Topzorg in de GGZ verpleegkunde Waar praktijk en kennis elkaar vinden Maandag 26 mei 2008 Congrescentrum de Reehorst, Ede Opening Dr. Ineke van Halsema.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doel van de miniconferentie: Weten waar je op je opleiding over in gesprek kunt gaan mbt het toetsen van taal in totaal. Voettekst.
Advertisements

Uitdagingen voor een divers personeelsbeleid
Centrale werkwinkel D:
Diversiteitsbeleid binnen het HBO 1 december 2010 Ineke van Halsema
1 Leren op de werkplek: Een werknemers- perspectief Lezing in de leergang ‘Tussen senioriteit en seniorentijd’ NIP, Amsterdam, 22 januari 2010 Prof.dr.
Helmie Mulder Amersfoort maart 2010
Meest innovatieve HO-instelling 2009 Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
INNOLEREN Innoveren Leren. Essentie Innoleren Innovatie bevorderen bij MKB. Maakindustrie in de Achterhoek Samenvoegen van ondernemers en studenten. Wederzijdse.
INTERCULTUREEL VAKMANSCHAP Kennisbundel. Noem een voorbeeld uit de praktijk, waarbij diversiteit een rol speelt.
Titel, Onderwijsraad, februari Ruim baan voor stapsgewijze verbeteringen, Onderwijsraad, juni 2012 Ruim baan voor stapsgewijze verbeteringen Toelichting.
Vrije Universiteit amsterdam Voorlichting minoren Business Analytics 8 mei 2012.
Psychiatrische verpleegkunde: Een vak apart!
Eric Holtman Hoofd Xchange, Centrum voor Nieuwe Media.
Hoger Onderwijs Groep Bouw en Ruimte
Hogeschool en Bedrijf Amsterdam – 19 januari 2010
HET HAN-VALORISATIEGEN
Welkom HBO Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam
Onderzoek vraagpatronen Veldhuizen – Ede
Samenwerking werkveld - HAN
Onderzoek in het hbo/op de lerarenopleiding? Waarom, hoe en waartoe?
Begeleiden van Praktijkonderzoek
Smart Specialisation: Social Innovation 28 maart 2013 Prof.dr. Roel in ‘t Veld.
Dag van de kennisuitwisselin g Annelieke van Schie 19 januari 2010.
Selectie van honours studenten binnen Saxion Hogescholen
Esther Meerwijk, UMC Utrecht
Dr. Berno van Meijel Lector GGZ-verpleegkunde Hogeschool INHOLLAND
TOPZORG in de indivduele GGz
NedKAD Nederlands Kenniscentrum Angst en Depressie Wat is NedKAD Missie en doelstellingen Huidige thema’s Huidige activiteiten Deelnemende instellingen.
2012 Instant Reporting / Centre for Applied Research on Economics & Management (CAREM) | pagina 1 van 7 Welkom bij de conferentie Assurance en Control.
Inhoud presentatie  Ontstaan TOPGGz  Missie, focus en positionering  Infrastructuur stichting  Planning  Lidmaatschap.
Demografische Voorsprong benutten Inleiding door gedeputeerde mw. Odile Wolfs S eminar “Bevolkingsdaling, gevolgen voor bestuur en financiën.” Maastricht,
Management development lectoren HRO
Zorginnovatie in een academisch netwerk
De betekenis van onderzoeken voor de opleiding tot professional
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
Netwerk Effectieve Jeugdzorg Amsterdam
Introductie WerkeninGelderland.nl
Het EQuA project EQuA = Early Quality Assurance in Software Production (zie website Onderzoeksproject met hogescholen, universiteiten,
Honoursonderwijs in HBO
Voorlichting Ontwikkelings- en Forensische Psychologie Voorlichting
Lectoraat Jeugd. Samen Aanleiding: coöperatie Uitgangspunt: delen, samenwerken, ontwikkelen.
Kennismarkt OCW Connecting worlds: Samenwerking tussen onderzoek en onderwijs Linda Sontag (NRO) Annemarijke Jolmers (NRO) Rosanne Zwart (UU) Jordi Vermeulen.
“De vorming van de onderwijs en opleidingsregio NO Nederland”
Meer innovatieve professionals
CvB en examencommissie samen verantwoordelijk Over de onafhankelijkheid van de examencommissie.
Jaarplan 2016 Hogeschool VHL Vastgesteld door het College van Bestuur van Hogeschool VHL op 2 juli 2015.
Aquacultuuronderwijs: ervaringen en vooruitzichten in en uit Vlaanderen Stef Aerts HUB-KAHO.
De GHOR Academie en GROP Drs. Carian Cools, decaan GHOR Academie Nederlands Instituut Fysieke Veiligheid Nibra (NIFV)
Deltaplan Dementie Denijs Guijt 17 mei Wat is het Deltaplan Dementie? Memorabel.
Studiedag VVKHO - De versterking van de professionele bacheloropleidingen De professionele bachelor van de toekomst: creatief, ondernemend en onderzoeksvaardig.
Loopbaanleren in het hbo Studiedag De Haagse Hogeschool 31 mei 2010 Dr. F. Meijers.
Duurzaam HRM methodologische uitgangspunten 8 mei 2014 Dr. Leni Beukema.
SoMeRe.nl Een uitnodiging Sjoerd de Vries & Efthymios Constantinides.
Conferentie Studiesucces Nieuwe Verbindingen 14 december 2012.
Hogescholen en Kennisvalorisatie
Het Cirrus Project: De Resultaten
Integraal sociaal werk
Onderzoek Vitaliteit sportverenigingen in Noord-nederland
Lancering van Marklinq Dr. Karel Jan Alsem 10 september 2013
Keuzedelen Ontdek de kansen voor zorgorganisaties
De driehoeksverhouding
Professionele excellentie en Honours
Titel presentatie Naam presentator AVANS HOGESCHOOL studenten 48 opleidingen, 20 academies, 12 vestigingen 3 steden: Breda, ’s-Hertogenbosch.
Begeleiden van Praktijkonderzoek
Lectoraat Verslavingskunde: Omgevingsondersteun(en)de verslavingszorg
Wie ben ik? Martine Voortmans Master in de chemie
Faculteit Gezondheidszorg goed bezig (& blijven)
CoE / KennisDC Logistiek
KOH staat voor Kwaliteit en Ontwikkeling Huisartsenzorg Hét expertisecentrum voor geaccrediteerde nascholing en taakherschikking in de eerste lijn.
Roundtable Diversiteitsbeleid: Hoe werkt het wèl?
Transcript van de presentatie:

