Stilmastiek 0/8 Stil EN Duurzaam

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Akoestische houdbaarheid: De metingen op een rij
Advertisements

Infradagen CROW 23 mei 2012 ENDt
Infradagen CROW 22 mei 2012 Dunne geluidreducerende deklagen: einde levensduur? Ronald van Loon (M+P) Judith Doorschot (M+P) en Roy van der Heijden (M+P)
Wat valt daar nog over te melden?
Verkeersveiligheid Buitenveldert
SilentRoads symposium 22 mei Leeftijdseffecten en kwaliteit van de leefomgeving Jan Hooghwerff.
Asfalt en bitumendag 2010.
Hoofdlijnen Basisnet Spoor
Bodemsanering vml. PDM-terrein bewonersbijeenkomst 31 oktober 2007 Jelco van der Meulen Dirk Tijdeman saneringsonderzoek.
Gevolgen nieuwe geluidregels voor gemeenten Ronald van Loon M+P raadgevende ingenieurs.
Polymeer gemodificeerd bitumen
Duurzame inzetbaarheid
Duurzaam ondernemen Van idee naar praktijk binnen Bergh Bouw 18 september 2013 Eco2Profit - Antwerpen.
Noteview / Handout Welkom!
Veengrond in Gouda Gevolgen van zetting in stedelijke omgeving
SilentRoads symposium 22 mei Civieltechnische aspecten van duurzaamheid Robbert Naus Dura Vermeer Infrastructuur BV.
Duurzame Stad hoe ziet een gezonde, leefbare stad er in de toekomst uit? Lieke Michiels van Kessenich.
LTA is gewoon asfalt Marc Eijbersen CROW.
Van Havenvisie 2030 naar Bestemmingsplannen
Stille wegdekken. Waar voor uw geld?! - 9 juni Waar voor geld contractueel geregeld? ir. B.W. Sluer BAM Wegen B.V. Technologie & Ontwikkeling.
’Meer met lucht en verkeer’ presenteert Geluid voor verkeerskundigen
Energiezuinig bouwen. Door: Bart. Ennio. Thomas. Ferry. Dennis.
Uitbreiding Spuicapaciteit Afsluitdijk
Roelof KleinJan 15 november 2012,
Asfalt en bitumendag 2010.
WELKOM in het AVIODROME
Presentatie herijking VVP, openRAADhuisavond 9 oktober Naar een herijking van het VVP Verkenning van dilemma’s en opgaven.
AHOLD AAN DE GALGESLOOT Gedachtenwisseling omwonenden Naarden, 5 februari 2001.
Krachten en verkeer.
Het is zwart en het plakt
Problematiek A20 / A13 Ontwerp Groep 23, Afdeling CiTG.
CO 2 is, in tegenstelling tot andere emissies zoals NO X, fijn stof, en CO), geen ongewenst neveneffect van de verbranding. CO 2 is geen vervuilend gas.
7 juni 2011 Milieuaspecten van verkeer en vervoer Ingrid Stuijt-Noordhoek Geluid.
7 juni 2011 Stiller op Weg - SoW Het agenderen en het toepassen van (bron)maatregelen (geluid) in het wegverkeer Auteur Marien G. Bakker.
Mobiliteit is een factor van belang in elke crisis M M M Economische crisis Klimaatcrisis Energiecrisis Mobiliteit is een randvoorwaarde: -congestie -bereikbaarheid.
Het Rekenkamerrapport en de Luchtkwaliteit Raadsinformatieavond, 6 sept Jan Korff de Gidts Kracht van Utrecht-initiatief.
Wegontwerp en healing Berwich Sluer BAM Wegen B.V.
Milieu Ir. Alex van der Wall Asfalt en bitumendag KWS Infra B.V.
Heijmans Infrastructuur B.V.
Nieuwsflitsen Jan Voskuilen RWS - DVS.
The limit beyond. Doel Change the world Verleden Heden Out of the box denken!!
The Alternatives Magnetogo Anne Jon Schoonhoven Eric Kramer
Werken aan een wereld waarin mensen in waardigheid en welzijn kunnen leven.
Energiezuinig bouwen. Door: Bart. Ennio. Thomas. Ferry. Dennis.
DBvisi n Facilitering 2de tranche geluidsbelastingskaarten en actieplannen, 15 juni 2010 Doelmatigheid Elly Waterman dBvisi n.
Geluid buiten inrichtingen verbodsbepalingen stiltegebieden
Monitor Leefbaarheid en Veiligheid 2009
Marktdialoog inkoop Wmo 2015
DE ECONOMISCHE BENADERING. KEUZE VAN ONDERHOUD  Het onderhoud van uw wegen stelt de veel duurdere optie van verwijderen (uitbreken/ frezen) en herplaatsen.
Dienst Infrastructuur Verkeer en Vervoer
Meerjarig onderhoud Presentatie Jos Oostveen
Zijn onze wegen klaar voor de toekomst?
Dijkbekledingen Inge van Vilsteren KOAC-NPC.
Stichting Lonnekerberg en omgeving Wie? De Stichting Lonnekerberg e.o. (StiL) is opgericht door een aantal grondeigenaren, bewoners, noabers en vrienden.
Op weg naar het Bachelor College November In het kort Alle bacheloropleidingen in één Bachelor College Per september 2012 Bacheloraanbod aantrekkelijker,
KOFFIE ZETTEN.
SDH Opzet enquête november items over Harreveld 4 prioriteiten: – Prio A: Binnen 2 jaar – Prio B: Binnen 10 jaar – Prio C: Gewenst.
Presentatie| door: Verkenning ontwikkeling Dorpscentrum - Multifunctionele Accommodatie Kloetinge 2015.
Welkom bij de informatieavond Groot onderhoud N491: Maasdam–Strijen.
Asfalt: samenstelling en beproeving donderdag 6 maart 2008
Mobiliteitsvisie Oss Podiumbijeenkomst 4 februari 2010 Ellen Neelen.
1 Presentatie 18 juli 2012 Aanpak sanering geluid wegverkeer 1.Aanleiding 2.Stand van zaken 3.Aanpak 1 Inhoud presentatie.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Startbijeenkomst 1 Startbijeenkomst wegverkeerslawaai Wim van Keulen.
7 november 2012 Geluidonderzoek Project knooppunt Hoevelaken Stand van zaken november 2012 Arold Brand (RWS) RWS
Inloopavond Herinrichting dreef 12 april 2017
Martin Quispel Zwijndrecht 24 februari 2017
Inlichtingenbijeenkomst Prijsvraag: Naadbeschermers
Groot Onderhoud Noordkade
LNG pilots Vloeibaar aardgas als (transitie)brandstof voor het zware wegvervoer Almelo, 14 december 2018 Provincie Gelderland, Theo Heinink.
Transcript van de presentatie:

