Les 1 groep 7 2 leerdoelen: Doel 1:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
A5 Management & Organisatie
Advertisements

Werkwoordspelling – persoonsvorm, onderwerp, t. t
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Les voor groep 6 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Goedemorgen.
Vandaag hebben we het over :
Ronde 1: aan het werk gaan.
Les voor groep 7 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Leswijzer Nieuwsbegrip
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Les voor groep 8 Voor de overige kinderen: Ronde 1 pak een kaart.
Les voor groep 7 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
II. Rekenen tot 1000.
Optellen en aftrekken tot 100 TE + E = TE mb
De schaal Hoe bereken je die?.
Domein: Breuken, kommagetallen, verhoudingen en procenten
Lesplanning – paragraaf 7 blz. 38 Binnenkomst Intro Vragen huiswerk Uitleg docent Zelfstandig werken, met radio?? Afsluiting van de les. Lokaal verlaten.
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Doel: persoonsvormen in de t.t.
Goedemorgen.
Les voor groep 7 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
Les 2 groep 7 leerdoel Je leert om de uitkomst van een som te schatten, zodat je snel en handig kan rekenen. Wat weet je hier al van? Waarom is het handig.
Les 4 groep 6 leerdoel: Je kunt cijferend optellen.
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Goedemorgen.
Les voor groep 7 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Goedemorgen.
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Ronde 1: aan het werk gaan.
Les 2 groep 8 leerdoel: Je kunt werken met een verhoudingstabel.
Les voor groep 6 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
Les 1 groep 6 leerdoel: Doel 1:
Les 1 groep 8 leerdoel: Inzicht hebben in de betekenis, plaats, structuur, waarde hele getallen en kommagetallen Wat weet je hier al van? Waarom is het.
Uitleg Russisch delen.
Rekenen met procenten.
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Nederlands – Taalverzorging en begrippen Woord- en zinsbouw
Leswijzer Op Schrift Week 36, les 1.
Leswijzer Nieuwsbegrip
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Hoofdstuk 4: Statistiek
Schaalberekeningen Hoofdstuk 1 Australië.
van het vierde leerjaar
Rekenen en wiskunde - Verhoudingen
WAT IS HET BBP (2/3)? Les 2.
WAT IS HET BBP (3/3)? Les 3 1. WAT IS HET BBP? inflatie = stijging van het algemeen prijspeil >>> impact op berekening bbp 2.
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Communica tie 3 Docent: Hafida El-Gharbaoui H. Kwartaal: 3 Les: 2 Kamer: L
Coach Academy Opbouw 2. Doel Leren hoe je op een trainingsplan komt met de punten van jeugdplan hoe maak je een individuele trainingsplan? Ervarigen met.
Koers en koershoek T3A.
DKA4-model In 4 stappen naar het antwoord.. DKA4-model. Delen, keer antwoord op het 4 e getal. Teken een tabel De getallen die bij elkaar horen, onder.
/ \ S t a a r t d e l i n g e n * Level 1
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
Mijn cursisten spreken geen Nederlands buiten de deur
Les 1: Rekenen zonder rekenmachine Les 2: Oriëntatie
Werkwoordspelling Doel: persoonsvormen in de t.t..
Goedemorgen.
Les 2: gegevens samenvatten
Vergelijkingen oplossen
Info 2 Vereenvoudigen van breuken M A R T X I © André Snijers W K U N
Binaire getallen 1. binair → decimaal 2. decimaal → binair.
Les 1: Rekenen zonder rekenmachine Les 2: Oriëntatie
Voorkennis Wiskunde Les 7 Hoofdstuk 2/3: §2.5, 3.1 en 3.2.
Kunstmeststoffen Les 3 test.
Transcript van de presentatie:

Les 1 groep 7 2 leerdoelen: Doel 1: getal boven 100.000 uitspreken en plaatsen op de lijn. Doel 2: waardepositie in getal >100.000 bepalen Wat weet je hier al van? Waarom is het handig dat we dit leren? Wanneer ga je dit gebruiken?

Spreek uit: 30570 67890 890979 347790 987800 9000006 87806505  30.570  890.979

Belangrijk punt om te houden: de positie van de punt!!!! Waar staat de punt? 1000 = 1.000 10000000 = 10.000.000 100000000000 = 100.000.000.000

Bankspel:

Vooruitblikje op groep 8 ☺.

Plofsommen: spelletje

Zelfstandig werken: oefenen met montessorimateriaal maken van lesjes

Evaluatie : Evaluatie: Is het doel gehaald? Waar moet je met deze opdracht rekening mee houden? Wat heb je geleerd? Wat ging er goed? Wat ging er niet zo goed? Vooruitblik: schattend rekenen (ook handig met de plofsommen).