Peter Streefkerk & Walter Ploos van Amstel

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenwerkend leren lastig -ook voor leraren leerzaam -ook voor leraren
Advertisements

Vertrouwen van een onderzoeker in semantisch zoekresultaat
DELFT, 7 NOVEMBER 2011 STUDIEBIJEENKOMST ADELBERTKERK mr. Petra M.M. Stassen
Hoofdstuk 5 Sociale verbanden.
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Hoofdstuk 6 Business-to-businessmarketing.
Klassieke AO Leseenheid1
Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1
Waarnemen Realiseren Begrijpen Plannen leerlingen docenten ouders
Facility management en inkoop
Agenda Inkoopprofessionalisering
Sportduiken onze passie Sportduiken Onze passie Subcommissie Edit Departement didactiek.
Het verhaal van de kubus, de spin en haar web.
Informatie Communicatie Software Web en internet in het onderwijs.
1 Scenario template. 2 DEEL 1: INLEIDING ➔ Uw organisatie ➔ Het uitgangspunt van uw project ➔ De doelgroep ➔ Wat wilt u bereiken? SERVICE DESIGN TOOLKIT.
Interne organisatie Functies en processen
Hoofdstuk 7 Procesmanagement.
14-1 Copyright © 2005 Prentice-Hall Hoofdstuk 15 Een machtsbasis creëren Managementvaardigheden, 2/e editie door Phillip L. Hunsaker Copyright © 2005 Prentice-Hall.
Hoofdstuk 12 Public relations, sponsoring en regelgeving.
Hoofdstuk 2 Imago en merkenbeleid.
Hoofdstuk 9 Handelspromotie. Leerdoelen Herkennen welke belangrijke relatie er bestaat tussen handelspromotieprogramma’s en de andere delen van de promotiemix.
Organisatiestructuur en
Hoofdstuk 6 Steekproeven trekken Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill, Marije Booij en Jan.
Hoofdstuk 7 verplicht… Keuze.
Beleidsvoering naar groei
Interne Communicatie Inhoud: doel en nut van IC
© Pearson Education Benelux, 2003
Hoofdstuk 6 Leidinggeven en macht
Hoofdstuk 1 De de vakbekwame manager
Hoofdstuk 13 Conflicthantering
Marketing vandaag en morgen
Functieprofiel en beoordeling
ICT in het Onderwijs bij TBM
Mijn antwoord op Gods zegeningen! Sabbat 5 april 2014 “Groot is de Heer, hem komt alle lof toe. In de stad van onze God, op zijn heilige berg …” (Psalm.
J. Zonjee Toegevoegde waarde. Marktwaarde en toegevoegde waarde Overheid Bruto en netto.
“Grip op uw inkooporganisatie” inkoopdiagnose als tool voor inkoop 2
ArchiValue: de APG-Case
Doelstelling: Naam Leeftijd of Categorie
Passende zorg zo dichtbij en snel als mogelijk
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap afdeling vorming COMPETENTIEGERICHTE ONTWIKKELING HRM-netwerk 20/02/04.
Commercieel beleid 2 H2 Inkoopbeleid Filiaalmanager.
Hoofdstuk 8 Mediakeuze. Leerdoelen Beheersen van het proces om een mediastrategie te formuleren. Begrijpen welke rol mediaplanners en media-inkopers spelen.
Project Innovatie Jeugdbescherming Opbrengsten n.a.v. interviews regio's 16 april 2015 Annelies Schutte Corine van der Sluijs.
Commercieel beleid 2 H2 Inkoopbeleid Ondernemer detailhandel.
Hoofdstuk 8. Veroorzaken van verandering Over essentie raken en over alert in plaats van perfect organiseren… Strange | Strategy and Change.
Toetsbeleid aan de faculteit Architectuur
 1. Het begrip (beroeps)competenties 1. Het begrip (beroeps)competenties  2. Werkend leren 2. Werkend leren  3. Stageplaatsen als leeromgeving 3. Stageplaatsen.
Hoger Onderwijs Wolters Noordhoff
1 IT Service Management Theorie (1). 2 Van ‘Beheren van dozen’ naar ‘Beheer van bedrijfsprocessen’ Bron: white paper van BMC Software. Leverancier van.
Bijeenkomst Cliëntenraden Ouderenzorg Regio Groningen, Twente en Arnhem 10 december 2015, 21 en 27 januari 2016 Menzis Zorgkantoor & Zorgkoepel Groningen.
Hoofdstuk 13 Internetmarketing. Leerdoelen Begrijpen op welke manier het internet kan worden gebruikt. Aanpassen van alle marketingcommunicatiefuncties.
Certificering van assetmanagement
1 van 10 Hoofdstuk 10 Taalbeleid. 2 van 10 Taalbeleid is schoolbeleid Interne en externe kwaliteitsimpulsen Verankering van het taalbeleid in het algemene.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Zorginkoop op weg naar volwassenheid NEVI Inkoopdag 23 juni 2016 Prof dr ERIK M VAN RAAIJ PETER DOHMEN
Leidinggeven Hoofdstuk 1 Taken leidinggevende. Inhoud 1 Taken leidinggevende 2 Leidinggeven 3 Overleg 4 Communicatie 5 Instrueren, stimuleren en motiveren.
Financiën en inkoop Hoofdstuk 4 De balans. Inhoud 1 De financiële administratie 2 Investeringsbegroting 3 Financieringsplan 4 De balans 5 Exploitatiebegroting.
Sociale kaders: Hoofdstuk 14 Sociale structuur
Anatomie en Fysiologie
GGB symposium: Leren van elkaar
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Burgerschap Samenwerkend leren
Dicteewoorden Eczeem Huis-aan-huisblad Juffrouw Gedownload
Gemeentelijke inkoop decentralisaties
Beleid en regelgeving Les 1.
Reflectie reflecteren is een vorm van oriëntering achteraf, dat wil zeggen, nadat een handeling (of reeks van handelingen) voltrokken is, bezint de handelende.
Financieel 2.
16 april 2015 Annelies Schutte Corine van der Sluijs
Hoofdstuk 6 Kostprijsberekening
Financiën en inkoop Hoofdstuk 8 Budgetten.
Transcript van de presentatie:

Peter Streefkerk & Walter Ploos van Amstel Inkoop Peter Streefkerk & Walter Ploos van Amstel

Hoofdstuk 1 Inkoop, spin in het web

Leerdoelen Het kennen van het begrip inkoop, het belang van een goede inkoop en de doelstellingen van inkoop. Het begrijpen van de waardeketen van een organisatie en de inkoopaspecten van de waardeketen en daarmee een overzicht krijgen van de samenhang tussen inkoop en de andere functies binnen een organisatie. Het onderkennen van de relatie tussen het inkoopbeleid en een inkoopactieplan, de elementen die daarvan deel uitmaken en het belang van een inkoopactieplan voor een organisatie. Het kunnen opstellen van een inkoopactieplan en de mogelijke valkuilen bij de uitvoering ervan weten te vermijden.