VRB Kennis in ICT 1 Kennis in ICT Richard Benjamins SWI Universiteit van Amsterdam.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Economie in de bovenbouw
Advertisements

Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
Crowdfunding Door Margriet Brouwer Showroom MAMA.
•Start op 3 september a.s. •Je kiest een activiteit voor 4 weken •Je kunt uit verschillende activiteiten kiezen. Je moet er in ieder geval 4 doen. •Op.
Gebeurtenissen. Je staat rustig samen te babbelen Zonder dat je weet Dat er iets boven je hoofd hangt.
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
Basiscursus Informatica SWI Theoriegedeelte Overzicht en H0 Richard Benjamins.
Copy + Gisteren deed ik vervelende ontdekking. Al jaren heb ik een goed idee om een onderneming op te zetten. 2 jaar geleden had ik geen opdracht en begon.
1212 /mhj Quo vadis, (Bio) Medisch Ingenieur? Biomedische Technologie Technische Universiteit Eindhoven in samenwerking met Universiteit Maastricht Dick.
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
Hoofdstuk 3 Nederland: stedelijke gebieden Paragraaf 1 t/m 4
Drama als eindexamenvak Iets voor mij?. Wie herkent zichzelf in de volgende stellingen? Ik ga later toch niet naar een toneelschool of zo, dus waarom.
Information Management
Presentatie InfraTrends 13 juni Bert Klerk Werkzaam in wereld publiek-privaat Uit de trein, in de auto.
Paul Dekker Irene de Goede Sociaal en Cultureel Planbureau Joop van der Pligt Universiteit van Amsterdam 1.
LOB Wat wordt er allemaal binnen de school gedaan en wat is er buiten de schooltijden als voorbereiding te doen.
VRB ICT en AI 1 ICT: een uitdaging voor AI Richard Benjamins SWI, Universiteit van Amsterdam.
Focus-Fontys Sneed het mes van twee kanten?.
Carnaval Wat is de succes factor van carnaval?
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Economie vastgoed © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Hoofdstuk 3 Inzet voor een project
Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie Evert van de Vrie Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie.
Inleiding Kennistechnologie §Hoofdstuk 4: Ontwikkeltraject §Hoofdstuk 5: MYCIN en complexiteit §Hoofdstuk 6: Symbolen en semantiek.
Hoofdstuk 4. Europa in beweging.
TU/e Regional Leonardo Bureau We do mean business
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Lagoonia.
Economie in de bovenbouw
De veranderende rol van docenten Fons Vernooij Instituut Management en Economie Johan Cruijff University.
Programmahervorming semester 3 van burg ir.. waarom programmahervormingen kwaliteitscultuur –rekening houden met onderwijslandschap en decreten bv bachelor/master.
Team CorCom presenteert:
De Subsidie Informatie Groep
Communicatie en Digitale media, Hogeschool Rotterdam.
Ondernemende professionals gevraagd! Lieve help!
Ontwerp van constructivistische leeromgevingen met ICT
STELLINGENSPEL OLYMPISCHE SPELEN.
(Niets doen… alles gaat vanzelf)
Biologie/Bio-medische wetenschappen Blackboard Natasa Brouwer, AMSTEL Instituut.
Faculteit Economie en Management. FEM Smart Business Center Van lerende organisaties naar lerende combinaties April 2015.
De impact van vieze lucht in Rotterdam Haven versus stadsverkeer Datum:6 september 2014 Auteur: Mariska van der Sluis (Erasmus Universiteit Rotterdam)
Informatiekunde “Ik wil ‘iets’ (relevants) met computers…” Faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica.
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Inventarisatie: Productiefactoren Afschrijving Winstberekening Belangrijk PROGRAMMA:
In vijf stappen naar het accepteren van en werken met de uitkomsten van de Nationale Studentenenquête 5 November 2015.
‘De OR maakt afspraken over meer banen voor mensen met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Implementatie Office 365, “Kwestie” van loslaten Pieter Vorstenbosch Senior adviseur Onderwijs&ICT 9 december 2015.
De deeleconomie in Nederland Maaike Decraemer 1 BaSW B Projectgroep ‘Wij Delen’ SADAN-opdracht: stap 2 1.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Pagina 1 SAMENWERKING MET- EN TEN BEHOEVE VAN HET MKB Dick Brandt MKB Cyber Advies Nederland.
I NFORMATICA, IETS VOOR JOU ? Kies bewust Voorlichting HAVO-VWO Juf Greijmans.
MATHEKINGS - 25 JAAR KINDEROPVANG HUMANITAS -MATHEKINGSTENTOONSTELLING BERLIJN - ONDERDEEL VAN EEN RIJK ONTWIKKELINGSAANBOD.
1 van 16 Hoofdstuk 3 Mondelinge taalvaardigheid. 2 van 16 Mondelinge taalvaardigheid Deelvaardigheden: o Luistervaardigheid o Spreekvaardigheid o Gespreksvaardigheid.
Brief paper presentatie VELON/VELOV-Congres 2016 Donderdag 4 februari ronde 1 Zichtlijn 3: Opleidingspraktijk verbeteren door onderzoek Zaal D210 Joop.
Onderzoekateliers Een eerste stap naar partnership?
Mieke Sander Hilberink & Mieke Cardol Lectoraat Disability Studies; diversiteit in participatie Kenniscentrum Zorginnovatie | Hogeschool Rotterdam.
Bons op de deuren! BMI-congres 31 mei Linda Kos (Zaans Medisch Centrum) Katja de Jongh (Franciscus Gasthuis) Carmen van der Heijden (Franciscus Gasthuis.
Art-Kadia Door: Boy, Sebastiaan, Benjamin en Thomas.
Netwerkmiddag VO-WO 12 november 2015 Peter Coopmans Faculteit Geesteswetenschappen & Graduate School of Teaching.
Media en Kennistechnologie 19 april 2002NIOC vision on e-mission Media en Kennistechnologie een nieuw ICT-curriculum Erik Jansen Faculteit.
Koninklijk Instituut Van Ingenieurs
Het 24 spel.
Visie mediawijsheid KB
Als de samenleving je laboratorium is
Basisstof 2 In je vrije tijd.
Transcript van de presentatie:

VRB Kennis in ICT 1 Kennis in ICT Richard Benjamins SWI Universiteit van Amsterdam

VRB Kennis in ICT 2 Rol van Kennis n Nederland – kennis-land ä met een kennis-economie ä Optimaal gebruik van kennis is essentieel voor succes van onderneming n ICT geeft technische infrastruktuur voor optimaal communiceren van informatie n Informatie versus kennis

VRB Kennis in ICT 3 ICT wordt steeds beter ä Steeds meer informatie ä Steeds snellere communicatie n Leidt tot information overload ä Zoekmachines op web (bv. studenten UvA) n Kennistechnologie kan een oplossing bieden ä Hoe beter ICT, hoe belangrijker kennistechnologie

VRB Kennis in ICT 4 Kennis - informatie n Aan informatie heb je iets als je er wat mee kan doen ä Dus informatie omzetten in kennis n Kennistechnologie zet informatie om in kennis

VRB Kennis in ICT 5 Twee voorbeelden

VRB Kennis in ICT 6 Kennistechnologie n Zal een steeds belangrijkere rol gaan spelen n Als je er niet aan mee doet, dan tel je niet meer mee (over een paar jaar) n SWI is vooraanstaand instituut op dit gebied ä CommonKADS CommonKADS