“ “Milieu en zwerfvuil”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doe jij ook mee? de samenleving dat ben jij,
Advertisements

In deze presentatie kijk je naar een aantal filmpjes.
Natuur en natuur beleving in de BSO 2
…. bestonden vroeger niet …. bestaan nu vooral in Azië, Zuid-Amerika en Afrika …. ontstaan door verhuizing van platteland naar stad …. van 9 (50 jaar geleden)
Kennistafel ‘Saneringen’ Robbert Wolf  Mogelijkheden huidige / nieuwe Wro om saneringen te voorkomen  Actualiteiten saneringen -> rekenmodel.
Met 30% korting! Dus nu voor 50 euro!
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
De groenste straat Waarom?
Dag van de operator 9 oktober Eerst en vooral… Wat is een operator? Operator betekent (be)werker. In het dagelijks leven is een operator iemand.
die niet om jou zou huilen.
Op de foto – reportage van mijn buurt
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerlingen 2 de graad.
© De Coninck Sofie en © Onze maatschappij is multicultureel.
MOS-vlag op avontuur in de Rinkeling.. Onze MOS-vlag is verdwenen. Kom we gaan ze zoeken.
Humane biomonitoring Genk-Zuid Veldwerk.
Gegevens  Ik woon in Lovendegem  20 oktober 1990  In Gent op school gezeten  Secundair Onthaal en Public relations  2 broers, 1 zus  Al 12jaar in.
Presentatie vergelijkingen oplossen Deel 2
Waarom kijkt een ambtenaar thuis niet uit de ramen? Omdat hij anders op zijn werk niets meer te doen heeft.
Gedicht k. schippers in dit gedicht is geen woord te veel
EINDRONDE. STELLING “Zwerfvuil vermijden is gewoon kwestie van veel vuilnisbakken”
Thema 2 Om te leven heb ik geld nodig
Escaleren kun je Leren 
Hoe en waarom brengt de burger zijn snoeihout snel naar de biomassa verbrander? Van consument tot biomassaleverancier.
Mijn kat..
Suzanne,lieke,kim en julia
Suus,Juul,Lieke en Kimmie Van Suus,juul,liek en Kimmie
Waarom kijkt een ambtenaar thuis niet uit de ramen?
Thema 2 (Les 6a) Regels. Thema 2 (Les 6a) Wat waren regels ook alweer?
Tijd is tijdloos.
De dag uit het leven van Maria Elena
Gemaakt door: Maaike Wiegers
Papier maken Beter opnieuw gebruiken dan nieuwe bomen zagen!
Niels Lelong.
Wat zou dit huis zeggen, als het praten kon?
Gebruik de pijltjestoetsen
Wat doet onze school voor het milieu ???
Dit kun je gaan lezen als je niks beters te doen hebt!
Betaalbaarheid in de regio Rotterdam.
Lesmateriaal van: Kind en Hond Lesmateriaal van: © Tinley 2013.
WIJKRAAD LEIDSCHE RIJN VEILIGHEID IN LEIDSCHE RIJN REPRESSIE OF PREVENTIE THEMA 17 MEI 2011.
Wat zijn waarden en normen?
Goedendag computerbezitter!
Saelens Albin.
“ “Milieu en zwerfvuil”. Stelling 1 “Soms gooi ik wel eens afval zo maar op de grond” Niet akkoord Akkoord “Soms gooi ik wel eens afval zo maar op de.
Onrecht !!! Vrouw geschopt en aan de haren getrokken voor gsm
Oudervereniging “De boomhutters”. Wie zijn we? Ouders van kinderen op De Boomhut Vrijwilligers Met veel of weinig tijd Met veel zin om samen school te.
STELLINGENSPEL.
Onze doelen en visie in beeld
Het project in Burkina Faso Sparen jullie mee voor de jonge mijnwerkers in Burkino Faso?
Verkeerssituatie rond onze school
Word ook burgerhulpverlener Help als BHV’er bij een hartstilstand in uw omgeving.
SeniorWeb helpt senioren digitaal bij te blijven Elisabeth Weinberger.
LEVENDE OCEANEN Wat weten jullie al over de oceanen? Maak een mindmap en schrijf alles op! In de oceanen leven duizenden bijzondere diersoorten. Ook hebben.
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Betrokken waarbij en hoe? Missie/DoelOrganisatie Betrokken OpbrengstenMensen Activiteiten Inzet van: – Tijd – Waarde – Netwerk.
De mogelijke standpunten Songs  Willem Vermandere ‘Bange blanke man’ Lied: (toegang )
Werk aan de winkel. Bankrekening openen Beste Kinder- en Jongerenrechtswinkel, Veel van mijn vrienden hebben een bankrekening. Mijn ouders vinden dat.
Is op zoek naar jou. M: Milieu O: Op S: School MOS is een organisatie die werd opgericht door het Departement Leefmilieu, Natuur en Energie. Zo wil men.
Schokkende beelden in de media Media begrip week
Papier maken in de klas Beter opnieuw gebruiken dan nieuwe bomen zagen! Natuur- en Milieu Educatie (NME) van de milieusamenwerking regio Amstelland-Meerlanden.
Mijn project gaat over afval Gemaakt door Juliëtte Mateboer.
Geen afval, wél grondstof
Prullenbakken Wij ( Dani, Timo en Martijn ) vinden dat er te weinig prullenbakken staan in het kerkdorp Acht.
SOPOGO Van 1990 tot 2017.
Sluikstorten kan bestraft worden met boetes vanaf 500 Euro
PROJECT INTERFACE.
? Wie zijn dat? Ik weet het niet.  Ik VRAAG het. 2, 3, 4 personen.
Een rietje moet verboden worden.
Gemaakt door: Teun van den berg
QUIZ.
Transcript van de presentatie:

