WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen
Terugblik op voorgaande weken Wat is er behandeld? Marketing? Rabobank? Wij behandeld: Typologie/ communicatie/ IJsbergtheorie
Wat gaan we vandaag doen? Rollenspelen Typologie Gespreksstructuur Radiofragment Oefening open/ gesloten vragen
Rollenspelen Typologie (sde/di) Je hebt de fiets van je vrouw te koop gehangen bij de plaatselijke supermarkt. Je hebt een afspraak gemaakt om iemand te ontvangen die interesse had in je fiets. Bereid je voor. Succes !
Waarnemers Geef feedback op: Wat gaat goed? Wat kon beter? Waarnemer 1: let op Non Verbaal gedrag van verkoper Waarnemer 2: Let op Intonatie van verkoper Waarnemer 3: Let op Typologie van klant Waarnemer 4: Let op afgestemd gedrag van verkoper op typologie van klant
Uitvoeren en bespreken rollenspelen
Welke gespreksstructuur is er? Vier A structuur: Voorbereiding Aanvang Analyse Aanbod Afsluiten
Werkopdracht Bepaal met je groepje het volgende: 1.Wat is belangrijk in deze fase (doel..)? 2.Wat doe je wel in deze fase ? 3.Wat doe je (nog) niet in deze fase? 4.Presenteer je uitkomsten voor de groep Groep 1: VoorbereidingGroep 4: Aanbod Groep 2: AanvangGroep 5: Afsluiten Groep 3: Analyse
Bespreken werkopdracht
Samenvatting Vier A structuur Uitdelen samenvatting
Nu radiofragment
Open/ Gesloten vragen Wat is verschil? Wanneer pas je de een of de ander toe?
Invuloefening Open en gesloten vragen
Samenvatting open en gesloten vragen Uitdelen samenvatting
Samenvatting avond
Huiswerkopdracht Mail voor volgende week vrijdag een gespreksverslag toe volgens de Vier A structuur Geef hierbij aan of het een goed of slecht gesprek was (evt. typologie) en in welke fase dit goede of slechte werd bepaald!!
Succes!! Mijn adres: