WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop ‘De eerste indruk’
Advertisements

Klik op de app om de e-learningapplicatie te starten.
Bij de bijeenkomst over Functionerings- & Beoordelingsgesprekken
Welkom bij de 4e workshop over:
“Verkopen aan lastige klanten”
Welkom!! Seminar: “Presenteer jezelf en je bedrijf”
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Gedrag Gedrag wordt bepaald door drie elementen: Verstand Gevoel Wil.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
“Leren op anderen te anticiperen”
TOPOI Model: Taal Verbale communicatie: Wat zegt de ander precies?
Les 5: orde en klassenmanagement
Medialandschap Blok 2, week 4 College #3.
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Effectieve instructie
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
“Leren op anderen te anticiperen”
Welkom bij de 4e workshop over:
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.
ICT bijeenkomst 25 januari 2007
De praktijkles Htv 1 en 2.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Introductie gastvrijheid
Patiëntveiligheid Wij doen er alles aan om uw behandeling zo veilig mogelijk te doen verlopen. Zelf kunt u hieraan ook bijdragen. Hier volgen 6 tips wat.
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Gespreksvaardigheden
Modellen adviesvaardigheden 13 februari 2015
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Presentatie Bijeenkomst 3
Thema 3 communicatie Gesprekken voeren..
Thema 3 Communicatie Luisteren en feedback.
Communicatieve vaardigheden SAMENWERKEN
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
HOE DOE IK EEN SUCCESVOLLE DEBRIEFING NA MIJN MYSTERY VISIT? Global Mystery Customer Research.
Presenteren en communiceren
Studieadviesregeling
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
motiverende gespreksvoering
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Conflicthantering DT Bijeenkomst 2: Conflictstijlen. Hafida El-Gharbaoui Med.hro.nl/gharh.
Luisteren naar ouders Week 4. Programma vandaag  Theoretische uiteenzetting  Plenair oefenen in de klas  Zelfstandig oefenen.
Leesplezier in de schoolbibliotheek Training voor ouders en andere vrijwilligers in de schoolbibliotheek Bijeenkomst 2.
Werken met het talent van de stagiair. 1.Voorstellen 2.Interne analyse van verschillende taken afdelingen 3.Eigenschappen /compententies taken 4.Sollicitatie.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
Verbindend communiceren met ouders
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
Communicatie (les 1) verbaal (mondeling,praten,luisteren)
PE Adviesvaardigheden Vereniging voor Gereformeerd Schoolonderwijs
Welkom op dag 2 van Jong Ondernemen
Communicatie 7e les.
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Gesprekstechnieken Les 6.
Het tweede LOS-gesprek
Hoofdstuk 8 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Omgaan met verschillen
Basisstof 2 In je vrije tijd.
Transcript van de presentatie:

WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen

Terugblik op voorgaande weken Wat is er behandeld? Marketing? Rabobank? Wij behandeld: Typologie/ communicatie/ IJsbergtheorie

Wat gaan we vandaag doen? Rollenspelen Typologie Gespreksstructuur Radiofragment Oefening open/ gesloten vragen

Rollenspelen Typologie (sde/di) Je hebt de fiets van je vrouw te koop gehangen bij de plaatselijke supermarkt. Je hebt een afspraak gemaakt om iemand te ontvangen die interesse had in je fiets. Bereid je voor. Succes !

Waarnemers Geef feedback op: Wat gaat goed? Wat kon beter? Waarnemer 1: let op Non Verbaal gedrag van verkoper Waarnemer 2: Let op Intonatie van verkoper Waarnemer 3: Let op Typologie van klant Waarnemer 4: Let op afgestemd gedrag van verkoper op typologie van klant

Uitvoeren en bespreken rollenspelen

Welke gespreksstructuur is er? Vier A structuur: Voorbereiding Aanvang Analyse Aanbod Afsluiten

Werkopdracht Bepaal met je groepje het volgende: 1.Wat is belangrijk in deze fase (doel..)? 2.Wat doe je wel in deze fase ? 3.Wat doe je (nog) niet in deze fase? 4.Presenteer je uitkomsten voor de groep Groep 1: VoorbereidingGroep 4: Aanbod Groep 2: AanvangGroep 5: Afsluiten Groep 3: Analyse

Bespreken werkopdracht

Samenvatting Vier A structuur Uitdelen samenvatting

Nu radiofragment

Open/ Gesloten vragen Wat is verschil? Wanneer pas je de een of de ander toe?

Invuloefening Open en gesloten vragen

Samenvatting open en gesloten vragen Uitdelen samenvatting

Samenvatting avond

Huiswerkopdracht Mail voor volgende week vrijdag een gespreksverslag toe volgens de Vier A structuur Geef hierbij aan of het een goed of slecht gesprek was (evt. typologie) en in welke fase dit goede of slechte werd bepaald!!

Succes!! Mijn adres: