Business School Nederland

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
seminar lerende politie organisatie 11 september 2007 Apeldoorn
Advertisements

Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Anders Denken = Anders Doen! VERNIEUWEND ONDERNEMEN EN NETWERKEN “New roads towards the Labour Market: web based employment services of the JobCreator”
OASA College 3 1 H2Informatiemanagement H3Informatietechnologie en strategisch voordeel.
Dé Action Learning Business School Champion: B BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Project Verkeersveiligheid & ruimte Ir Adriaan Walraad MBA Docent verkeersveiligheid NHTV Allround beleidsmedewerker mobiliteitsstrategie BRU Consultant.
& People4Change.
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
BSN nederland De Action Learning MBA
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Implementeren Wat komt er zo al bij kijken? Johan Cruijff
De Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
BSN nederland De Action Learning MBA
dé Action Learning business school
BSN nederland De Action Learning MBA
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Presentatie Flexcollege Experimenteren met flexibiliseren
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
BSN nederland De Action Learning MBA
BSN nederland De Action Learning MBA
BSN nederland De Action Learning MBA
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Het einddoel. Het einddoel Doel 1e start-up-dag Een beeld krijgen van en nader kennismaken met: Business School Nederland medestudenten/subsetgenoten.
Het einddoel Doel eerste start-up-dag Een beeld krijgen van en nader kennismaken met:  Business School Nederland  medestudenten/subsetgenoten  hun.
Dè Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Dé Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
dé Action Learning business school
Dé Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
De Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
TPP publiek management 17 oktober 2011
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
Duurzaam, gepassioneerd en geëngageerd talent!
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
Studiecoach Bijeenkomst
Een project van de Korengroep
“Het recept is maar een gids”
BSN nederland De Action Learning MBA
moderniseren van het curriculum.
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
dè Action Learning business school
dé Action Learning business school
Vragen subsets OM2. Vragen subsets (1)  Hoe verhoudt de opmerking van BSN over niet te snel starten met een ALP-voorstel zich tot de opmerking van de.
Dé Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
dè Action Learning business school
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Major/Minor Marketing 18 maart Thema’s Plannen en strategieën uitwerken om markten te selecteren Producten en diensten: - ontwikkelen - prijs bepalen.
Media en creativiteit Identiteit les 7
Dè Action Learning business school dinsdag 9 februari 2010 BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Faculteit Economie en Management. FEM Smart Business Center Van lerende organisaties naar lerende combinaties April 2015.
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Insights & Essentials Willem van Putten
Consulting in de praktijk Gast college-cyclus Rivio Rotterdam voorjaar 2006.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
Jaarplan 2016 Hogeschool VHL Vastgesteld door het College van Bestuur van Hogeschool VHL op 2 juli 2015.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
Innovatie in het onderwijs
Center for e-Learning, RSM
Ambassadeursnetwerk Jan Bartling, Leo Bakker 18 januari 2018.
Jan Leen Projectmanager EVC Kerndocent MER deeltijd
Samenwerking waterbeheerders
Transcript van de presentatie:

Business School Nederland Dé Action Learning MBA januari 2009

Onderscheidende kenmerken Action Learning: eigen praktijk centraal Nederlandstalig Rendement deelnemer en organisatie Flexibel studieprogramma (parallelgroepen) Klant- en kwaliteitsgericht (evaluaties) Drukke agenda manager is uitgangspunt januari 2009

Onderscheidende kenmerken Business School Nederland Eigen materiaal Start voor- en najaar Projecten i.p.v. dode cases en/of tentamens Netwerk (BSN International, Q-alumni) Databases (Ebsco en Vraagbaak) januari 2009

Action Learning Kennis opdoen = onvoldoende (L = P + Q + I + R) Al doende leert men (leerstijlen van Kolb) Docent in een andere rol Set / subset / persoonlijk netwerk Gezamenlijk leren januari 2009

