Gemeente Maassluis Afdeling Dienstverlening. korte presentatie Uitgangspositie Ontwikkelingen in 2005 Een blik op 2006.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Dwangsom bij niet tijdig beslissen
Advertisements

Naar een Benchmark Omgevingsvergunning
Inwonergericht werken door middel van Servicenormen
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
KTO Telefonie Oordeel telefonische bereikbaarheid algemeen.
Workshop 6: Multichanneling
Ervaring implementatie aanpak
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
De Utrechtse Servicenormen
01/01/2008 Burgerwaarderings- onderzoek 2009 Gorcumse meetlat Raadsbijeenkomst 10 maart 2009.
OP DE RADAR!!! Informatievoorziening bij de AFM RENY Voorstelrondje:
ShareCare Idee zorgsite in 2005 Bedrijf opgericht in 2006 Zorgsite ontwikkeld en getest in 2006 Besluit gratis policy Lancering van de zorgsite op 30 januari.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Motivatie van de professional Willy Limpens
Nationaal Actieprogramma Diabetes 24 november 2011 Elize van Ballegooie Senior Implementatiemedewerker NAD Ytje van der Veen Implementatiemedewerker DVN.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Benchmark afhandeling Zaanstad.
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 29 juni 2005 Den Haag.
Implementatie van weefselvigilantie in ziekenhuizen Marjan Happel, coördinator weefselvigilantie Symposium weefselvigilantie 30 november 2011.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Governance van de informatievoorziening
7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen1 Het ABC van publieke dienstverlening : Altijd de Burger Centraal (met de BurgerServiceCode) drs.
: taakgericht & responsive Rein Zijlstra Wethouder, o.a. dienstverlening en ICT.
Veranderaanpak dienstverlening
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Een lokale productencatalogus als ondersteuning voor een digitaal sociaal huis.
Praktijkvoorbeeld Horizontale disseminatie en mainstreaming Theo van de Veerdonk Projectleider Young Professionals Gemeente Den Bosch.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
E-Government Papier De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Ontwikkeling lokaal loket Politieke betrokkenheid bij ontwikkeling RIO en Wvg- advisering Someren heeft sinds 1998 een lokaal loket met info en advies.
De praktijk van Lokale Loketten Leerpunten voor opzet van lokaal loket in WMO 13 oktober 2005 Stephan van Erp.
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
Lean Six Sigma bij de gemeente Amersfoort
1 Klanttevredenheidsonderzoek Vergunningverlening Presentatie LOVH Sjoerd Zegers – 18 november 2010.
Initiatieven Landelijk Hoofdenoverleg m. b. t
L. Zaat 1/10 Lidy Zaat9/10 Anticiperen op de WMO 9 februari 2006 Voorbeeld uit de Haagse regio Lidy Zaat1/10.
Implementatie Normblad 8002
Ervaringen uit de praktijk van Schiedam
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Beleidsinformatie Jeugd
Bron: Baarda, B. (2014). Dit is onderzoek!. Wat is een theoretisch kader? ‘Een theoretisch kader is een overzicht van bestaande kennis en inzichten over.
Week 3 Skills DoD (Definition of done) en Burn down chart Kwartaal 3: 2014/2015.
Implementatie Bestuursrechtelijke Geldschulden Implementatie Bestuursrechtelijke geldschulden 4 e tranche Awb Hoe te komen tot een succesvolle.
Het dienstverleningsproject Stad Aalst 15/10/2015 Bart Baele Directeur Externe dienstverlening.
Implementatie Mijn Overheid Berichtenbox bij gemeente Almere
Van samen beschrijven, inkopen naar allemaal gebruiken; de uitdaging op informatie. Samen: alleen als het ons uitkomt!? Theo Peters (KING)VIAG themadag.
Eén aanspreekpunt voor alle burgers dankzij een slimme combinatie van digitale dienstverlening, telefonie en face-to-face contact: Jürgen SpanhoveGeert.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
Arjen Edzes Rijksuniversiteit Groningen, Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen, Economische Geografie, Postbus 800, 9700 AV Groningen 30 juni 2011 Armoedepact.
Mijn Overheid Berichtenbox Welkom bij de presentatie van de Gemeente Montferland.
Scouting Academy informatieavond praktijkbegeleiders 1.
Bouwbeleidsplan Leudal. Waarom een bouwbeleidsplan Landelijke ontwikkelingen met als speerpunten: verminderen regeldruk, lastenverlichting voor burgers.
Voortgangsrapportage Vitaal Leudal September – Oktober 2014 Tbv commissie Bestuur en Middelen oktober 2014.
Project Kanteling Wmo Dantumadiel/Dongeradeel Raadsbijeenkomst, 9 april 2013 Tom Kamsma.
Communicatie bij OCB Doel presentatie: Gedrag, symboliek en communicatie Indruk geven van mijn aanpak Managers betrekken bij imago Hoe gedrag beïnvloeden?
Functioneren sociale wijkteams in Leiden 1 september 2016 Presentatie aan Onderwijs en Samenleving.
Afspraakgericht werken Snel balie
Centraal meldpunt onverzekerdenzorg Sylvia Commandeur 16 februari 2017
Organisatieontwikkeling
Projectplan en fasering BGT regio Nijmegen
Kick off Strategische Benchmark GGD 25 maart 2015
De succesformule van Dienstverlening
Elvie Pepper 29 maart 2019.
Toezicht Wmo Toezicht WMO
Loopbaanpaden Een verkenning.
Transcript van de presentatie:

Gemeente Maassluis Afdeling Dienstverlening

korte presentatie Uitgangspositie Ontwikkelingen in 2005 Een blik op 2006

Uitgangspositie Start nieuwe afdeling november 2004 Verschillende onderdelen samengevoegd Structuur afdeling begin 2005 vorm gekregen

Structuur afdeling Dienstverlening Afdeling Dienstverlening: - Burgerzaken en Informatiecentrum (12 medewerkers); - Informatievoorziening en Automatisering (7 medewerkers); - Interne zaken (12 medewerkers)

Ontwikkelingen in 2005 Algemeen: Afdelingsplanning Functionerings(POP)- en beoordelingsgesprekken Beschrijven van werkprocessen Scheppen van duidelijkheid (wie doet wat) Dienstverleningsovereenkomsten

Ontwikkelingen in 2005 Team Burgerzaken en Informatiecentrum: Onderzoek BMC Stappenplan implementatie

Ontwikkelingen in 2005 Team Interne zaken: Verschuivingen takenpakketten medewerkers Verdere ontwikkeling Decos

Ontwikkelingen in 2005 Team Informatie en Automatisering: Opstellen Informatieplan Digitale dienstverlening

Ontwikkelingen 2006: Landelijke ontwikkelingen (cie. Jorritsma / Actieprogramma Andere Overheid etc); Ontwikkelingen rondom digitale dienstverlening (dit jaar 12 producten digitaal / nieuwe website); Onderzoek Burgerzaken en Informatiecentrum (bestaande onderscheid vervallen  front- en backoffice) Nieuwe taken (WMO, BGV, Wet Inburgering e.d); Servicedesk / Contactcenter; Ontwikkeling klantgerichtheid (servicenormen, DVO’s en continue meten hoe dienstverlening wordt ervaren); Balies integreren tot 1 nieuwe balie / aanpassen centrale hal.