Marc Verschuren bedrijfsanalist Directie Klantenservice “ De klant als medewerker” kanaalsturing & digitale communicatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mijn Inburgering Hoe werkt dat?.
Advertisements

Een stoomcursus financiën voor scholieren, studenten en hun ouders.
Een Virtueel Clearinghouse van en voor het Hoger Onderwijs DAIR-Seminar 7 november 2003.
bij de presentatie van DUO
Studiefinanciering hoger onderwijs
Geld voor school en studie
Geld voor school en studie
bij de presentatie van DUO
Studiefinanciering hoger onderwijs
Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september 2011 Presentatie DPC Montesquieu Instituut.
Verleden, heden en toekomst Presentatie aan het VCN Ed van Leeuwen, Jos Angevaare informatiemanagers LCI COVS en Website.
Kanaalsturing. Kanaalsturing Balie bezoek ombuigen naar selfservice • Hoe kan ik u helpen? • Ik wil een afspraak maken • Waarvoor wilt u deze afspraak?
Welkom bij de presentatie van Onlinezeilen.nl. - Gratis online boekingssoftware - Automatisering voor zelfstandige schippers - Onafhankelijke platform.
Zaakgericht Werken.
Kennismaken met studiefinanciering
Geld voor school en studie Dienst Uitvoering Onderwijs Telefoon: – uur Internet: Servicekantoor Eindhoven Clausplein.
Geld voor school en studie
Geld voor school en studie
Edison en de toekomst INTERNET E-loket. Algemeen overzicht n Schooldirect n Schooldirect en de Edison-helpdesk n in Edison (Route400) n.
PreSoft [relatiebeheer] Het centraal beheren van relaties en contactgegevens is de basis voor veel dagelijkse werkzaamheden. PreSoft [relatiebeheer] is.
De elektronische identiteitskaart Denis Van Melsen.
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Wat is Certipost?.
bij de presentatie van DUO
Zelf aanmelden Hoe doet u dat?.
“De klant als medewerker” kanaalsturing & digitale communicatie
BronHO Nieuwe gegevens uitwisseling tussen DUO en instelling.
Portfolio Faculteit der Letteren
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 6 september 2006 Assen.
Breedband op Dordtse Kil I+II en Amstelwijck west Een collectief aanbod van KPN Max Schreuder Dordrecht, 30 augustus 2005.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
De praktijk van 1cijferHO
aanvallen moeten ten allen tijden worden weerstaan
De GBKN op internet: MMS en BKOL
26 september Arno Dieteren Studiefinanciering Programma: 1. Studiefinanciering (nu) 2. Aanmelden/aanvragen 3. Toekomst?
Ymor Ketenbewaking bij debitel
Het KB e-Depot Waarom, wat en voor wie
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Het examen SE (456) en CE (6) SE (456) en CE (6) Fifty / fifty Fifty / fifty SE (6,5) + CE (4,5) = 11/2 = 5,5 = 6 SE (6,5) + CE (4,5) = 11/2 = 5,5 = 6.
LOB-activiteiten Havo 4 en vwo 5
Voorlichtingsbijeenkomst Studeren in het buitenland Studenten Duits Maaike van Gerven, student mobility coordinator Faculteit der Letteren Donderdag.
bij de presentatie van DUO
Hoe werkt dat eigenlijk?
Welkom bij DUO DUO.nl Servicekantoor Eindhoven Clausplein 6
Welkom bij DUO.
Welkom bij DUO Sonja van Amelsfort Servicekantoor Utrecht.
18 november Arno Dieteren Studiefinanciering Programma: Studiefinanciering; nu en straks(?)
11 februari Arno Dieteren Studiefinanciering Programma: Studiefinanciering; de nieuwe regels.
Welkom bij DUO.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Voorlichting Examenklassen VOORLICHTING EXAMENKLASSEN VOORTGEZET ONDERWIJS.
Studiefinanciering Hoger Onderwijs (bedragen onder voorbehoud) Dienst Uitvoering Onderwijs Ministerie van Onderwijs, Cultuur & Wetenschap
18 jaar en nu??.
Studiefinanciering hoger onderwijs 2016 – Dienst Uitvoering Onderwijs Ministerie van Onderwijs, Cultuur & Wetenschap
11 juli 2001 Presentatie richtlijnen Telefonie Team Klantenservice Opgesteld door: Monique Krootjes Lloyd Lachman Margriet Bijl.
Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB.
27 januari 2016 Arno Dieteren Studiefinanciering Programma: Studiefinanciering; de nieuwe regels.
Geld voor school en studie Dienst Uitvoering Onderwijs
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
Geld voor school en studie Dienst Uitvoering Onderwijs Telefoon: – uur Servicekantoor Eindhoven Clausplein XP Eindhoven Internet:
Voorlichting Examenklassen VOORLICHTING EXAMENKLASSEN VOORTGEZET ONDERWIJS.
Afspraakgericht werken Snel balie
VOORLICHTING EXAMENKLASSEN VOORTGEZET ONDERWIJS
VOORLICHTING EXAMENKLASSEN VOORTGEZET ONDERWIJS
Geld voor school en studie
Vastgoedinformatie Workflow en E-Loket®.
VOORLICHTING EXAMENKLASSEN VOORTGEZET ONDERWIJS 12 november 2018
Transcript van de presentatie:

