Brand Design Inhoud. Brand Design Inhoud Identiteit - imago.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

Communicatie en draagvlak
ontwerp - beheer - analyseer
CREATIVE MARKETING Kickoff, jaar 1, Winter november 2009
Menselijk kapitaal van uw onderneming
FLORALIS THEATER LISSE
Ondernemen in de praktijk
….een korte presentatie
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2009
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
Opdrachten Branding & Design Docenten Andre Hoogendorp & Robert Crain.
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
waarom dit boek? Afsluiting 10 jaar Randstad Award Groeiend belang van employer branding Stand van zaken Tijd om thema te verdiepen De echte arbeidsmarkt.
1 Kader Deel I Positionering Deel III Organisatie -aspecten Deel II Afstemming tss. onderdelen van organisatie, klant & dienstenconcept = interne oriëntatie.
Briefing V1, blok 3 Case CC.
HR Beleid Nathalie Slechte
1. 2 ‘EEN MANAGER MOET VAN MENSEN HOUDEN’ 3 STRATEGIE WEES GEWOON OVERTUIGD DAT HET ALTIJD MET MENSEN BEGINT.
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Bedrijfskolommen en -sectoren
Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1
1 Smart System Design Waar gaat dat over? Projectdag 17 april 2008 Prof Ton Mouthaan, decaan EWI.
Marketing H.2 Marketingbeleid.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2008
SOAP SHOP Soapshop helpt: Veel kinderen houden niet van in bad gaan en zich te moeten wassen. De soapshop is vooral ontwikkeld om kinderen over hun.
Geïntegreerde Communicatie
Sociale media in de mix Wat zijn sociale media en hoe neem je ze mee in je marketing- communicatiemix Serge van Rooij Marieke Karssen
BRAND DESIGN MERKIDENTITEIT IN WOORD EN BEELD.
BPR van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
H16 Promotiebeleid Communicatie-instrumenten Persoonlijke verkoop
Publiek – privaat: overeenkomsten en verschillen MW lustrumdag 10 oktober 2010 Workshop onder leiding van Ger Arendsen.
Pulse Clothing DennisVincentRoel. Inhoud Merk-strategieMerk-identiteit Visuele merk-identiteit Ontwerpproces Concept ontwerp.
MVO en public relations
Definitie van marketing
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 1, Winter 2009
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Herfst 2008
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
Schitterende Organisaties®
Liefde en trouw is de manier waarop God met de mens omgaat in het verbond
NOV Conferentie 7 oktober 2008
Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional
CREATIVE MARKETING HC1, jaar 2, Herfst 2009 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best- 3 september 2009.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
Kolossenzen 3:8-9 8 Maar nu legt ook u dit alles af, namelijk toorn, woede, slechtheid, laster, en schandelijke taal uit uw mond. 9 Liegt niet tegen elkaar,
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management.
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Marketingproject-communicatieplan
Luca Knegtering 3dd. Luca Knegtering 3dd Proefjes: Door de proefjes die we hebben gedaan in crosslab ben ik meer te weten gekomen over hoe je zintuigen.
Merkenbeleid HBO5.
Concept Het concept bevat 4 basiselementen:
Communicatie en Instumenten
Corporate Communicatie
De Gelukkige Consument
De Kringwinkel Marketing Communicatie Pers Partnerschappen.
Management en leidinggeven
Les 1: Mijn vondst Zoek, bekijk en onderzoek je vondst…
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
Luisteren en begrijpen
Xperimenta 12 oktober zintuigen.
Waarden & organisatiecultuur
Conceptversterking Conceptversterking kun je inzetten om een bestaand concept te versterken. Om een concept te versterken moet je het concept eerst.
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Big Media Group Toonaangevende multimediale uitgeversmaatschappij
Human Resources Accounting
Het leuke van communicatie, je doet het (meestal) met een ander.
De schrijver mee op reis
Transcript van de presentatie:

Brand Design Inhoud

Identiteit - imago

Brand Design model

Merkinnerlijk De mentale merkidentiteit is: Het DNA van het merk Waar het merk voor staat Wat het merk te bieden heeft Het merk ‘verwoord’ in zes begrippen

Vastleggen van het merkinnerlijk Merkvisie Merkmissie Merkwaarden Merkpersoonlijkheid Merkbelofte Merk-kernconcept Toekomstbeeld markt en merk Hoe de merkvisie te realiseren Wat maakt het merk waardevol Het merk als mens Wat belooft het merk Het merk in één woord (‘haakje consument’)

Merkuiterlijk De visuele merkidentiteit is: De beeldtaal van het merk Hoe het merk er uit ziet en zich gedraagt De vertaling in beelden van de mentale merkidentiteit Vertaald op basis van zeven begrippen

De 7 aspecten van het merkuiterlijk Zien Voelen Horen Proeven Ruiken Taal Iconen de typerende zichtbare elementen de typerende tastbare elementen de typerende hoorbare elementen de typerende eetbare en drinkbare elementen de typerende geur-elementen de taal die het merk spreekt de typerende personen of characters

Merkgedrag 4 groepen van merkuitingen: A. Producten / diensten B. Externe communicatie C. Interne communicatie D. Onderneming

Brand Design als lijnfunctie

Brand Design als staffunctie

Brand Design als lijn- en staffunctie

Strategisch Brand Design management

Operationeel Brand Design management