JAMMER MAAR HELAAS!
“En meestal aan die gesprekken zelf heb ik geen slechte herinneringen, dat ging vaak heel vlot. Maar het was dan gewoon van … en ook de ’sorry’ was nooit bruut of zo. Het was altijd wel een vriendelijke ‘sorry, nee bedankt’. Maar, allee, het deed toch wel telkens opnieuw van, dju.”
ONDERZOEKSPROJECT STUDIEDAG SIHO 19 mei 2010
doelstellingen opleiding arbeidsmarkt visie functiebeperking
methode kwalitatief onderzoek verschillende perspectieven 9 respondentengroepen n = 138
“Mijn pa zou mijzelf nooit aannemen. Waarom? Moest ik dat bijvoorbeeld op de CV zetten van ik ben chronisch vermoeid, dan gaat mijn CV recht in de versnipperaar, dat weet ik.”
“Je hebt twee gelijkaardige cv's, ik ga niet zeggen dat we ze niet gaan uitnodigen hé, maar dat zal zeker een rol spelen. Ik zeg het u, iemand die inderdaad met een of andere functiebeperking zich aanmeldt, hum ja, dat is een drempel hé voor die mensen om inderdaad, dan moet je echt wel beter zijn dan die andere. Als je maar even goed bent, dan neem je ze niet hé.”
FUNCTIEBEPERKING EN JOBINHOUD MOETEN MATCHEN FUNCTIEBEPERKING EN JOBINHOUD MOETEN MATCHEN
GEEN VERLIES RENDEMENT
GEEN IMPACT OP ORGANISATIE EN COLLEGA’S
WEINIG SOLLICITATIES
IMAGO IS BELANGRIJK
NOOD AAN GOEDE PRAKTIJK VOORBEELDEN
WEINIG KENNIS WETGEVING REDELIJKE AANPASSINGEN
Congres – ICC Gent AF/studeren met een functiebeperking in het hoger onderwijs 9 en 10 december 2010
en