Marc Verschuren bedrijfsanalist Directie Klantenservice “ De klant als medewerker” kanaalsturing & digitale communicatie

Wat is de IB-Groep? Een Zelfstandig Bestuur Orgaan (ZBO) die namens de overheid wetten en regelingen uitvoert, met name op het gebied van onderwijs. Hoofdkantoor in Groningen en 14 servicekantoren en 8 service balies in het land. Er werken ongeveer mensen, ongeveer fte.

Wat doet de IB-Groep? Verstrekken van studiefinanciering en tegemoetkoming in de schoolkosten Innen van studieschulden en lesgelden Uitgeven van de OV-studenten kaart Onderwijsnummers verstrekken en beheren Organiseren van examens Aanmelding en loting voor eerstejaars studenten Uitvoering inburgeringsexamen Coördinatie National Europass Centre (NEC)

Communicatiekanalen Telefonie voice response, agenten Papier formulieren, brieven, brochures Balie 22 servicekantoren en -balies Internet en website

Kanaalsturing ongestructureerdgestructureerd agentgerelateerdvoice response whit webforms browsen f.a.q. informatie- en transactiediensten

Beoogde effecten van kanaalsturing Minder -brieven -formulieren -herhalingsverkeer aan de telefoon Meer -internethits - -on-line wijzigingen Stabilisering -baliebezoek

Webformulieren Opgeleverd april alleen “telefonische” wijzigingen -SSL beveiliging en identificerende vragen -applicatie op openbaar deel van de website -distributie via Kana Response -handmatige verwerking, papieren archivering

wijzigingen via webformulieren -adressen -samenstelling (studie-)financiering -einddatum (studie-)financiering -woonsituatie

Wijzigingen via webformulieren

veelgestelde vragen huidige vorm operationeel vanaf juni ongeveer 350 antwoorden -automatische top10 -meerdere zoekopties toekomstige ontwikkelingen -nieuwe zoekoptie: natural language search -koppeling met Kana Response

Vraag & antwoord per maand

Mijn IB-Groep Opgeleverd in juni klantgegevens achter beveiliging -17 uur per dag inzage in eigen gegevens -12 verschillende systemen -maximaal 7 tabbladen -meer verschillende webformulieren -geen medewerker meer nodig voor statusvragen

mijn ib-groep toegang: correspondentienummer en wachtwoord beveiliging: SMS-bericht met toegangscode uitgangspunt: iets hebben en iets weten

Gebruik Mijn IB-Groep

Aantal on-line wijzigingen

Nieuwe ontwikkelingen IB-Groep Documents on line berichten voor studenten via de website i.p.v. papier Digitaal aanvragen Studiefinanciering Pro-actief mailen naar klanten Doorontwikkeling knowledgebase (selfservice)

Nieuwe ontwikkelingen Online uitwisseling ketenpartners o.a SVB, RBD, GBA Studielink, samenwerking met HO Invoering Burger Service Nummer Overdracht SMS authenticatie aan DigiD Persoonlijke Internet Pagina

De cijfers

Telefonische aankiezingen

Beantwoordingen door medewerkers

Formulieren

Baliebezoek

Webformulieren

Vraag & antwoord

Internetbezoek

Klanttevredenheid 2003, 2004 en 2005

Contactgegevens Marc Verschuren Bedrijfsanalist, Directie Klantenservice Informatie Beheer Groep Postbus LG Groningen