HR Marketing: probleem & oplossing tegelijkertijd

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!
Advertisements

sociale media: de nieuwe realiteit
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Communicatie als strategisch instrument bij verandertrajecten in de langdurige zorg Saskia ter Kuile, Communicatiemanager In.
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Second Life David de Nood Programma-manager EPN. EPN ICT-denktank met speerpunten: • Keteninnovatie • Gezondheidszorg • Virtuele werelden en interrealiteit.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Leiderschap bij verandering
1. Inktvip •Ongetwijfeld ken je de KPN reclame over Inktvip •Bekijk die Inktvip reclame op Youtube:
Noelle Aarts Heerlen, 26 november 2013
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Verschuiving van de werelddelen
Jobmarketing 2.0 Langenberg Advies in Verandering Vacaturepodium Match4U 13 februari 2014.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Loopbaanoriëntatie en -begeleiding
NVP bijeenkomst Willen is Kunnen Friesland Bank.
Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma.
Van push naar pull Door: Guido Derkx - Juni 2012 ‘Het verbinden met doelgroepen door community building’
Theo Burghout Week van de techniek We hebben bij.
{ Congres BTG ESB&I Wilfrie Koekkoek (ROC Nijmegen/RijnIJssel René Savelsberg (ROC de Leijgraaf)
Innovatie in Communicatie Of het creeren van voorwaarden voor verandering.
Van probleemstelling naar doelstelling
Presentatie InfraTrends 13 juni Bert Klerk Werkzaam in wereld publiek-privaat Uit de trein, in de auto.
Een marketing concept geboren uit reclame doeleinden
Daadwerkelijk succesvoller benoemen kan
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 4 Identiteit
Samenkracht.
de werkgever van de toekomst
trendwatching Les 4: Kijken en zien
Hoe kan het jou veranderen?
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
Mayte Lesley kinderarbeid Raiko Noah Nina.
De ICT-sector heeft nood aan uw profiel en kennis!
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Heilige Geest Hij is Degene die ervoor zorgde dat taalbarrières tijdens het Pinksterfeest werden opgeheven. Iedereen verstond elkaar. Maar wie is Hij en.
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen Wetsvoorstel Werken naar Vermogen informatie voor SW- medewerkers.
JAMMER MAAR HELAAS! “En meestal aan die gesprekken zelf heb ik geen slechte herinneringen, dat ging vaak heel vlot. Maar het was dan gewoon van … en.
Talentpools.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
TEKST 14 OMGAAN MET CONFLICT
Presentatie Reisbranchecampagne Reisagentensymposium 20 april 2009, Hoofddorp.
Online Media Plan LOHC Nieuwe media commissie
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Media en de massa.
Marketing Marketingoriëntatie
Doelgroep onderzoek.  Moeder met een vriendschappelijke relatie die nog niet uitgaat.  Moeder die al 10 jaar vrijgezel is en niet uitgaat.  Moeder.
Sociale perceptie.
Noelle Aarts, WUR / Universiteit van Amsterdam
Lifestyle Voeding.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
Commercieel beleid en recht
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
BIJZONDERE KLANTVERHALEN. AGENDA 1. Opzet onderzoek Bijzondere klantverhalen 2. Klantprocessen en klantverhalen 3. Essenties van B2B cases 4. Emotioneel.
‘De OR maakt afspraken over meer banen voor mensen met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
Gespreksvaardigheden Gelukkig nieuwjaar!!!. urele_gespreksvoering.html?id=HjQ9lxA4Qm MC&redir_esc=y
Werkgevers houden niet van AC/DC of toch ? Kurt Boelens, directeur ADMB HR Services.
Ondernemingsraad IGSD Steenwijkerland & Westerveld.
Test die teksten! Of (toch) niet!? Testen bij de Belastingdienst Jac Brouwer Landelijk Huisstijlcoördinator Taal Centrum voor kennis en communicatie, Utrecht.
Bed Bad brood Laagdrempelige opvang van thuislozen Jasmine Marechal-1Basw AO.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
BRIGHTCONNECT...detacheren in de 21st eeuw, voor MBO-HBO-WO+ …a BRIGHTer future by CONNECTing people !
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
HR Advies & Interim Werving & Selectie Assessment Rick Brugts, directeur & managing consultant.
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
Het bestuur van de Vrienden van de GSR:
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
De volgende stap op weg naar burgerparticipatie in Roermond
Van Human capital management naar inclusief HR Prof. Dr
Transcript van de presentatie:

HR Marketing: probleem & oplossing tegelijkertijd

HR-Innovation & Change Wie ben ik? www.thehungerproject.nl HR-Innovation & Change

2 perspectieven buiten binnen

(E-)recruitment Second Life

Marketing van HR

2 keer hetzelfde verbinding

De toekomst van marketing Love your consumer Joris van Heukelom, directeur Content, TV & Media KPN

De toekomst van HR Verstand van mensen

Het probleem van HR en organisaties Geen verbinding met mensen Naar binnen gekeerd Mechanisering Korte termijn Context is echt anders geworden Vraag: is de rol van HR uitgespeeld?

Het draait allemaal om beelden

Filmpje 1. http://www.youtube.com/watch?v=1k08yxu57NA

Een stukje theorie Communicatie: Regel 1. Elke communicatie bevat een inhouds- en betrekkingsaspect. Regel 2. De betrekking bepaalt de betekenis van de inhoud.

Een stukje theorie (2) Betrekkingsblindheid: Niet weten dat betrekking er toe doet Niet zien dat de definitie van de ander verschilt van de eigen definitie van die ander Niet zien dat de definitie van het zelf verschilt van de definitie die de ander geeft

Het is (slechts) een kwestie van ander gedrag

Binnen Negatief beeld van HR: lastig, procedures, kosten Niet weten waar managers last van hebben Met inhoudelijke oplossingen komen (zekerheid) Oplossingsrichting: In gesprek gaan (zonder inhoud) Expert in menselijke kanten van organiseren Verbinding via mensen i.p.v. functie Professionalisering van communicatie: marketing!?

Buiten Klein IT-bedrijf (70 mensen), 3,5 jaar geleden Ruime arbeidsmarkt, toch full time ‘recruiter’ aangesteld Hebben recruitment ingericht als een sociaal proces: mensen ontmoeten, verbinding maken en onderhouden Professioneel ondersteund: database Zetten nooit advertenties, weten precies wie wanneer aan welke stap toe is Hebben nu geen enkel probleem met werving & selectie, imago & identiteit kloppen volledig Strategische oplossing!

En dan ..... Marketing?! Ja, professionalisering van de communicatie Ja, het gaat over beelden Ja, het nieuwe marketing Nee, marketing heeft hetzelfde probleem als HR Nee, marketing is vaak verkopen i.p.v.verbinding

Filmpje 2. http://www.youtube.com/watch?v=D3qltEtl7H8

De toekomt van (e-)marketing

De toekomt van (e-)marketing Communities worden leidend Mensen i.p.v. doelgroepen Lange termijn verbinding Van buiten naar binnen Nieuwe technieken

Voorbeelden uit andere werelden Zie http://www.customerthink.com/blog/co_creation_of_the_fiat_500

Tot slot Emotie http://www.youtube.com/watch?v=KW-3KwXpkkM