Stilmastiek 0/8 Stil EN Duurzaam Henny ter Huerne Reef Infra B.V.

Stilmastiek 0/8 Stil EN Duurzaam Maatschappelijke setting: Complexe wereld Infrastructuur  + Economische groei - Nadelige gevolgen door gebruik Anno 2012: Gebruik infra steeds verder onder de loupe 2

Stilmastiek 0/8 Stil EN Duurzaam Eisen aan wegen  politiek gevoelige thema’s: Duurzaamheid, Leefbaarheid, Veiligheid, en, Bereikbaarheid. 3

Stilmastiek 0/8 Stil EN Duurzaam Wat is duurzaamheid? Is hergebruik in asfalt met kortere levensduur Duurzaam? 4

Stilmastiek 0/8 Stil EN Duurzaam Transport, Infrastructuur, Wegen en ook asfalt MOETEN: duurzamer veiliger stiller schoner minder overlast etc ? (toekomst vast) Focus hier: Stil & Duurzaam 5

Stilmastiek 0/8 Stil EN Duurzaam  waarom een nieuwe stille deklaag? Huidige generatie DGD: gevoeligheid zwaar verkeer (wringing) gevoeligheid bij aanleg (dikte) geschiktheid voor deklaag rondweg beperkte levensduur 6

Stilmastiek 0/8 Stil EN Duurzaam Waarom wijzigen DGD’s afgestemd op geluid Reductie, niet op levensduur Behoefte: (blijvende) Geluidsreductie (verbeterde) Levensduur, Goede verwerkingsomstandigheden Mogelijkheden opvang laagdikte variatie 7

Stilmastiek 0/8 Stil EN Duurzaam Mogelijkheden Steenskeletmengsels (SMA)  stabiele mengsels Dld  Dräinasphalt (ZOAB) en OPA 0/8 OPA 0/8 alternatief voor rondwegen (doorgaande wegen) OPA 0/8 als Stilmastiek 0/8  semi dichte variant (HR max 15%) 8

Stilmastiek 0/8 Stil EN Duurzaam Eerste vakken: Knalhuttenweg & Buursestraat Enschede 9

Stilmastiek 0/8 Stil EN Duurzaam Definitief: Borne (N743) als alternatief voor DGD 0/6 uit bestek Laagdikte 40mm ! geen uitvullaag nodig na verwijderen deklaag. 10

Stilmastiek 0/8 Stil EN Duurzaam Resultaten: Proefvak: 350m lang, 35mm dik op nieuw aangebrachte tussenlaag Bij 50 km/u. 11

Stilmastiek 0/8 Stil EN Duurzaam Resultaten (ii): Vak Borne: 50km/h vak + 80km/h vak 12

Stilmastiek 0/8 Stil EN Duurzaam Afsluitend Is het Stil & Duurzaam? Geluid  ja, 4 DB(A) bij 80km/u 3 bij 50km/u Levensduur  ca 10 jaar, vergelijk t.o.v. dgd. Cwegdek ? Nee  nieuwe procedure Ctijd 13

Stilmastiek 0/8 Stil EN Duurzaam 14