Fondsenwerving naar een verdubbeling van de particuliere giften.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Milieutrefdag 12 juni 2008 Zonder is gezonder. Inleiding workshop: Zonder is gezonder • Voorstelling Velt • Inleiding Zonder is gezonder • Link met Samenwerkingsovereenkomst.
Advertisements

10 tips voor een gouden start Groeitips
Een eerste kennismaking Julia Kool en Johan Hahn 9 October 2010
door de introductie van MAGIE Meer en Anders Gaan Implementeren van Expertise door de introductie van KENNISDOMEINEN.
STRATEGISCHE PLANNING
Netwerk voor Cultuur en Natuur Masterplan Plan van Aanpak Ledenwerfacties Zaterdag 4 mei 2013.
BERENSCHOT | VAN DOOREN ADVIES | CHARISTAR
Werken met HeRMAN Webtoepassing voor het beheren van de competenties in elk aspect van het personeelsbeleid.
POD maatschappelijke integratie
Vereniging van de Toekomst America 24 september 2007.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Nalatenschappenwerving
Kabels en leidingen nabij watergangen
Denktank van Nederland Krijn van Beek, dec
Voorstelling Synthesedocument Voedselverlies in Vlaanderen
VERENIGING VOOR ALCOHOL- EN ANDERE DRUGPROBLEMEN (VAD) Een alcohol- en drugbeleid voor het secundair onderwijs.
Maandag 20 juni 2005Lokaal Sociaal Beleid Gent Infovergadering LSB-FORUM KINDEROPVANG (Lokaal Overleg Kinderopvang)
Dag van de CultuurCommunicatie Workshop websites en e-zines 1 december 2003 Tim Wolfs / Remi Maddens.
Visienota professionalisering Toeristisch Onthaal Waar staan we & waar gaan we naartoe? Koen Craenen, projectcoördinator toeristisch onthaal.
Wat is een communicatieplan?
Een dialoog met klanten opbouwen
Leuven, 25 mei ZONDER ECONOMIE, WERKT HET NIE... Vaststelling en overtuiging Meer aandacht voor economisch beleid Beleidsaandacht voor economie.
Milieutrefdag 4 juni 2009 Open een bezoekerscentrum in een natuurgebied.
1 Stappenplan Organisatorische Integratie Handleiding en checklist bij het ontwikkelen van een sportaanbod voor mensen met een beperking binnen de sportvereniging.
1.potentiële erflaters: wie, waarom en waar? 2.uw database is goud waard 3.koffietafels /informatie-namiddagen 4.face2face / huisbezoeken.
Prima idee, SHB Jan Companjen Bibliothecaris Haagse Hogeschool Voorzitter SHB Bestuurslid NVB-HB.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
De groei van de fondsenwerving in de afgelopen 45 jaar dr. R.H.F.P. Bekkers Universitair docent aan de VU en de Universiteit Utrecht.
Het KB e-Depot Waarom, wat en voor wie
Presentatie MijnGGD voor GGD NL
Beleid ZERO-KAP Presentatie door Rens de Groot tgv 100 ste Bestuursvergadering op 2 mei 2006.
Communicatieplan.
Hoger Instituut voor de Arbeid Lanceringsdag Onderzoeksplatform Pulse Draagvlak Ontwikkelingssamenwerking Presentatie 27 november 2009 Onderzoeksinstituut.
20 juni 2007drs. Kerst Zwart, BPV&W1 Regie in re-integratie: de mogelijkheden van een IRO Onderzoek BPV&W: najaar 2006 – 15 juli 2007 Centrale vragen:
9 juni ’09 ‘‘Het Europees Landbouwfonds voor Plattelandsontwikkeling: Europa investeert in zij n platteland’
INFOSESSIE CLUBBEGELEIDING Gent 2 december Inleiding door dhr Philippe Mees, voorzitter VLG vzw -Verwelkoming -Uitgangspunt: -Tevredenheidsenquête.
Fondsenwerving Kinderwerkdag -Met RECHT spelen – 17 januari 2006.
KATJA LERUT 30 SEPTEMBER 2009 District Leadership Team: subcommissie Rotaract.
Naar een PODMI-kennisbank met inspirerende praktijken Provinciale ontmoetingsdagen- herfst 2014.
Evenementencommissie RCU Zwolle
 Opgericht in 2008  Moederclub: Rotary club Weesp, Vechtstreek Noord  12 actieve leden  Belangrijkste projecten: NL doet Restaurant tour Nationaal.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Wie is mobillion? Opgericht in 2000
Presentatie projectplan werkgroepen
Beleid, Registratie en Analyse
Kwaliteitszorg in archieven
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
Introductie Speedbooks Doelgroepen Werking Speedbooks
PPPZ 19 januari Provincie Oost-Vlaanderen - Leden PPPZ in kaart gebracht.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Eva Verstraete Studiedag “Ouders over het secundair onderwijs” 20/11/2015.
Poppodium Strategic Business Game
De klant was koningin…?. Wat gaan we doen? Kort voorstelrondje De klant is / was koningin Stukje Utrechtse geschiedenis Plus Tarief Donateurs / vrienden.
Infopunt Onderwijs Wat vragen ouders? “De juf zegt dat mijn kind niet mee is in de klas. Maar ik vind dat hij heel slim is! Kan ik mijn kind laten testen.
Terugblikken en vooruit kijken Irene van Bokhoven & Nienke Foolen invoerteam Richtlijnen jeugdhulp en jeugdbescherming Jeugd in Onderzoek 2016.
29/08/11Info voor Velt-zadenverantwoordelijken Alles wat je altijd al wilde weten als zadenverantwoordelijke Velt zadenactie.
Onderzoek levenslang leren Klankbordgroep 1 december 2009 Onderzoek in opdracht van:
Fondsenwerving Webinar 14 april agenda 0. Een webinar….. 1.Afdeling particulieren 2.Fondsenwervende mechanismen 3.Wat resulteert tot wat 4.Proces.
ROTARY CLUB ……. Jaarplan 2016 – 2017 Bestuur bestaande uit: Voorzitter: naam Inkomend voorzitter: naam Secretaris: naam Penningmeester: naam Uitgaand voorzitter:
Infodag Binc Dialoog, Reflectie en Actie 22 en 30 september 2010 Brussel - Gent.
Congres Podiumkunsten 2016 “Het aangaan en versterken van relaties met grote gevers” Hans Broodman en Niels Kattenberg 23 mei 2016.
Algemene vergadering LOP Basis Anderstalige Minderjarige Nieuwkomers
Digitalisering bij het Nationaal Archief
Provinciale Commissie Buitenschoolse Opvang vzw
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
De resultaten van de projecten die in deze presentatie worden getoond, zijn enkel ter info en mogen niet verder worden gedeeld.
Nederland Filantropieland
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
Direct marketing.
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

