Marketing vandaag en morgen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Doublet deel 1 – de basis.
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
De marketing-omgeving
Hoofdstuk 6 Business-to-businessmarketing.
De marketingmixstrategie
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Figuur 5.1 Organisatieschema Figuur 5.2 Steile en platte organisatie.
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
prNBN D addendum 1 Deel 2: PLT
Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Diagnosticeer uw schouder Dit is een interactieve gids om u te helpen vinden relevante patiënten informatie over uw schouderprobleem. Het is bedoeld als.
Business Marketing Sabine Vermuyten
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
WISKUNDIGE FORMULES.
Persoonlijk worden.
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
Hoofdstuk 17 De organisatiecultuur bepalen en veranderen
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER Competentiedoelen.
Inleiding tot marktonderzoek
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Conflicten en onderhandelingen
Een dialoog met klanten opbouwen
Hoofdstuk 2 Duurzame marketing
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Inleiding in de marketing Cursus VMO introductiecollege.
Missie, visie, strategie & jaarplan
Schitterende Organisaties®
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Business Marketing Management
Kwaliteit in productie
1 29 juni 2014 Zoetermeer. Filippi 4 4 Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u!... DANKT te allen tijde in de naam van.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Marketing vandaag en morgen
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Professioneel persoonlijkheidsprofiel
Inbound Marketing Plan
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
ZijActief Koningslust
Ondernemerschap & Marketing keuzemodule 4 havo en 5 atheneum periode 3 en 4.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Transcript van de presentatie:

Marketing vandaag en morgen Hoofdstuk 1 Marketing vandaag en morgen Hoofdstuk 1 Marketing vandaag en morgen

SAMENHANG VAN DE HOOFDSTUKKEN Deel 1 Marketing vandaag en morgen Deel 2 Deel 3 Deel 4 Principes van marketing - Hoofdstuk 1

Principes van marketing – Hoofdstuk 1 Principes Hoofdstuk 1 Leerdoelen Een definitie geven van marketing, en de stappen in het marketingproces kort omschrijven. Uitleggen hoe belangrijk het is de klanten en de markt te begrijpen en de belangrijkste marketingbegrippen aangeven. De belangrijkste elementen noemen van een klantgerichte marketingstrategie en de marketingmanagementconcepten achter marketingstrategie. Een beschrijving geven van klantrelatiemanagement en strategieën noemen om waarde te creëren voor klanten en in ruil daarvoor waarde te halen uit klanten. Een omschrijving geven van duurzame marketing en de belangrijkste trends en invloeden in het marketinglandschap. Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Principes van marketing – Hoofdstuk 1 Principes Hoofdstuk 1 Wat is marketing? Definitie van marketing als maatschappelijk proces: Marketing is een sociaal management proces waarin individuen en groepen verkrijgen waar zij behoefte aan hebben en wat zij wensen, door producten en waarde te creëren en deze met anderen uit te wisselen (ruil). Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Principes van marketing – Hoofdstuk 1 Waarde voor de klant Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Inzicht krijgen in de markt en de behoeften van de klant Behoeften, wensen en vraag Marketingaanbod – goederen, diensten en ervaringen Waarde, tevredenheid en kwaliteit Ruil, transacties en relaties Markten en het marketingsysteem Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Behoefte? Waarde voor de klant? Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Een klantgerichte marketingstrategie formuleren Marketingmanagement: De kunst en wetenschap van het kiezen van doelmarkten en het opbouwen van een rendabele relatie met deze markten. Doelmarkt bepalen Waardepropositie kiezen Marketingmanagementconcepten Winstgevende klantrelaties opbouwen Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Marketingmanagementconcepten 1900: Productieconcept Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Marketingmanagementconcepten 1900: Productieconcept 1915: Productconcept (recente en nieuwe voorbeelden) Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Marketingmanagementconcepten 1900: Productieconcept 1915: Productconcept 1930: Verkoopconcept (recente en nieuwe voorbeelden) Magic Bullet Veelzijdige keukenmachine Biostabil, tegen spanning Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Marketingmanagementconcepten Figuur 1.3(a) Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Marketingmanagementconcepten 1900: Productie oriëntatie 1915: Productconcept 1930: Verkoopconcept 1960: Marketingconcept 1960 Klassiek 1975 Maatschappelijk Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Marketingmanagementconcepten Fig 1.3(b) Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Marketingmanagementconcepten Principes Hoofdstuk 1 Marketingmanagementconcepten 1900: Productieconcept 1915: Productconcept 1930: Verkoopconcept 1960: Marketingconcept 1960 Klassiek 1975 Maatschappelijk 2005 Duurzaam Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Wat moet en/of kan er gemarket worden? Materiële goederen Diensten Ervaringen Gebeurtenissen Personen Plaatsen Eigendommen Organisaties Informatie Ideeën Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Klantrelaties opbouwen Management van klantrelaties Waarde voor de klant, klanttevredenheid Klantrelatieniveaus en -instrumenten Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Waarde halen uit klanten Klanttrouw en klantretentie Klantaandeel vergroten Customer lifetime value (klantwaarde) Customer equity opbouwen Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Het nieuwe marketinglandschap Duurzaamheid Non-profitmarketing De elektronische markt, internet Mondialisering / globalisering Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Principes van marketing – Hoofdstuk 1 Marketing anno nu Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Vakorganisaties en tijdschriften NIMA (Ned. Inst. voor Marketing) Stichting Marketing AMA (American Marketing Association) Tijdschrift voor Marketing Journal of Marketing Harvard Business Review Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Vragen n.a.v. de leerdoelen a) Geef de definitie van marketing. b) Beschrijf de stappen in het marketingproces. a) Leg uit hoe belangrijk het is de klanten en de markt te begrijpen. b) Geef de belangrijkste marketingbegrippen aan. a) Noem de belangrijkste elementen van een klantgerichte marketingstrategie. b) Bespreek de ontwikkeling van de toepassing van marketing in ondernemingen aan de hand van de marketingmanagementconcepten. Principes van marketing – Hoofdstuk 1

Vragen n.a.v. de leerdoelen a) Geef een beschrijving van het begrip klantrelatiemanagement. b) Noem de strategieën om waarde te creëren voor klanten en in ruil daarvoor waarde te halen uit klanten. a) Wat wordt in dit boek verstaan onder duurzame marketing? b) Wat zijn de belangrijkste trends en invloeden in het marketinglandschap? Principes van marketing – Hoofdstuk 1