“ “Milieu en zwerfvuil”

“Soms gooi ik wel eens afval zo maar op de grond” Stelling 1 “Soms gooi ik wel eens afval zo maar op de grond” Niet akkoord Akkoord Waarom doe je dit dan? (luiheid, vrienden, …)

“Ik vind het vervelend dat er veel zwerfvuil rond en op school ligt” Stelling 2 “Ik vind het vervelend dat er veel zwerfvuil rond en op school ligt” Niet akkoord Akkoord Waarom vind je dit vervelend? Wil jij graag een propere school?

“Ik vind het thema ‘milieu en zwerfvuil’ interessant” Stelling 3 “Ik vind het thema ‘milieu en zwerfvuil’ interessant” Niet akkoord Akkoord Waarom wel of waarom niet? Hoe kan de school dit thema leuker en interessanter maken?

“Acties rond ‘milieu en zwerfvuil op school’ vind ik zinvol” Stelling 4 “Acties rond ‘milieu en zwerfvuil op school’ vind ik zinvol” Niet akkoord Akkoord Waarom wel of waarom niet? Hoe kan de school acties zinvoller en leuker maken?

“Zwerfvuil is goed, omdat het jobs creëert” Stelling 5 “Zwerfvuil is goed, omdat het jobs creëert” Niet akkoord Akkoord Economische nut? Waarom wel of waarom niet?

“Ik zou niet graag in een buurt wonen waar veel afval rondzwerft” Stelling 6 “Ik zou niet graag in een buurt wonen waar veel afval rondzwerft” Niet akkoord Akkoord Waarom niet? Waarom gooi je dan zelf soms wel afval op straat?

Stelling 7 “Wanneer ik iemand anders afval op de grond zie gooien, spreek ik deze persoon hierover aan” Niet akkoord Akkoord Waarom durf je dit? Waarom vind je het belangrijk om deze persoon hierover aan te spreken? Waarom durf je dit niet?

“Ik zou zelf aan een opruimactie meedoen” Stelling 8 “Ik zou zelf aan een opruimactie meedoen” Niet akkoord Akkoord Waarom wel of waarom niet? Zijn er leerlingen in de klas die al eens acties hebben opgericht? Hoe gaat dit dan in zijn werk? (bijv. mensen uit jeugdbeweging hebben hier zeker ervaring mee)

“Zwerfvuil vergaat snel en mag je dus langs de kant van de weg gooien” Stelling 9 “Zwerfvuil vergaat snel en mag je dus langs de kant van de weg gooien” Niet akkoord Akkoord Welk zwerfvuil vergaat volgens de leerlingen snel? (Leerkracht kan enkele voorbeelden geven)

“Zwerfvuil wordt vooral door jongeren veroorzaakt” Stelling 10 “Zwerfvuil wordt vooral door jongeren veroorzaakt” Niet akkoord Akkoord Waarom wel of waarom niet? Moeten acties vooral gericht zijn op jongeren of ook op het breder publiek?