F REE R IDING IN P ROJECTS Recognize it today, Deal with it tomorrow, Prevent it in the next project Toine Andernach Focus Centre of Expertise on Education,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Advancing Dutch Through Intensive Instruction: Planning for Success with Backward Design and Social Media Language Matters Series Texas Language Center.
Advertisements

M/V in de kerk Man and woman in the Church Doelen: informeren, bezinnen, oefenen Goals: to inform, to reflect, practice 1 december: de bijbel | the Bible.
Mag ik voor u het zoetste lied uit de geschiedenis zingen?
The stock market will go up De beurswaarden zullen stijgen YESNO JA NEEN Is Jefken a good person ? Is Jefken een goed mens ? YES NO JA NEEN Is Lonny a.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/003] thema “Oprah at Deltion” can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving geven van complexe onderwerpen,
Requirements -People are able to make their own memorial page, called a memori -The website will be build first in Dutch for extension.nl, then copied.
Een alternatief voorstel Naar aanleiding van bestudering van de IAASB voorstellen denkt de NBA na over een alternatief. Dit alternatief zal 26 september.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Internet vriendschap Internet friendship
Hoogwaardig internet voor hoger onderwijs en onderzoek Amsterdam, 23 November 2005 Walter van Dijk SURFnet Development of LCPM decision-making models and.
ETHOS PROJECT: PROGRESS Follow-up & feedback end of year 1.
Teams on the frontline Geert Stroobant De Heide - Balans
Het vier-instrumentenmodel van managementcontrol
Taking the plunge of self-advocacy some considerations & thoughts about the self-advocacy movement De sprong wagen bij zelfadvocaten enkele bedenkingen.
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
Nieuwe wegen in ontwerpen met CAD
RHODODENDRON.
High quality internet for higher Education and Research 1 TF-LCPM: Exchanging new ideas New ideas within SURFnet Sharing with other NRENs
Betrekkelijk vnw. = Relative Pronoun
Het Landelijk Steunpunt Gastsprekers WO II-Heden is ondergebracht bij het Herinneringscentrum Kamp Westerbork Landelijk Steunpunt Gastsprekers WO II-Heden.
Beyond Big Grid – Amsterdam 26 september 2012 Enquette 77 ingevulde enquettes, waarvan 60 met gebruikservaring = Mainly Computer Science.
Celebrating love Sexual education at school in The Netherlands.
Applets as didactical tools for the learning of algebra
“Drawing your Mobility Map” (cf. A. Gohard-Radenkovic) Meertalige competencies & interculturele mediation Utrecht 2010 M-C. Kok Escalle.
In samenwerking met het Europees Sociaal Fonds en het Hefboomkrediet The role of APEL in career coaching and competence management Competence navigation.
ontwik idee - keling dag 3 goals today Develop “criteria” to help you evaluate & select your ideas Some tools from Tassouls book to help you do this.
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1994 Shepherd's Heart Music 1/12 JOY! JOY TO THE WORLD (Dennis L. Jernigan) 1. And this is.
Sunday, 03 August 2014 zondag 3 augustus 2014 Click Klik.
zondag 3 augustus 2014 Click Klik Sunday, 03 August 2014.
Vrije Universiteit amsterdamPostacademische Cursus Informatie Technologie Universal Modeling Language … why you need models? Models are necessary to communicate,
Tussentoets Digitale Techniek. 1 november 2001, 11:00 tot 13:00 uur. Opmerkingen: 1. Als u een gemiddeld huiswerkcijfer hebt gehaald van zes (6) of hoger,
Organizing Organization is the deployment of resources to achieve strategic goals. It is reflected in Division of labor into specific departments & jobs.
Deltion College Engels B1 Gesprek voeren [Edu/001]
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/002] thema: CV and letter of application can-do : kan complexe zakelijke teksten schrijven © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/004] thema: (No) skeleton in the cupboard can-do: kan een samenhangend verhaal schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels C1 Luisteren [Edu/001] thema: It’s on tv can-do : kan zonder al te veel inspanning tv-programma’s begrijpen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/006]/subvaardigheid schrijven notulen en kort voorstel thema: ‘What shall we do about non- active group.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/007] Thema: Soap(s) can-do : kan met enig detail verslag doen van ervaringen, in dit geval, rapporteren.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels C1 En Gesprekken voeren[Edu/003]/ Subvaardigheid lezen thema: Would you be prepared to cut off your arm… can-do : kan overtuigend.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/006] thema ‘I hope to convince you of… ‘ can-do : kan een standpunt uiteenzetten voor een publiek van.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: ‘I was wondering what you think of…’ can-do : kan deelnemen aan de conversatie bij zeer formele.
Telecommunicatie en Informatieverwerking UNIVERSITEIT GENT Didactisch materiaal bij de cursus Academiejaar
Telecommunicatie en Informatieverwerking UNIVERSITEIT GENT Didactisch materiaal bij de cursus Academiejaar
All right 1thv unit 7 gr 2.1 en 2.2.
Rational Unified Process RUP Jef Bergsma. Iterations –Inception –Elaboration –Construction –Transition De kernbegrippen (Phases)
Photos do not lie. We are having a wonderful time. Foto’s liegen niet! Wij hebben het heel erg naar ons zin.
Rotary Days Planned September Rotary Days can take any form, as long as they are fun and appealing to the non-Rotary public. Here are just a few.
EML en IMS Learning Design
Sustainable employability in Tourism The human factor October 24, 2014 Where Europe Meets the Americas.
International Primary Curriculum
Lesson 10. Today’s class  Check homework  Passive  Punctuation  Homework.
Duurzame oplossingen het FIETS model. Het FIETS model Een eenvoudig model dat je helpt om na te denken over duurzame oplossingen. Het gaat om deze aspecten:
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/004] thema ‘Today I will talk to you about… ‘ can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
De taaltaak
Finance Matters CoP Case studies
Professional Growth: Conferences and Workshops
The student will be able to:
Benevolence ENGLISH 12 – Quarter 1.
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Transcript van de presentatie:

