Een dialoog met klanten opbouwen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

The customer centric software company
Trends in Dienstenmarketing
Microsoft CRM Academy Introductie in CRM
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Business mapping Business model canvas.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Maar niet elke koning is even belangrijk!
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Businesstoepassingen
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Wat is interactieve marketing?
Marketingcommunicatiemix
MOBILE MARKETING. Definitie  “Alle activiteiten die men onderneemt om via mobiele toestellen met klanten te communiceren met als doel de verkoop van.
Het bereiken en vasthouden van de verzekeringsconsument Prof.dr. Ed Peelen.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
Business Modeling Koppeling - SharePoint & CRM. Value Proposition Breed inzetbare koppeling met veel mogelijkheden, hierdoor is geen maatwerk nodig. Deze.
H11 – De prijs van het product bepalen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN
4 P´s en 3 R-en MK01.
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
H8: Distributie.
Jeroen Meurs 3 BO.
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
Wat is Customer Relationship Management?
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Segmenteren en Positioneren
Marketing vandaag en morgen
CRM Laura Nunes Carvalho, Jonathan Mathyssen, Jens Van den Driessche en Ruben Junius.
HEO –CE1 SA01 Salesmanagement Hoofdstuk 4. HEO –CE1 SA01 Agenda Doelstelling Hoofdstuk 2 Voor volgende keren.
Business Marketing Management
Business Marketing Management
Marketing vandaag en morgen
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
B1 – CROSS CHANNEL: OFFLINE NAAR ONLINE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Meer grip op uw verkoop Crisis=verkopen Afwachten=> actie
Ondernemerschap & Marketing keuzemodule 4 havo en 5 atheneum periode 3 en 4.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Meer grip op uw verkoop Crisis=verkopen Afwachten=> actie
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
Social media presentatie
Geïntegreerde praktijkanalyse: de Bandon Group Enterprise Resource Planning © Pearson Education, 2007; Enterprise Resource Planning door Mary Sumner.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
4. Online strategie Internet scorecard
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
CRM H2 Klantenbinding en loyaliteit Commercieel medewerker.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
DMK – week 9. Onderwerpen week 9 Tio Minor Digital Marketing Onderwerp DMK: Omzet, winst en kosten; hoe te beïnvloeden juist bij een informatieve website.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Hoofdstuk 13 Internetmarketing. Leerdoelen Begrijpen op welke manier het internet kan worden gebruikt. Aanpassen van alle marketingcommunicatiefuncties.
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Dienstenmarketing Week 4.
Plaats: Distributie en Promotie: Communicatie Hoofdstuk 11.
H7 – Het beeld nog scherper stellen
2017 – Digital Pixel Marketing
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Voorbeeld presentatie
Customer service & Relatiemanagement
Direct marketing.
Transcript van de presentatie:

Een dialoog met klanten opbouwen Hoofdstuk 3, Interactieve marketing Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Direct Marketing Directe verkoop Ondersteuning van verkoopactiviteiten Klantbehoud en -loyaliteit Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Directe verkoop Via catalogus Via mailing Via website (e-commerce) Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Ondersteuning verkoopactiviteiten Selecteren Voorbereiden Stimuleren Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Klantbehoud en -loyaliteit Een goed management van klantrelaties leidt tot tevreden klanten Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Klantwaarde Klantenpiramide naar loyaliteit van de klant (figuur 3.1) Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Customer Lifetime Value Totale klantwaarde Waarde die een klant kan hebben voor een organisatie Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Databasemarketing Een goede database is de basis voor effectieve direct marketing Essentieel: Ontwikkeling van de database Doelstellingen voor de ontwikkeling Binnen de database een segmentatie op: Recente aankopen Frequentie van de aankopen Omvang van de aankopen Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Marketingacties Klantenprofilering Behouden goede klanten Klanten bedanken Cross-selling Klantencommunicatie programma Onderzoek Genereren nieuwe klanten Op-maat-gesneden aanbiedingen kunnen doen Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Media en instrumenten DM Figuur 3.4 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Permission based marketing Opt-in: gebruikers stemmen in met benadering Dubbele Opt-in: nieuwe wetgeving OPTA. Bedrijven moeten kunnen bewijzen dat klant akkoord is Voordeel: klanten zijn geïnteresseerd Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Loyaliteitsprogramma Planmatige aanpak voor aanmoediging herhalingsaankopen Klantenbinding creëren Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Customer Relationship Management Beheersen en managen van de klantrelaties Bouwen van infrastructuur voor ontwikkeling duurzame relaties CRM is een strategie. Uitvoering berust op: Kennis van de klant Geïndividualiseerde waardepropositie Relatiestrategie Zorgvuldige communicatie Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

CRM en internet Integratie van offline en online contacten Meerdere contactmomenten Ontstaan dialoog sneller en eenvoudiger Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010