Gedragsgericht Interview

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Basisboek Interviewen 3e druk 2012
Advertisements

Online Matchen ‘Van Recruitment tot kwalitatieve selectie’
Reflectievaardigheden en instrumenten
Instrumenten in het EVC-traject
meten en observeren van competenties op de werkvloer
Talenten boven water krijgen
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Hogescholen in Dialoog
Volgende dia is: Terugkoppeling bijeenkomst 1
Reflectievaardigheden en instrumenten
09 september 2013 Welkom Oudervoorlichting. “help, mijn kind moet kiezen” 1.Generaties 2.Puberbrein 3.Uw rol als ouder 4.Tips voor u 5.Uw vragen.
Carrousel van good practices met nieuwe leermiddelen
TOPOI Model: Taal Verbale communicatie: Wat zegt de ander precies?
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Doelstelling van vandaag
Voorspellende analyse
Het bemiddelingsproces
Workshop Reflecteren 3 februari 2011
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
Leerdoelstellingen Na afloop van deze training:
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Gedragsgericht interviewen bij werving en selectie van nieuwe medewerkers Annelies Poppe Charlotte De.
Reflectie gesprek Vandaag als voorbereiding op Nieuw examineren.
Vragen en uitdagingen bij reïntegratie en resocialisatie van mensen met LVB drs. P.A. (Paul) Trommelen MHA Innovatief en anders:
Basistraining groepsmaatschappelijk werk
Basistraining groepsmaatschappelijk werk
Congres Appreciative Inquiry
Public Design Technologisering Paul van Den Hogen Martino Wullems.
It-biografie. Denise Meijer 3k.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
Leren en beoordelen op de werkplek Docentenoverleg Workshop alternatieven voor KPB’s Juli 2014.
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Jaar 1 – Blok P3.
Vader….
Verspreiding van infectie Seksueel overdraagbare aandoeningen (soa's) Bekijk elk van de situaties. Wat is jouw mening over de conversaties die plaatsvinden?
Professioneel werken: gestructureerd en methodisch
Help Selina’s eerste les
Werkveldconferentie 3 juni 2015 Wat is de rol van zorgverlener door de ogen van leerjaar 2?
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Les 2:Vriendschap, relatie en seksualiteit
Actiegroep ‘Bemiddeling en Selectie’ Begeleiding: Ann De Cuyper en Luc Henau.
Mind Us INCLUSIE Voorwoord De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) veronderstelt dat iedereen mee kan doen in de samenleving. Maar hoe vanzelfsprekend.
 1. Het begrip (beroeps)competenties 1. Het begrip (beroeps)competenties  2. Werkend leren 2. Werkend leren  3. Stageplaatsen als leeromgeving 3. Stageplaatsen.
Onderzoeksvaardigheden 3

Teamwork en professionele houding
Starr methode.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 2 kwartaal 2.
Slc Week 2. Bespreken van vragen, uitwisselen van ervaringen Kiezen van de jaarraad Eerder verworven competenties/opdrachten Samenstelling POP- groepen.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Studieloopbaancoaching
Voor mens en organisatie itineris bvba Houtestraat PEER Tel.: Gedragsgericht interview Oog voor competenties en talenten.
Bijeenkomst aandachtsfunctionarissen Sociale netwerk versterking - Sociaal kapitaal - 10 maart 2016 PF Gezin & Omgeving.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Verdieping Timemanagement
Assessorentraining 2 Hannah Wielenga maart 2016.
Hannah Wielenga januari 2017
Gedragsgericht Interview
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Agressie op de werkvloer
Jan Leen Projectmanager EVC Kerndocent MER deeltijd
Gesprekstechnieken Les 4.
Portfolio, Logboek en Casus
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Transcript van de presentatie:

Gedragsgericht Interview Het selectie-interview Gedragsgericht interviewen bij het aanwerven van personeel DE SPERWER VZW ompetent van kop tot teen!

Gedragsgericht interview Op een systematische wijze aan kandidaten de gelegenheid geven om belangwekkende ervaringen uit hun curriculum vitae toe te lichten, zodat de selecteur kan voorspellen hoe de kandidaat het zal doen in analoge situaties op het werk (De Rycke, 1999) ompetent van kop tot teen !

= STARR methodiek Situatie Taak Actie Resultaat Reflectie Wie? Wat? Waar? Wanneer? Taak Wat was jouw taak/rol? Actie Hoe heb je dat aangepakt? Resultaat Hoe is het afgelopen? Reflectie Hoe vond je het? Wat zou je anders doen?

3 fases van het gedragsgerichte interview De kandidaat kiest een casus uit zijn/haar leven die verband houdt met de vooropgestelde competentie Schetsen van de context Bespreken van de persoonlijke rol en taak van de kandidaat Samen kritisch terugblikken op de persoonlijke ervaring en het leerproces

Focus van het gesprek WIJ IK META 1. Context 2. Persoonlijke ervaring 3. Persoonlijkheid Focus

Kenmerken van het GGI-model Leren uit het verleden De kandidaat selecteert cases en voorbeelden De volgorde van de stappen is belangrijk voor de dynamiek De selecteur bepaalt het interviewscript De kandidaat moet zich kunnen voorbereiden

Toepassing van GGI in de sollicitatieprocedure van De Sperwer