F REE R IDING IN P ROJECTS Recognize it today, Deal with it tomorrow, Prevent it in the next project Toine Andernach Focus Centre of Expertise on Education, DUT

22 H AVE YOU BEEN A FREE RIDER YOURSELF ? H OW HAVE YOU BEEN SEDUCED TO BECOME ONE ?

A SSIGNMENT R ECOGNIZE F REE R IDING How do you recognize free riding in the student projects your are involved in? Discuss with your neighbor

W AT JULLIE HEBBEN GEZEGD … … maar dat was voor Pietje, en Pietje is ziek, dus nu kunnen we dat niet presenteren… … een groepsproces is alleen een groepsproces als je dingen delegeert… … ze zeggen ‘t niet tegen elkaar… (alleen als ‘t extreem wordt) … ik zeg maar niks want dit gaat onder m’n pet… … als je een afspraak maakt en hij wordt niet nagekomen, wat doe je dan? … ik heb maar 1 keer echt plaggiaat (copy-paste) meegemaakt

Hoe ze op elkaar reageren: 1 iemand voortouw waar de rest niks mee kan Bij herhaling niet mee doen, afspraken niet nakomen: uitkijken met culturele verschillen Iemand die nadrukkelijk laat weten dat ie ‘t allemaal wel weet Als anderen gaan klagen (tegen elkaar en tegen de coach) De groep kan iemand bewust laten meeliften Hoe doet ie ‘t bij een ander vak? Bij andere docenten navragen Irritatie in de groep

R ECOGNIZE FREE RIDING Keep track of the design and group process (check log books and working plans (who, what, when)) Join group meetings on a regular basis Monitor individual behaviour in a group (silence, passive) but: Beware of cultural differences! Talk with individual members on a regular basis

D EAL WITH FREE RIDING Coaching: 1. Consider coping with free riding to be a learning objective itself 2. Discuss free riding behaviour as a topic in a group meeting 3. Make students aware of both their individual and group responsibility 4. Involve free riders and divide the workload Assessment: 1. Assess individual behaviour and results 2. Identify individual contributions to the group result 3. Involve log book information in the assessment procedure

D ISCUSS FREE RIDING IN A MEETING WITH THE GROUP 1. Introduce the problem in a neutral way 2. Give each group member the opportunity to formulate their version of the problem 3. Make a list of possible solutions by group members 4. Make agreements Be aware that : 1. You don’t make it your problem 2. Students tend to play down the problem 3. Students do not openly accuse other students of free riding 4. Students can often easily do the work with one team member less

I F STUDENTS DO NOT CONSIDER FREE RIDING TO BE A PROBLEM, WHY WOULD YOU ?

A SSIGNMENT D EAL WITH FREE RIDING Practice to follow the steps below in a simulated project meeting about the free riding problem: 1. Introduce the problem in a neutral way 2. Give everyone the opportunity to formulate their version of the problem 3. Make a list of possible solutions by group members 4. Make appointments

P REVENT FREE RIDING Develop an inspirational project assignment, suitable for group work Create small groups (more social control) Clarify initial roles, tasks, expectations, responsibilities and project structure Change roles and tasks during the project Introduce a peer review system Implement the principles of co-operative learning

P RINCIPLES OF CO - OPERATIVE LEARNING 1. Individual responsibility : is each student responsible for part of the assignment? 2. Positive (inter)dependency : do the students need each other to reach a good result? 3. Simultaneous activity : are as many students as possible at work at the same time? 4. Equality in workload : does each student have to carry an equal share of the workload?

A SSIGNMENT : PREVENT FREE RIDING In small groups : answer the questions below for the project assignment(s) in which you are involved. If yes: how? If no: how to arrange that? 1. Is each student responsible for part of the assignment? 2. Do the students need each other to reach a good result? 3. Are as many students as possible at work at the same time? 4. Does each student have to carry an equal share of the workload?