Inleiding 3.
Wim Schramme - febr Tutoringproject
De rol van de tutor: meer dan lesgeven alleen?!
| Ontwikkelingen aangaande het onderwijs binnen de RUG Rectorenseminar 2013 Elmer Sterken.
Bij ons leer je de wereld kennen ICT&Onderwijs Programma universiteit Leiden Portfolio van projecten en activiteiten die optimaal bijdragen aan het behalen.
De 3 Dimensies van Collaborative Learning: het PEERS project op University College Maastricht Oscar van den Wijngaard, Community of Practice HU 8 april.
Op weg naar de goede vraag SIA RAAK-Publiek project
Onderwijsdag KHKempen 15 januari 2009 Rob Vierendeels Marc Van Kerckhoven Lotte Brants OOF-Project “Pal scoort op vele velden” Grundtvig Blaid Project.
Studenten ondersteunen eerstejaars
Duurzame ontwikkeling en hoger onderwijs De aanpak van Hogeschool Zeeland 10 oktober 2003 Anja de Groene Lector duurzaamheid.
Infosessie Peer-assisted Learning Psychologische Kring Leuven
Het leven geeft te denken
De lerarenopleider gepositioneerd
Oriëntatie op het onderwijs en het leraarschap.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
VIOT website Marjan Beneens ▪ Sabrina Carlier ▪ Caroline Michielssen
23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag.
Opleiding Social Work MWD en SPH= SW Ria Jaspers
London Online Information 4 december Webanalytics Communities Collaboration Web 2.0 Social Web Multichannel Traffic Conversie Accountability.
Kleuters aan de computer
Peer Assisted learning Studiedag PAL 9 mei 2008 Rob Vierendeels Tom Vermeiren Jeroen Van den Broek Bart Van Peer PALKHK-Team.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
OC ECONOMIE ZESDE JAAR Maandag 26 okt 2015.
Programma voorlichting 8 december :15Inloop 19:30Welkom ouders & leerlingen 19:30 – 20:45 Programma leerlingen Twee workshops o.l.v. de heer Giethoorn.
Ontwikkeling en uitvoer MOOC bij de Hanzehogeschool Groningen Workshop - Open en online onderwijs is meer dan MOOC's.
I am and … a teacher a teacher educator. I ampassionate learning unique caring online understanding discovering curious not alone inspired creative.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
Ons leervermogen moet in de 5 de versnelling – maar hoe ? Pim Verheijen NSCU – bestuurslid / oprichter Cap Cloud - online platform voor performance, kennis,
‘ Weg met de student ‘ Weg met de student Rene F.W. Diekstra.
De toekomst van beschermd wonen en opvang Participeren in de samenleving.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
EPALE With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union Wat? Voor wie? Waar? Waarom? Hoe? En jullie?
“De geesteswetenschappelijke discipline heeft afstand genomen van haar taak om leraren op te leiden en richt zich nu ook voornamelijk op onderzoek. Geesteswetenschappen.
Onderzoek en hogeschool waarom, wat en hoe bert mulder | informatie, technologie en samenleving.
Profielwerkstuk Gedrag en Maatschappij Vwo-scholieren die een profielwerkstuk willen maken op het gebied van gedrag of maatschappij, kunnen gecoacht worden.
Coöperatieve werkvormen DOEL Kennismaking met coöperatief ondernemerschap De studentencoöperatie als praktijkgerichte leervorm.
Beginnen met lesplannning
Gewoon Speciaal ICT, 5 oktober 2016 Odeth Bloemberg, schoolpsycholoog
Klik om te starten Visie op toekomstige professional 2017
Global Entrepreneurship Week
KA2 – "The Future Teachter 3
MOOC Massive Open Online Course > 1900 opleidingen
Blended Learning en Keuzedelen: Een perfecte combinatie
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Thinking like an economist
Bert van Oers Faculteit Psychologie & Pedagogiek
ABC curriculum design - Startblad
ACTION RESEARCH MODULE 14: COHORT 2 YEAR 3.
TU/e SkillsLab Introductie SkillsLab & competentieontwikkeling
MOOC IN CLIL Kathy Demeulenaere
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Master in de industriële wetenschappen Peer Assisted Learning scoort op vele velden SOS FYSICA

Master in de industriële wetenschappen SOS FYSICA Projectcoach: dhr. Vanderhaeghen

Overzicht Inleiding Werkwijze Resultaten Besluit Master in de industriële wetenschappen

Inleiding Master in de industriële wetenschappen

Inleiding Master in de industriële wetenschappen Doel van ons project

Inleiding Master in de industriële wetenschappen Wat is PAL? ‘People from similar social groupings who are not professional teachers helping each other to learn, and learning themselves by teaching.’ Topping 1996

Inleiding Bales Learning pyramid Master in de industriële wetenschappen

Werkwijze Master in de industriële wetenschappen

Werkwijze Vragenuurtje 1. Face-to-face tutoring Master in de industriële wetenschappen

Werkwijze Forum adres 2. Online tutoring Master in de industriële wetenschappen

Werkwijze Wekelijkse oefeningen Langsgaan in de klas s 3. Stimuleren Master in de industriële wetenschappen

Werkwijze Enquête 4. Dynamisch Master in de industriële wetenschappen

Werkwijze Nultest Proefexamen Eindevaluatie 5. Evolutie studenten Master in de industriële wetenschappen

Werkwijze Studietips 6. Vakoverschrijdend Master in de industriële wetenschappen

Resultaten Master in de industriële wetenschappen

Resultaten Vragenuurtje 1. Face-to-face tutoring Master in de industriële wetenschappen

Resultaten Forum adres 2. Online tutoring Master in de industriële wetenschappen

Resultaten Enquête 2. Dynamisch Master in de industriële wetenschappen

Resultaten Nultest Toets na herfstvakantie Eindevaluatie 3. Evolutie studenten Master in de industriële wetenschappen

Resultaten Nultest Master in de industriële wetenschappen

Resultaten Proefexamen Master in de industriële wetenschappen

Resultaten Eindevaluatie Master in de industriële wetenschappen

Besluiten Master in de industriële wetenschappen

Besluiten 1. Tutor - tutee TutorTutee Meer verantwoordelijkheid Ontwikkelen competenties Kritisch nadenken Leren samenwerken Ontwikkelen sociale vaardigheden Betere integratie Betere informatie Betere prestatie Leren samenwerken Ontwikkelen sociale vaardigheden Master in de industriële wetenschappen

Besluiten 2. Algemeen besluit Pal in de toekomst? Master in de industriële wetenschappen

Besluiten 3. De ideale docent De ideale docent is als de kerstman: Je weet dat hij niet bestaat maar…. Je blijft in hem geloven! Master in de industriële wetenschappen

Bedankt voor de aandacht. Zijn er nog vragen? Master in de industriële wetenschappen