CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 1, Winter 2009

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Studiecoachbijeenkomst 9
Advertisements

sociale media: de nieuwe realiteit
Het tweede werkstuk.
Identiteitsverankering
CREATIVE MARKETING Kickoff, jaar 1, Winter november 2009
Godsdienst.
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 1, Winter 2009
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
CREATIVE MARKETING WC 7, jaar 1, Winter 2009
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2009
Waarom is Jezus aan het kruis gestorven?!
CREATIVE MARKETING Kickoff, jaar 1, Winter november 2009
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Herkennen en omgaan met levensvragen door verzorgenden
Marketing H.2 Marketingbeleid.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2008
Concept Development – 20 september 2010
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 3 januari 2011.
Sociale media in de mix Wat zijn sociale media en hoe neem je ze mee in je marketing- communicatiemix Serge van Rooij Marieke Karssen
BRAND DESIGN MERKIDENTITEIT IN WOORD EN BEELD.
Marketing Werkgroep 6.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki:
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
Pulse Clothing DennisVincentRoel. Inhoud Merk-strategieMerk-identiteit Visuele merk-identiteit Ontwerpproces Concept ontwerp.
Brand Design Inhoud. Brand Design Inhoud Identiteit - imago.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Herfst 2008
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
MEDMAR Werkcollege, jaar 3, Herfst
College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
College 2, jaar 2, Zomer 2010 Waardecreatie Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2009 Stadia bij Belevenisconcepten, Business case en Belevenisconcept Experience Economy.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
CREATIVE MARKETING jaar 2, Winter december 2009 Me, You and Me Brand Activation! Dimitri Hubregtse Saskia Best.
Het leven geeft te denken
CanDo Coaching.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Wat is geschiedenis en wat heb je eraan?
Ondernemen moet je doen
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Wie ben ik?  .
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Coachtraining DOEN?! DAG 2
PERSONAL BRANDING HET NUT VAN .. HOE? TIPS
Transcript van de presentatie:

CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 1, Winter 2009 Personal Branding Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel 1

Agenda Weekoverzicht Huiswerk Personal Branding Oefening: jij als brand Oefening: van positionering naar concept Voortgang opdracht 1

Weekindeling Winterkwartaal Werkcolleges WC 1: Verkenningsles, project vs les, product/merkstrategie WC 2: Personal Branding WC 3: Personal branding, best practices WC 4: Positioneren en pitchten WC 5: Personal branding+inleveren opdracht 1 + pitch WC 6: Online identiteiten + Brandactivation WC 7: Brandactivation WC 8: Samenvatting, presentaties opdracht 2 + inleveren opdracht 2 WC 9: FEEDBACKLES

Presentaties huiswerk 3 presentaties over jouw presence op communities / social networks en de bijbehorende profielen Waar Hoe Wat zegt dit?

Als jij een merk zou zijn Bespreking 10 minuten

Personal Branding: het merkmodel

Merkmodel Elk merk heeft drie belangrijke elementen: een sterk innerlijk een herkenbaar uiterlijk en bijpassend gedrag

Merkinnerlijk merkvisie: waar verlang je naar, toekomstdroom merkmissie: hoe ga je je doel bereiken merkwaarden: waar sta je voor, waar hecht je waarde aan merkpersoonlijkheid: wat typeert jou merkbelofte: wat maak je waar, waar kan men op vertrouwen merk-kernconcept: jij in een aantal woorden

Merkvisie Beschrijft een toekomstbeeld van de markt en de positie van het merk hierin “Over 10 jaar zijn voor de meeste consumenten de dagelijkse koffie- en theerituelen aangevuld met een cup-a-soup moment”

Merkmissie ‘Mission statement’ Geeft aan wat er moet gebeuren om de merkvisie te realiseren. “Ontwikkel naast het 4 uur Cup-a-Soup moment ook het 12 uur Cup-a-Lunch moment en het 22u Cup-a-Snack moment”

Merkwaarden Dat wat het merk waardevol maakt voor bepaalde afnemersgroepen. Iets waar je als gebruiker op kan rekenen. “Fanta = Fun” In alles wat Fanta doet is het “fungehalte” aanwezig. Daar kan je van op aan.

Merkpersoonlijkheid Typeer het merk door het te omschrijven als mens. Is het een man of vrouw, jong of oud, traditioneel of modern. “Marlboro: Een stoere Amerikaanse cowboy bij wie je zijn ruige leven aan zijn gezicht kan aflezen”

Merkbelofte Merkbelofte Samenvatting van wat het merk de consument te bieden heeft. Liefst in één zin. “C1000 geen fratsen, dat scheelt”

Merk Kernconcept Het merk samengevat in één of een paar woorden. “Veilig” (Volvo), “Zacht” (Page)‏

Merkuiterlijk Het uiterlijk van het merk is de vormgeving in de ruimste zin van het woord, dus niet alleen wat we zien van een merk, ook wat we horen, voelen, proeven, met wie je omgaat etc. Het uiterlijk is flexibeler dan het innerlijk, maar kent ook grenzen qua aanpassingsmogelijkheden. Als we het rood van Douwe Egberts vervangen door een andere kleur, herkennen we het niet meer...

Merkgedrag Passend gedrag bij het merk innerlijk en merk uiterlijk Het innerlijk en het uiterlijk samen leiden tot het gedrag van het merk

Het merk Marijke Helwegen Wandelende reclame voor facelifts Wilde meer nadruk op haar presentatieskills dan op haar ambassadeurschap voor plastische chirurgie Herpositionering op basis van kernwaarden: stijlvol sexy en ondeugend Visie, missie, identiteit en kernwaaarden werden ontwikkeld http://nl.youtube.com/watch?v=QRyFn1k2_Jk http://nl.youtube.com/watch?v=6zyf2rX6kp8

Het merk Marijke Helwegen Doelgroep: vrouwen 30 -50 jaar die plastische chirurgie overwegen en Marijke waarderen om haar doorzettingsvermogen en eigenheid De homoscene is secundaire doelgroep Positionering: Marijke is bij uitstek geschikt de facelift van uw bedrijf of product te presenteren: BOEK NU! Resultaat: 50 % meer opdrachten en business

Het merk: JIJ, korte individuele oefening Wat zijn jouw primaire en secundaire doelgroepen voor je project? Wat is je mogelijke positionering bij deze doelgroepen? Wat zijn jouw kernwaarden? Wat is jouw merkuiterlijk, wat zijn de elementen hierin? Is dit merkuiterlijk in overeenstemming met jouw positionering? 10 minuten uitwerken en 10 minuten bespreken

Opdracht 1 Wat is de voortgang? Hoe ziet je plan van aanpak eruit? Wat kan je laten zien? Waar loop je tegen aan?

Huiswerk 50 vragen met antwoorden op de top 10 vragen die je aan jezelf zou willen stellen. Mindmap van je eigen merk Digitaal moodboard

Afsluiting Vragen? Tot volgende week! PPT te downloaden van: Prospective.nl