Nina Lazeron Ria van Dinteren Samenstellers van het breinboek van de praktijk en de wetenschap in HRD.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Nut en noodzaak van evaluatieonderzoek
Advertisements

Waarom God huisdieren maakte…. Ze helpen in de huishouding....
Help! Mijn kind gaat naar het mbo.
Ervaringen gebruik stoffenmanager Wat gaat goed en wat niet?
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
Presentatie introductie BGL
CKV Sport opdracht B. Deze presentatie is gemaakt door Michael Metselaar uit T3B.
HGW en gesprekken met leerlingen
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
stiI staan bij project en pmw Wat gedaan is en nog wacht...
Onderzoek 1: Enquête Gemaakt door Mike, Dylano, Iheb en Brain.
Base: bewerkingen 2 soorten - Oplopend- Aflopend.
Roelof KleinJan 15 november 2012,
De gebruiksaanwijzing van het menselijk brein
DRIVE! in het beroepsonderwijs
Gedicht k. schippers in dit gedicht is geen woord te veel
CERTi COM Europportunity Europportunity Een titel voor duurzame samenwerking tussen mbo- instellingen ? Presentatie Ron Martens en Guus Morjan
Velon werkgroependag 2007 leren van leerlingen Wat betekent Opleiden in de school: voor de leerling?
Praktijkgericht onderzoek, zwemmen op het droge? Vastleggen van ervaringen
CHRISTEN ZIJN IN HET DAGELIJKS LEVEN
Innovatieve werkvormen voor landschap en cultuurhistorie
‘Ze kwamen aan bij het begin van de gersteoogst’
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
School is voor iedereen Gemaakt door Manon, Marloes, Dylan, Andreas, Chloé.
Health at work Het rendement van gezond ondernemen Wellness Convention, Papendal, Olivier Gerrits, Manager Marketing Achmea Zorg.
Enquête-uitslagen PowerPoint Fanfare Sint Caecilia 2011.
Professional in Beeld Leerwerkgemeenschap Minkema College
De oplossing optellen oefenen doorwerken verbeteren de oefening het huiswerk verkeerd.
Learning by sleep.
Gemaakt door: Anouk Hultermans Dewi Priem Bente Mulders
Beoordelen leermiddelen
ICT in het onderwijs 1. Hoe past het thema van de vernieuwing in een breder kader van onderwijsontwikkelingen? 2. Welke maatschappelijke en politieke ontwikkelingen.
Docentenmobiliteit: zinvol en mogelijk
Samenwerken aan kenniscratie in duurzame netwerken. Ria Kauffman en Mies de Koning De Kenniswerkplaats.
Wij willen jullie graag uitnodigen voor een barbeque komend weekend op ons nieuwe zomeradres.
Parallelsessie Duurzame Inzetbaarheid en Happy Library 22 januari 2015
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
Wat anders?! Duivelse dilemma’s.
Nina de Rooij Frank Roorda Angela van den Berg Myrte Cornelissen
Q U I Z De kunst van de stilte De kracht van de stilte.
Terugkoppeling Werkatelier GGZ 8 december 2015 Meetinghouse Dordrecht.
Drugs.
WAT maakt ons UNIEK?. We houden van aanpakken! We leren door gewoon te doen de praktijk We houden niet van boeken We zijn schatten We willen graag nu.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
SFEERIMPRESSIE TRAININGEN Wij geloven dat het echt anders kan! Wij, Mariel Koopmans en Jan Wijnand Hoek, oprichters van TrainingenLean.nl, werken dagelijks.
De training interactief voorlezen 1.Opzet 2.Onderzoek studenten VU 3.APS-bevindingen.
Technologie in de revalidatie Kun je lopen met een robot? Sacha van Langeveld.
Domein Verhoudingen 11 Rente van spaartegoeden 2 Rente van spaartegoeden Als je geld op een spaarbankrekening stort en voor langere tijd laat staan,
Succesvolle intelligentie (Sternberg)
Natuurwetenschappelijk onderzoek Hoe doe je dat? Hoe leer je dat?
Passend Onderwijs: Een nieuwe werkelijkheid? STRATEGISCHE SESSIES (V)SO STRATEGISCHE SESSIES (V)SO Regio bijeenkomst April 2014.
Actie-onderzoek Verkenning van het onderwerp van het actie-onderzoek in thema 3.
Mondzorg - persoonsgericht
Anders kijken, anders doen
Hoe leren professionals?
Hoe zien docenten de leeromgeving in
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Opleiden binnen de dijkbewakingsorganisatie.
Les 4 : rekenen met tabellen
H2 Hoe maken we keuzes?.
Waarom het ontspannen van de
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
Infographics Wat is de functie van infographics en hoe haal ik belangrijke informatie uit ze? NU Nederlands 2F.
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Betalen met je smartphone
Scheikunde, een wetenschap
Observeren, rapporteren
EINDE VAN DE SURVIVALWEEK!
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Nina Lazeron Ria van Dinteren Samenstellers van het breinboek van de praktijk en de wetenschap in HRD.

Mensen zijn niet gemaakt om te leren maar om te overleven.

Een meditatietraining heeft een langer durend effect dan een ‘gewone’ training.

Eerst doen en dan kennis toevoegen (de omgekeerde leerweg ©) sluit beter aan bij studenten in het beroepsonderwijs.

Slapen is essentieel voor leren.

40 dagen oefenen helpt om nieuw gedrag in te laten slijpen.

Zintuigelijk leren helpt ons bij de vorming van meerdere geheugenpaden.

Denkvaardigheden als schoolvak: doen! Denkvoorkeuren kun je leren!

Enfin en zo kunnen we nog wel even doorgaan……..

omdat we zo graag aan het werk blijven en willen verbeteren!