Indeling workshop – 12.10: Kennismaking

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Over taal en rekenen gesproken…’ September/oktober 2010.
Advertisements

Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
 Campus Mercurius.  Wat  Wanneer  Weekplanning  Afspraken.
IB 1.
Maatschappelijke Baten van Basisregistraties Project van de Stuurgroep Werkend Stelsel Serious Ambtenaar 2014 Ambassadeur worden van hergebruik.
Leerplicht - kwalificatieplicht
Vraag 1: Welk onderwijstype volgt uw kind? Vraag 2: In welk jaar zit uw kind?
NETWERKBIJEENKOMST Dinsdag 11 januari. INDELING BIJEENKOMST  Praktische zaken –  Inhoudelijke zaken16.00 –
de Woningbouw Dilemma's bespreken
NVPMT Werkveldgroep Revalidatie Bijeenkomst vrijdag 24 mei.
Start-upconferentie Opleiden in school (v)so 31 mei 2006
Deze presentatie Kinderen met ADHD Hun ouders ADHD in het onderwijs
Scouting 2010 Trainingen 2.0. Disclaimer Wij weten (nog) niet alles Wij baseren ons op de informatie van het projectteam van Scouting Nederland Wij zijn.
PROGRAMMA WORKSHOP Wie zijn wij en wat doen we: (30 minuten)
Wie is eigenaar van de onderwijskwaliteit?
Sociale Innovatie als ondernemingsstrategie WORKSHOP uur
Workshop contentstrategie
Projectweek.
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
Welkom bij de presentatie van het
Radboud Universiteit Nijmegen
Radboud Universiteit Nijmegen
Radboud Universiteit Nijmegen
Lokaal Overleg Opvoedingsondersteunig Gent. Decreet van 13/07/07 houdende de organisatie van opvoedingsondersteuning Raamdecreet – schept een structuur.
Integraal Toezicht Jeugdzaken
Platform Afnemers bedrijven en rechtspersonen Eén digitale overheid: betere service, meer gemak.
Universitair Medisch Centrum Utrecht
Project Maatschappelijke Identiteit. 2 De stad/de gemeente De stad/de gemeente week 1 Brainstorming Quiz Website bekijken over eigen stad/gemeente Duiding:
Jongleren met het Ledenonderzoek Uitkomsten en Acties Bathmen, 13 december 2007.
Naar meer rendement van het weidevogelbeheer Kerngebieden Weidevogellandschap, Tweede bijeenkomst met provincies 17 november 2011, Ede.
Regionale samenwerking rondom jongeren Ton EimersMichiel van der Grinten.
Stichting Projecten Speciaal Onderwijs Informatieronde wetsvoorstel kwaliteit(v)so 1, 8, 9 en 29 maart 2011.
4e Brede netwerkbijeenkomst 24 juni 2010 Dagvoorzitter Prof. dr. Marieke Schuurmans, coördinator NUZO.
Traject van de toekomst Presentatie voorlopersaanpak 23 april 2012 Thema: soepele overgang van school naar werk Otto Jongsma – Gemeente Groningen Hans.
Zwarte schapen tellen. 2 Melden van verzuim en uitval door MBO-instellingen Regionale informatiebijeenkomsten Najaar 2009 Frank Koster
Kenniscafé Transformatie Jeugdzorg Utrecht
Inspiratiebijeenkomst Sociale Netwerken Versterken 27 juni 2013.
Workshop 5: LPA en RMC, samen tegen VSV
 Grensoverschrijdend pubergedrag;  Voortgezette scholen;  Omgaan met…;  Jeugd en Co.
Welkom welkom.
Aanleiding en doel project Verzuim 18+ We missen je Elly Pastoor
Interculturele communicatie
KANSEN VOOR KINDEREN EN OUDERS.
VAN DIGITALE GRIFFIE NAAR OPEN RAADSPORTAL De Digitale Griffie ii
Workshop ‘visieversneller’
Jongerenloket JOLO Onderdeel van de gemeente/DWI voor jongeren tussen de 16 en de 27 jaar.
Energie op school Docententraining. Agenda Energie op school De projectdag, de doorloop Zelf aan de slag Checklist Vragen.
Programma Opening door Tilly Film Shift Happens Presentatie Visie op Slim Fit Stelling bespreken met behulp van de gekleurde hoeden Film van Slim Fit op.
Lucas Rurup één jaar onderweg…en nu verder.
Succesvolle samenwerking VO en jeugdzorg in Gooi en Eemland
R&D 17:10 – 18:00 GEZAMENLIJKE OPSTART 18:00 – 18:30 ETEN 18:30 – 19:20 SPLITSEN 1 E EN 2 E JAARS 19:20 GEZAMENLIJKE AFSLUITING Trainingsbijeenkomst.
1 Workshop: bewustwording loyalty Workshop loyalty, bewustwording en eerste stappen.
ORGANISATIE VAN DE HULPVERLENING WEEK 6 presentaties.
DAPPR Samenspel 1. DAPPR Samenspel: doelen & resultaten > Doelen  Vergroten inzicht in eigen rol  Vergroten inzicht in elkaars rol en handelingsmogelijkheden.
Learn & Share bijeenkomst School en wijk verbonden Beatrixtheater, Utrecht 17 september 2015.
Workshop i.h.k.v. een symposium Passend Onderwijs Maastricht, MECC 11 November 2009 Thuiszitters.
Ontwikkelingen binnen IBOR 12 februari 2015 Avri Geldermalsen +
Vakmanschap en kennisontwikkeling ESF-congres 19 mei 2015 Menno Meihuizen Ministerie SZW Directie Participatie en Decentrale Voorzieningen.
Werkbezoek ambtenaren SRE-gemeenten 25 september 2012.
Naar een nieuwe aanpak Ton Eimers / Selle van der Woude 3 april 2017
Dynamiek van de stad Jeugdrecht.
Het Shared Service Center (ssc) is een goede Hybride leeromgeving
Bijeenkomst Plusvoorziening 9 maart 2017
Eigenaarschap ontwikkelen Frans Wijngaarden
Veroudering van chemische installaties: een breed begrip
De Methodische Aanpak Schoolverzuim
De Methodische Aanpak Schoolverzuim
Datum: Door: Iwan Valk & Ilse Bronwasser
Welkom Schooljaar [jaar].
Workshop Zorg en Technologie
Transcript van de presentatie:

