Charles de Leeuw
NZD 2008 een terugblik …
Wereld, Europees en Nederlands kampioen ! Nu 25 jaar geleden: Wereld, Europees en Nederlands kampioen !
NK2008 15m klasse Steven Raimond NK2008 Club klasse René de Dreu NK2008 Open klasse Hadriaan van Nes NKKZ2008 Erik Houtman
2e WK2008 18m klasse - Ronald Termaat 2e WK2008 18m klasse - Ronald Termaat 3e WK2008 15m klasse - Mark Leeuwenburgh + Francois Jermiasse 7e en Peter Batenburg 11e in de open klasse
Proficiat !!! 2e WK2008 18m klasse - Ronald Termaat 3e WK2008 15m klasse - Mark Leeuwenburgh + Francois Jermiasse 7e en Peter Batenburg 11e in de open klasse
Help het juniorenteam naar Finland! En krijg: Unieke ets van Ronald Tolman De etsen worden per opbod verkocht. Schrijf in voor minimaal € 300,- en de 5 hoogste bieders zijn vanavond de trotse eigenaar van dit bijzondere zweefvlieg kunstwerk! De overige 15 werken zullen tot 1 januari online geveild worden. Hoe hoger u biedt, hoe meer u het team ondersteunt. (bij de juniorenstand inschrijven) Steun het goede doel en neem een ets mee naar huis!!
NZD 2008 de tijd gaat verder …
We het nog steeds hebben over Zweefvliegen … Weet u dat … het Nederlandse Luchtruim steeds voller schijnt te worden Schiphol ook dit jaar weer minder passagiers zal afhandelen We overweldigd worden door een veelheid aan nieuwe voorstellen EASA die met vele honderden ambtenaren in Keulen produceert Wij die met gemotiveerde vrijwilligers moeten beantwoorden Die hiervoor overal in Europa mogen vergaderen Sommige van die pakketen wel 800 pagina’s aan regeltjes bevatten De natuurlobbyisten ons gesubsidieerd dwars mogen zitten Richting natuur WIJ moeten bewijzen dat WE niet in overtreding zijn Echt aantonen nut/noodzaak door overheid niet vanzelfsprekend is We voor al die mooie extra regels ook nog heel veel mogen betalen We daarbij steeds meer mogen documenteren en aantonen We prima overleggen in diverse fora met de overheid Juristen steeds meer bepalen: met/zonder kennis van onze sport ? We het nog steeds hebben over Zweefvliegen …
Of anders gezegd …
Zakelijk Commercieel Recreatief
Twee soorten aanpak: Iedereen heeft iets te zoeken op de weg en we zorgen dat we het werkbaar is, zonder dat b.v. een tachograaf in de auto moet … We maken de weg veilig door bepaalde groepen te weren. Of door iedereen van allerlei middelen te voorzien voor externe controle Ook durven we daar de veroorzaker aan te spreken: Gelukkig kiezen we op de weg en op het water voor de 1e, waarom in de lucht ook niet …
Of nog anders gezegd …
NL kaart wordt steeds somberder => meer en meer donkere wolken pakken zich samen …
De Natura 2000 bedreigingen …
En waar waren wij ook al weer …
En waar waren wij ook al weer … Het moet toch kunnen …
Weet u dat … We gewoon domweg willen Zweefvliegen … We al jaren aantonen dat we zelf onze zaakjes kennen We al jaren aantonen dat we zelf onze zaakjes regelen We al jaren aantonen dat we zelf onze zaakjes veilig houden We al jaren aantonen dat we doen wat we afspreken We al jaren aantonen dat we professioneel bezig zijn Commerciële luchtvaart dankbare afnemer is van zwevers Er ook andere wegen zijn, bijvoorbeeld: Transition level hoger => meer ruimte voor IEDEREEN ! Zweefvliegen en groene aanpak gaan perfect SAMEN ! Niet denken als juristen, dus niet NEE, tenzij … Wel als kenners van luchtvaart, maar JA, op deze wijze … We gewoon domweg willen Zweefvliegen … … en dat kan ook, als de WIL er maar is !!!