Segmenteren en Positioneren

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Advertisements

Business mapping Business model canvas.
De marketingmixstrategie
Businesstoepassingen
Bedrijfspresentatie Promavise
Wat is interactieve marketing?
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
SDP-Segmentatiemodel
4 P´s en 3 R-en MK01.
6. Marktsegmentatie & Doelgroepkeuze
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Marketing Werkgroep 6.
Marketing .
Marketing presentatie
Marketing presentatie
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER Competentiedoelen.
MAO-model voor publieksvergroting: Theoretische uiteenzetting en practische implicaties Mia Stokmans Universiteit van Tilburg, Faculteit Communicatie.
Pulse Clothing DennisVincentRoel. Inhoud Merk-strategieMerk-identiteit Visuele merk-identiteit Ontwerpproces Concept ontwerp.
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle
Een dialoog met klanten opbouwen
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Presentatie Marktverkenning & Behoefteonderzoek Groep 2 Klas 2F.
Segmentatie & Product Hoofdstuk 7 & 8.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Let’s get started Marketing? Marketing!
GVTK Les 6. Vandaag Presentaties Feedback Presentaties week 7 Eindrapport.
Productdossier-Breechpocket
Business Marketing Management
Positionering Transformationele positionering
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
College 3 Video Kotler (15min) Bespreken video (15 min)
Marketing Marketingoriëntatie
Gefelicitaart.nl.
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
College 3 Consumentengedrag
MARKTSEGMENTATIE EN DOELGROEPKEUZE
Aanvullen voorraad Betalen Lezen en bewaren Monitor waarde Verkopen Bestellen Drinken Check: datum Monitor collectie Stock Wijnadm. Wijninfo Order info.
Doelgroep en marktsegmentatie
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Marketing 5 havo.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Indeling van hoofdstuk 4
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Hoofdstuk 10 product en prijsbeleid. Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux Lagen van een product.
College 3 Video Kotler (15min) Bespreken video (15 min) Hoeveel merken zijn genoeg (10 min) bespreken WINmodel (20 min) Theorie H 9 Segmenteren tot positioneren.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
H7 – Het beeld nog scherper stellen
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
De marketing van kennis
Marketingstrategie.
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Voeg hier een foto van het product in
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Marktsegmentatie en positionering
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Presentatie en marketing
Verkoopt en handelt verkoop af
Transcript van de presentatie:

Segmenteren en Positioneren Hoofdstuk 6, Interactieve marketing Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Segmentatie, Doelgroepbepaling en Positionering STP – Segmenting, targeting, positioning Segmentatie, Doelgroepbepaling en Positionering Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Omschrijven markt Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Omschrijven markt Segmentatie Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Omschrijven markt Segmentatie Doelgroepbepaling Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Omschrijven markt Segmentatie Doelgroepbepaling Positioneren Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

STP Segmenting Segment Targeting Positioning Price Product Promotion Place Positioning Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Marktsegmentatie Markt onderverdelen in delen Binnen een segment homogeen Segment moet voldoende mensen bevatten Segment moet bereikbaar zijn Segment moet aantrekkelijk zijn Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Marktsegmentatie Figuur 6.1 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Marktsegmentatie Segmentatiemodel Motivaction Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Marktsegmentatie Brand Strategy Research model Figuur 6.2 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Doelgroepbepaling Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Doelgroepbepaling Geconcentreerde marketing gedifferentieerde marketing ongedifferentieerde marketing Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Positioneren Het ervoor zorgdragen dat een product of merk een duidelijke onderscheidende en wenselijke plaats inneemt in het hoofd van de afnemer, vooral in verhouding tot andere producten. Rik Riezebos Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Positioneren Figuur 6.4 Mapping Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Marketingmix Figuur 6.5 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Marketingmix Waar kunnen we kopen? Distributie en veranderingen Personal brands Service Winkels en internet Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Marketingmix Wat kunnen we kopen? Productniveaus Nieuwe producten Co-creatie Productiefase Eindontwerp Conceptfase Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Marketingmix Wat betalen we? Vaststellen prijs Veranderingen binnen prijsinstrument Prijstransparantie Nieuwe manieren van prijzen Pay per view Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Marketingmix Hoe brengen we het onder de aandacht? Communicatiemiddelen Communicatieinstrumenten Media Boodschap Traditioneel versus nieuw Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010