Indeling workshop 12.00 – 12.10: Kennismaking 12.10 – 12.20: Presentatie dilemma & zorgspoor 12.20 – 13.00: Discussie / Bespreking stellingen 13.00 – 13.15: Samenvatting/Afronding

Wie zijn wij? Karin Kooijman RMC coördinator de Friese Wouden Jan Doldersum Campus Jeugdzorg Mária van Oorschot Project- & Managementoplossingen

Wie bent u? Naam Functie Organisatie Verwachtingen workshop

Jeugdzorg/ Jeugdhulpverlening School Leerplicht

Jeugdzorg/ Jeugdhulpverlening School Leerplicht Jeugdzorg/ Jeugdhulpverlening

Stellingen Leerplicht kan voor een groot deel de hulpverlening / zorg vervangen. (wordt de problematiek te heftig dan duidelijk door verwijzen) Het veld van onderwijs en zorg is onduidelijk geworden. Wie doet nu wat en wie is nu waar verantwoordelijk voor, zie de positie / rol leerplicht. 3. Onderwijs en hulpverlening / zorg moeten ( bijna ) in elkaar opgaan! 4. Onderwijs en hulpverlening / zorg moeten duidelijk worden gescheiden , terug naar eigen kunnen! ( hulpverlening uit het onderwijs) 5. Wie hulpverlening / zorg nodig heeft is er ook verantwoordelijk voor deze zelf te organiseren.

Afronding & Samenvatting