Presentatie Marktverkenning & Behoefteonderzoek Groep 2 Klas 2F.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe word je de beste verssupermarkt van Nederland?
Advertisements

Workshop 3 deel 1: Marketing
Productdossier-Breechpocket
Marketing Arendonk Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs
Proef de passie Eindpresentatie Rick Bolding & Vincent Mei Campagne.
Conclusie (1) 1.Klanten zijn zeer positief over de dienstverlening van de WZSW 2.Uit analyse van de file ‘telefonische nabel actie’ blijkt dat personen.
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Commercialisatie Fietsen
Breechpocket-productdossier
4 P´s en 3 R-en MK01.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Presentatie Tactisch Marketingplan
Quizmasters: Sanne Bijlsma Gemeente Zundert Fons Merken Wonen Limburg
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Marketing presentatie
MAO-model voor publieksvergroting: Theoretische uiteenzetting en practische implicaties Mia Stokmans Universiteit van Tilburg, Faculteit Communicatie.
Pulse Clothing DennisVincentRoel. Inhoud Merk-strategieMerk-identiteit Visuele merk-identiteit Ontwerpproces Concept ontwerp.
Segmenteren en Positioneren
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Let’s get started Marketing? Marketing!
Breechpocket- productdossier Laura Danneels. Inhoudstafel  Voorstelling product  Segmentatie  Positionering  POD-POP  4 P’s  Conclusie.
Productdossier-Breechpocket
De Toekomst Marketing.
Evenementenorganisatie
Marketing Hoofdstuk 9 product.
Een organisatie van stad Kortrijk, Directie Cultuur, Team Jeugd i.s.m. Hogeschool West – Vlaanderen departement HIEPSO.
IMAGO ZORG CONSUMENTEN 2013
Vraagstuk: korting ( type 1)
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
MARKTVERKENNING Gemaakt door Demy, Reda en Matthijs.
College 3 Consumentengedrag
MARKTSEGMENTATIE EN DOELGROEPKEUZE
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Klanttype doelgroep. Doelgroep: Een groep mensen met en gelijke behoefte. Eisen: De groep moet duidelijk een eigen behoefte hebben (afstemmen assortiment)
Beroepsproduct H&M Is H&M nog onderscheidend genoeg van de concurrenten? Loran Woudenberg, Raymond Willersen, Shelton Jones, Wouter Hidma en Louise Bakker.
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Tomaten verpakken in tomatenblad 31 januari 2013.
Dienstenmarketing Week 3. Planning/tentamenstof Instituut voor Bedrijfskunde CollegeOnderwerpenHoofdstukken boek 1Strategie  Wat is dienstenmarketingmanagement?
Ontwikkelingen in de Dordtse wijken 15 mei drs Jan Schalk.
Indeling van hoofdstuk 4
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
College 3 Video Kotler (15min) Bespreken video (15 min) Hoeveel merken zijn genoeg (10 min) bespreken WINmodel (20 min) Theorie H 9 Segmenteren tot positioneren.
Clerkx Britt Knops Montilla Peeters Dimitri 1BM8Quintens Sofie.
Instructie hfst 1 klas 3tl. Koopkracht Koopkracht= hoeveel kun je kopen met je geld Inflatie= algemene prijsstijging Koopkrachtstijging= loonstijging.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Hoofdstuk 2: Marketing, winkelformule en retailmix Blz. 9 tm 52
Een goed product maken is niet genoeg …
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
en verschuivingen van de vraag- of aanbodlijn
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Presentatie assortiment Dimagini verbreden
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Internetmarketing en oefentoets
Marktsegmentatie en positionering
Marketing Week 3 les 1.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Verkoopt en handelt verkoop af
Traject De Beleverij WELKOM!.
Indruk van de woningmarkt StedelijkGebiedEindhoven
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Lange-Afstand-Wandelen Feiten & cijfers over LAW-wandelingen (+15 km)
Marketingcommunicatie
Transcript van de presentatie:

Presentatie Marktverkenning & Behoefteonderzoek Groep 2 Klas 2F

Conclusie: Kwaliteit van het onderzoek Selecte steekproef in provincies &locaties Locatie Aselect geënquêteerd Geënquêteerd in Limburg, Noord-Brabant en Zuid-Holland 123 enquêtes afgenomen (respons 100%) Enquêtes afgenomen in indoorskihal Snowworld Landgraaf & Zoetermeer Enquêtes afgenomen in 4 sportwinkels : Decathlon Kerkrade, Intersport Megastore Roermond, Perry Sport Eindhoven en Wilkin Sport Tilburg

Conclusie: Segmentatie Gesegmenteerd: Demografische factoren (leeftijd) Economische factoren (inkomen) Sociaal-culturele factoren (opleidingsniveau) Technologische factoren (media) Deze criteria komen uit het DESTEP-model.

Conclusie: Doelgroepbepaling Leeftijd doelgroep tussen 15 en 30 jaar HBO opleiding volgen/genoten Bereidt +/- 30 km te rijden Beneden modaal inkomen Skiën1 á 2 keer per jaar Beste bereik via: Reclamefolders Internetsites Televisie

Conclusie: Positionering & USP Niet voldoende ingespeeld op afnemers van skiproducten Tevreden over kwaliteit, maar niet modieus genoeg Niet genoeg producten aanwezig in de winkels USP Salomon :

Conclusie: Product Skikleding kwalitatief sterk Doelgroep vindt producten niet trendy en modieus  lijdt tot geen aankoop Afnemers vinden assortiment niet diep genoeg Salomon breed assortiment  kleding lijkt teveel op elkaar Consument vindt design, water- en windbestendigheid zeer belangrijk

Conclusie: Prijs Uit onderzoek  ski jas €100,- tot €200,- uitgeven Voor een skibroek €50,- tot €150,- uitgeven Prijs Salomon kleding ligt gemiddeld hoger dan de mensen willen uitgeven Hoogste verkoopfrequentie Oktober t/m Februari

Conclusie: Communicatie 60% afnemers niet bereikt door communicatie/promotie Salomon maakt weinig van Instore Promotion Afnemers nu door reclamefolders bereikt sport(speciaal)zaken. Afnemers kunnen via televisiereclame, reclamefolders en internet het beste bereikt worden Reclame verspreiden tussen September en Februari

Conclusie: Distributie Afnemers kopen skiproducten voornamelijk in Grote sportwinkels (bv. Intersport) Sportspeciaalzaken (bv. Somers Herten) Mensen +/- 30 km rijden voor een ruim aanbod Salomon producten  Grotendeels verkrijgbaar bij grote steden

Aanbevelingen voor tactische marketing op hoofdlijnen: Doelgroep: Meer inspelen op de doelgroep Positionering en USP: Niet goed ingespeeld Productbeslissingen: Modieuzer maken Prijsbeslissingen: Goedkopere lijn introduceren Communicatiebeslissingen: Meer Instore Promotion Distributiebeslissingen: Meer producten in winkels

EINDE