fondsenwerving naar een verdubbeling van de particuliere giften

fondsenwerving Doelstelling –Verhogen van inkomsten uit giften –Uitbouw relatie tussen donateur en natuurgebied –Recrutering nieuwe donateurs

fondsenwerving Meten is weten Actie plannen Resultaten analyseren

meten is weten Analyse van de cijfers –Per project –Herkomst Wie zijn de donateurs –Lid / niet-lid –Woonplaats –Frequentie gift –Grootte gift Spreiding giften over het jaar

actie plannen Communicatie opstarten –Doelgroep definiëren Relatie uitbouwen –Bedanken, uitnodigen, verwennen Recruteren –Nieuwe geldschieters aantrekken

resultaten analyseren

eerste conclusies Gerichte communicatie met donateurs loont –Nichecommunicatie / direct mailings Leden belangrijkste donateurs –Meer leden donateur maken Giften bij einde van het jaar –Nich ing in de maand december Giften na belangrijke aankopen –Direct mailing na een aankoop Grote donateurs shoppen tussen projecten –Taak voor nationale opvolging

in de praktijk

In de praktijk

Resultaat

aanbod Analyse projecten afdeling Planning voor het volgende werkjaar –Communicatie –Doelstelling Opvolging projecten online Analyse van de actie Verfijnen strategie

momenteel Uitgebreide ervaring - Natuurpunt Gent Sinds september 2009 – Stappersven Nieuwe initiatieven –Afdelingen rond Zwarte Beek –Afdeling Mechels Rivierengebied –Afdelingen in het Meetjesland Uw afdeling?