Brand Design Inhoud
Identiteit - imago
Brand Design model
Merkinnerlijk De mentale merkidentiteit is: Het DNA van het merk Waar het merk voor staat Wat het merk te bieden heeft Het merk ‘verwoord’ in zes begrippen
Vastleggen van het merkinnerlijk Merkvisie Merkmissie Merkwaarden Merkpersoonlijkheid Merkbelofte Merk-kernconcept Toekomstbeeld markt en merk Hoe de merkvisie te realiseren Wat maakt het merk waardevol Het merk als mens Wat belooft het merk Het merk in één woord (‘haakje consument’)
Merkuiterlijk De visuele merkidentiteit is: De beeldtaal van het merk Hoe het merk er uit ziet en zich gedraagt De vertaling in beelden van de mentale merkidentiteit Vertaald op basis van zeven begrippen
De 7 aspecten van het merkuiterlijk Zien Voelen Horen Proeven Ruiken Taal Iconen de typerende zichtbare elementen de typerende tastbare elementen de typerende hoorbare elementen de typerende eetbare en drinkbare elementen de typerende geur-elementen de taal die het merk spreekt de typerende personen of characters
Merkgedrag 4 groepen van merkuitingen: A. Producten / diensten B. Externe communicatie C. Interne communicatie D. Onderneming
Brand Design als lijnfunctie
Brand Design als staffunctie
Brand Design als lijn- en staffunctie
Strategisch Brand Design management
Operationeel Brand Design management