Topzorg in de GGZ verpleegkunde Waar praktijk en kennis elkaar vinden Maandag 26 mei 2008 Congrescentrum de Reehorst, Ede Opening Dr. Ineke van Halsema Directeur (waarnemend) Institute of Advanced Studies and Applied Research (ASAR) Hogeschool INHOLLAND Topzorg in de GGZ verpleegkunde

Welkom Hogeschool INHOLLAND Lectoraat GGZ-verpleegkunde in samenwerking met het NIPV

Topzorg in de GGZ verpleegkunde Kennisontwikkeling en onderzoek op de hogescholen ten bate van de beroepspraktijk. De praktijk van de GGZ verpleegkunde; Geestelijke gezondheidszorg, Verstandelijke gehandicaptenzorg Psychogeriatrie

Topzorg in de GGZ verpleegkunde Praktijkgericht onderzoek is: 1.geworteld in de beroepspraktijk, vraagstellingen vanuit de professionele praktijk 2.Praktijkgestuurd, daarbij ook gericht op strategische vragen en langere termijn 3.O.a. vormgegeven binnen lectoraten en onderzoekscentra (RIC’s bij INHOLLAND); van daaruit kennnisdeling met bedrijven en instellingen en coproductie van nieuwe kennis 4.Methodologisch verantwoord en sterk gebonden aan toepassingscontext, maatschappelijk robuust

Topzorg in de GGZ verpleegkunde Praktijkgericht onderzoek is (vervolg): 5. Verbonden met het onderwijs aan hogescholen, opleiden van nieuwe professionals 6. Vindt plaats binnen netwerken met externe partijen (bijv. universiteiten), verspreiden resultaten via uiteenlopende kanalen 7. Het onderzoek aan hogescholen is gevarieerd, afgestemd op wat in de beroepspraktijk adequaat is.

Topzorg in de GGZ verpleegkunde Onderzoek bij hogeschool INHOLLAND: Vanaf 2003, toen 2 lectoraten. Nu in 2008: 29 lectoraten (waaronder GGZ verpleegkunde, sinds augustus 2003) 6 RIC’s (Research and Innovation Centre’s, waaronder Quality of Life) Promotiebeleid en samenwerking op GGZ verpleegkunde met de VU.

Topzorg in de GGZ verpleegkunde Vandaag: Resultaten van dat onderzoek laten zien, bediscussiëren en delen met u allen uit de praktijk. Dank aan de partijen in het veld voor de goede samenwerking met het lectoraat. Een goede en inspirerende dag gewenst!