31 Breuken scheuren Acht repen scheuren. Repen verdelen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Goede Week.
Advertisements

Simultaan Tafelrondje
Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
KLOKLEZEN Wat wil je oefenen ? Klik op jouw keuze UUR HALF UUR
Een keersom uitrekenen… tafel van 5
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
INSTRUCTIE 1: Verzamel zoveel mogelijk verschillende soorten gekleurd papier en pakpapier. Vergeet geen zwart en wit papier. Zorg dat ieder van jullie.
Module 1 – Dag 4 Hallo Module 1 – Dag 4 een 1 Module 1 – Dag 4 twee 2.
Les voor groep 8 Voor de overige kinderen: Ronde 1 pak een kaart.
JEZUS HOUDT VAN ALLE KLEINE KINDEREN - 91 (Opwekking)
Introles: Opstarten + intro:
Straatsburg werkweek havo september Opdracht Nederlands Wat ga je doen? -In groepjes van negen tot twaalf leerlingen, -bereid je je voor op school.
1 van 4 6 Delen met rest 1. Voorbeeld. 2. Vergelijken in tweetallen. 3. Bespreken in viertallen.
Fauvisme = Kijk naar het filmpje. Wat valt op? Let het kleurgebruik, manier van afbeelden (als een foto of juist niet), vormen, etc.
Speed Discussie Een instructie.
KUNST Onze eerste kunstles.
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
GELIJKNAMIGE BREUKEN les 31.
De breuken-quiz.
Module 1 – Dag 3 Hallo Module 1 – Dag 3 een 1 Module 1 – Dag 3 twee 2.
Tulpen tellen Dit is een voorbeeld van een les voor leraren die kinderen willen leren tellen, aan de hand van concreet materiaal. Doel: kinderen leren.
1 van 3 41 Waar denk je aan? (1) 1 Werk in tweetallen. Waar denk je aan bij...? Vertel om beurten waar je aan denkt. Schrijf het op één blaadje. Ieder.
Kunst - verschillen in schilderkunst (voorstelling) - opdracht:
Wie weegt er 4 kilo? Wie weegt er 5 kilo?
Workshop Sessie 2 ‘De kracht van het proces’ Guy de Hoop
Rekenen met verdeelsleutels
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Toepassingen 5L week 16: ‘Op tocht door vrijetijdsland’ ongelijke verdeling op basis van verschil of som van de delen op basis van verhouding tussen de.
De start Intro Wie zijn wij ? Programma Alle neuzen..... Lekker blijven plakken De benen strekken Vertaal opdracht In schema.
2 DE LEERJAAR VERSIE 2 Woordpakket 18 Luister goed en schrijf het woord. www. Sclera.be.
Toelichting en uitleg bij deze tool  Hoe is deze tool tot stand gekomen? Tijdens het MT van verschillen (V)SO scholen in het midden van het land. Naast.
Goederenontvangst / verzending
1 Herman Schalk TREKKEN EN DUWEN VOOR KWALITEIT. 2 Begrip opbouwen Reflecteren op kwaliteit van onderzoek Uitvoeren van onderzoek interactie (m.n. taal)
Van kommagetal naar breuk
Deze les hoofdrekenen les 1 vervolg
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Rekenen.
Welkom! Neem plaats in de kring.
Les 4 : rekenen met tabellen
Jij hoort erbij! 1 Korintiërs 12:27-31 Opdracht:
VWO 6 Wiskunde C – les 1 Meneer Ypma.
Sprintende haas.
Reuzen & stenen Opdracht:
Breng de brief naar het goede huisnummer
Jong en oud 2 Kronieken 34:1 & 3
Kerstspel Spelregels Start.
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Woordpakket 18 2de leerjaar Versie 1.
OPDRACHT Voor de leerkracht: Druk de volgende twee blaadjes af.
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Hoop in de storm Marcus 4:39-40 “Jezus werd wakker. Hij zei streng tegen de wind en het water: ‘Houd op! Wees stil!’. Het hield op met waaien, en het water.
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Het hele verhaal Genesis 2:1
Thema 4: Zo bereik je meer
Een instructie schrijven
Breuken vermenigvuldigen
Goede vrijdag Lucas 23:44-48 uit De Bijbel in Gewone Taal “Om ongeveer twaalf uur ’s middags werd het opeens donker in het hele land. Drie uur lang bleef.
Geheimen delen Bron: The Royal Institute of Great Brittain (
Hoofdstuk Hoofdstuk 4 Elektriciteit Wat gaan we vandaag doen? Opening
Les 2 Begeleidingskunde Hoe assertief ben jij?
Les 4: iedereen is anders
Tafel een Tafel twee Tafel een Tafel twee Naambordjes vouwen:
Piet Mondriaan.
Presentatievormen.
Raden, regels en redeneren Groep 7 en 8
Hoe maak je een lottospel?
Zweeds renspel groep 5 /6 Onderwerp & persoonsvorm
Breuken vermenigvuldigen
Transcript van de presentatie:

31 Breuken scheuren Acht repen scheuren. Repen verdelen. Nima-A - Marketing 31 Breuken scheuren Acht repen scheuren. Repen verdelen. Flaps ophangen en bespreken.

31 Breuken scheuren 1 Acht repen scheuren. Iedere leerling krijgt een blanco vel papier. Scheur (of knip) dit vel in acht even grote repen.

31 Breuken scheuren 2 Repen verdelen. Werk in viertallen. Verdeel eerst één reep met zijn vieren. Plak het resultaat op een flap. Schrijf de som erbij. Verdeel dan twee repen met zijn vieren. Plak op en schrijf er sommen bij. Verdeel drie repen enzovoort. Laatste opdracht is verdeel zeven repen met zijn vieren.

31 Breuken scheuren 3 Flaps ophangen en bespreken. De flaps van alle groepjes worden naast elkaar gehangen. Zijn er verschillen? Hoe kan dat? Welke sommen horen erbij?

31 Breuken scheuren