Action Learning in het kort Leren in en van praktijk Tijdens de studie werken aan echte problemen: Geen ‘dode’ cases maar ‘real life’ Voordeel voor student èn organisatie Docenten uit de praktijk (‘working professionals’) Geen kennistentamens Kleine groep (18 deelnemers)

Structuur bijeenkomsten Executive MBA 1e half jaar P O O O O O O O O O LA + ALP’- EN M M M HRM-1 M MM-1 M HRM-2 M MM-2 M OM-3 M MM-3 M HRM-3 A OM-1 A OM-2 A A 3 weken 5 weken 5-15 weken januari 2009

Start Up Kennismaking met: Elkaar Elkaar’s organisaties (presentatie) Business School Nederland Studie-opbouw: instructie/toelichting

Subset Het kernelement van Action Learning Groepje 4 tot 7 studenten Bereiden studiebijeenkomsten voor (verplicht) Lezen elkaars stukken Intervisie – ook na de studie januari 2009

Core Courses Operations management (rapportage via ALP) Human resources management (rapportage via VAL) Marketing management (rapportage via ALP) Financieel management (rapportage via VAL) Informatie management (rapportage via ALP) Strategisch management (rapportage via ALP of VAL) Internationaal management (groepsproject met subset) januari 2009

International Management Apart onderdeel Groepsopdracht met subset Buitenlandreis januari 2009

Virtual Action Learning HRM + FM Intensief gebruik van internet Feedback op elkaars stukken Peer (onderlinge)-beoordeling en RFC Snelle start productie: Leerarrangementen Snelle afronding van de core course: spreiding studielast januari 2009

Wat is een ALP? Oplossen van een probleem in de organisatie (implementeren) Draagvlak van organisatie is absoluut nodig! Voordeel voor organisatie én student Toelichting door directeur RFC, Willy Egberink (Projectrapportage) www.requestforcomment.nl Beoordeling volgens vaste schema’s/criteria januari 2009

Beoordelingscriteria ALP Stijl structuur en presentatie Plan van aanpak Onderzoek & analyse Genereren & beoordelen alternatieven Implementatie Reflectie januari 2009

Major Er zijn de volgende Majors: Leiderschap, Veranderkunde, Sales, Insurance, Zorg, Allianties en MVO drie onderdelen SM – paper (een PEP) ipv ALP Masterclass: tweedaagse afgesloten met een PEP Dissertation op het gebied van de major Vermelding op de bul januari 2009

Major - PEP Persoonlijk Effectiviteits Paper Visie n.a.v. de visies besproken in de Masterclass Koppelen in de eigen praktijk Argumentatie - creativiteit – overtuigingskracht (advies richting directie) januari 2009

Studielast Afhankelijk van leessnelheid, ondersteuning organisatie etc. Begin veel leeswerk. 10 tot 15 uur Topdrukte bij inleveren ALP’en + voorbereiden FM/IM/SM Dat is in maart – april of september - oktober Drie opdrachten af? Gefeliciteerd, u bent geslaagd! januari 2009

Studielast MBA fase 2/3 Studielast MBA fase 2/3 Te behalen ECTS Totaal uren Organisatieverslag n.v.t.k Core Course (6x5) 30k 840k International Management 7k 196k Organisatieanalyse 3k 84k Literatuuronderzoek 5k 140k Master’s Project 13k 364k EML 2k 56k Totaal 60 1680 Studielast per week, exclusief contacturen 10 á 15 uurk

Studielastverlichting Snellezen door Schouten & Nelissen MWM2: onderzoeksondersteuning online januari 2009

Internetbeleid Business School Nederland In principe staat al het studiemateriaal op de site Materiaal op de site is ‘leading’ www.bsn.eu Informatie over sets (emailadressen, opdrachtinformatie, lesrooster etc.) Ook studiewijzers en de studiegids Managementboeken – studenten + docenten top 10 januari 2009