Portfolio.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop: Als je op of uit valt of juist niet…. Wat komt aan de orde: 1.De realiteit van de GHS 2.Aanstaande ontwikkelingen 3.Vragen en/of opmerkingen.
Advertisements

Psycho-educaties voor kinderen met ASS Handleiding voor jezelf Ik ben speciaal Navigeren in de sociale wereld.
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Het SiDi R Protocol Een protocol voor signalering en
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Welkom bij Leefstijl.
Portfolio en betekenisvol leren
Technologie en Commercie Meisjes in de techniek Augustinus college A.H. Jonker.
De moeilijkste afstand die afgelegd moet worden is die tussen de oren!
HGW en gesprekken met leerlingen
Opleidingsinfrastructuur
PORTFOLIO’S Katrien De Voldere BuSo Spermalie
Tim Versluijs Leerdoelen.
SBL conferentie lerarenregister
Informatieavond 30 augustus De visie Op De Gabrie Mehenschool geloven we in het talent van ieder kind. Pedagogisch We zien de groep als het sociale.
‘Het voeren van een loopbaandialoog: moeilijker dan gedacht
Ho 8: Portfolio.
Ouderavond Kindcentrum De Schutsluis 7 februari 2012.
Het leer- en ontwikkelingsverhaal van leerlingen !
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
WSNS 4 oktober 2007 “Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg”.
Stamgroepavond 2008 Jenaplan en portfolio.
Les 13 Presenteer jezelf (2) Leerjaar 1 Informatiekunde - Presentaties maken.
Het werken met portfolio
Ervaringen Implementatie in Nederland
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Autonomie in de derde graad
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Visie: rapport en portfolio
PASSEND ONDERWIJS Wat is er veranderd sinds vorig jaar?
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Een online werk- en leeromgeving voor uw kind.
Return to Sender.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Hier komt je naam Dit ben ik Mijn lievelingsfilm.
Portfolio’s “Het openslaan van een goedverzorgd portfolio is voor leerlingen, leerkrachten en ouders alsof ze een schatkist openen”
Maatjesproject Een maatje uit het bedrijfsleven, coachingstraject voor leerlingen uit het Praktijkonderwijs.
Onderwerp: Positief opvoeden Duur: Max. 1,5 uur
C LUSTER ICT Efficiënter werken door gebruik van ICT.
Start flp 3 Functioneringsgesprek
Portfolio Presentatie
WO les 1 Het sedcunair onderwijs. Op stap naar het SO Wat staat er op de voorkant? Op stap naar het secundair onderwijs. Waarover denk je dat dit zal.
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
1. Onderzoek jezelf en je werkomgeving 2
Informatie avond Voortgezet Onderwijs Openbare basisschool de Wizard.
(W)onderzoekers Op Het TalenT. Vragen Kaarten.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
Oic no go casus watch?v=vVuGEUuCP5k.
Deel 1 Oriëntatie op het starten van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 1 Wat voor ondernemer ben ik?
Leer kracht Workshop over competenties van
Digitale portfolio´s Volgende. Waarom? Heb je ook niet zo vaak gehad dat een kind in de klas zoiets moois maakte dat je dacht, het is wel jammer als we.
25 februari 2014 Pesten hoort bij het leven Bij ons wordt niet gepest Wie gepest wordt, lokt het zelf uit.
Informatieavond 2 e klas 20 augustus Hartelijk welkom Mentorklas 2A1.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
Welkom Informatie avond groep 8. Opzet avond -Opening + kennismaking -Cito en procedure van aanmelding VO -Het VO -Inzoomen op het VO -Uw kind en groep.
Niet- confessionele Zedenleer. Wat is Niet- confessionele Zedenleer? (NCZ) = Zedenleer, maar niet gebaseerd op geloof, niet zomaar iets als waar aannemen.
Regels in school Leerlingen van groep 1/2/3 van CBS De Gearrin:
Verbindend communiceren met ouders
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
LOB -dag loopbaanbegeleiding.
Logo gemaakt voor Eye Opener door Taco Bals
Visie anders leren Ieder kind ontwikkelt zich optimaal als persoon & cognitief. Vanuit deze visie zijn we gestart met ‘anders leren’, gericht op onderwijs.
WAT ZIT ER ONDER EEN IJSBERG?
waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN
Transcript van de presentatie:

Portfolio

Wat is portfolio Een persoonlijke map met verzamelingen van: Eigen werk (waar ben ik trots op) Beschrijving van de ontwikkeling van een kind Aandacht voor eigen leerdoelen Reflectie

Onze visie - waarom portfolio? kind centraal daltonleerlijnen motivatie zelfbeeld betrokken bij ontwikkeling

Inhoud portfolio Dit ben ik Tabblad Inhoud Dit ben ik Werkblad: Presenteer jezelf (foto + eigen invulling) Werkblad: Dit ben ik Collage 2. Dit kan ik Rapportgegevens Cito gegevens 3. Dit vind ik Waar ben ik trots op? Werkblad complimenten 4. Dit wil ik Eigen leerdoel stellen (POP) Zelfreflectie op Daltonleerlijnen

1. Dit ben ik

2. Dit kan ik

3. Dit vind ik

4. Dit wil ik

Wat is ons perspectief? Portfolio gesprekken met kind-ouder-leerkracht Kind centraal  presenteert zijn portfolio aan ouders Steeds meer inspraak op eigen leerproces Filmpje – portfoliogesprek lkr-lln.