Gemeente Maassluis Afdeling Dienstverlening
korte presentatie Uitgangspositie Ontwikkelingen in 2005 Een blik op 2006
Uitgangspositie Start nieuwe afdeling november 2004 Verschillende onderdelen samengevoegd Structuur afdeling begin 2005 vorm gekregen
Structuur afdeling Dienstverlening Afdeling Dienstverlening: - Burgerzaken en Informatiecentrum (12 medewerkers); - Informatievoorziening en Automatisering (7 medewerkers); - Interne zaken (12 medewerkers)
Ontwikkelingen in 2005 Algemeen: Afdelingsplanning Functionerings(POP)- en beoordelingsgesprekken Beschrijven van werkprocessen Scheppen van duidelijkheid (wie doet wat) Dienstverleningsovereenkomsten
Ontwikkelingen in 2005 Team Burgerzaken en Informatiecentrum: Onderzoek BMC Stappenplan implementatie
Ontwikkelingen in 2005 Team Interne zaken: Verschuivingen takenpakketten medewerkers Verdere ontwikkeling Decos
Ontwikkelingen in 2005 Team Informatie en Automatisering: Opstellen Informatieplan Digitale dienstverlening
Ontwikkelingen 2006: Landelijke ontwikkelingen (cie. Jorritsma / Actieprogramma Andere Overheid etc); Ontwikkelingen rondom digitale dienstverlening (dit jaar 12 producten digitaal / nieuwe website); Onderzoek Burgerzaken en Informatiecentrum (bestaande onderscheid vervallen front- en backoffice) Nieuwe taken (WMO, BGV, Wet Inburgering e.d); Servicedesk / Contactcenter; Ontwikkeling klantgerichtheid (servicenormen, DVO’s en continue meten hoe dienstverlening wordt ervaren); Balies integreren tot 1 nieuwe balie / aanpassen centrale hal.