Persoonlijke Verkoop. Commerciële actie - Classificatie Afleveren van producten Bestellingen opnemen - intern Bestellingen opnemen - extern Informatieverstrekking.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
10 tips voor een gouden start Groeitips
Advertisements

“Meer doen met minder” 20 januari 2009
Module 6: Kantoortechnieken
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Bedrijfspresentatie Promavise
Planning Budgetten Break-even analyse
ROEIDAG 2012 Sponsoring uit eigen identiteit 1.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Kritische succesfactoren bij reorganisaties
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Een startersgids voor innovatie
Een Nieuwe Economie ….? Prof.dr. Maarten Janssen (Erasmus Universiteit) 30 maart 2001.
COMPETENTIEONTWIKKELING
Facility management en inkoop
Een marketing concept geboren uit reclame doeleinden
H8: Distributie.
Bedrijfseconomie De docent: drs J. Renaud.
Jozef Reyntjens afdelingshoofd kwaliteit ISO-aanpak van De Lijn Tweede netwerk kwaliteit 22 april 2004.
kosten break-even-analyse grafisch
Incident & Probleem management
Welcome To Big Board Facts.
1.3 Kwaliteitsborging.
H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!
Commercieel jaarplan Commercie:
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
‘Geef uw team vleugels’
Het nieuwe werken Visie Peter Fingar. Het werk verandert: –Meer informatie gericht: gebruiken, verwerken en actie Transactie-informatie Omgevingsinformatie.
Business Marketing Management
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
22/10/2014 Business Case ADIB : Naar een 100% klantgerichte organisatie.
Het nut van Business Planning
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Inleiding Adaptieve Systemen, Opleiding CKI, Utrecht. Auteur: Gerard Vreeswijk Inleiding adaptieve systemen Lerende classificatie systemen.
Promotie- en doelgroepanalyse
Case studie Uitwerking case 11A Install bv. Doelstelling : Een herstructureringsplan opstellen voor het veilig stellen van de toekomst van het bedrijf.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
4. Online strategie Internet scorecard
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
Naar een optimaal HR - beleid
Spelen Instructions: 1) Verdeel klas in teams. 2) Stel een vraag aan een team. 3) Bij een goed antwoord mag er aan het rad gedraaid worden. 4) Typ het.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
NorthgateArinso Nederland. Kernwaarden NGA "Onze opdrachtgevers worden ondersteund door mensen die niet alleen weten wat het is om in een bepaalde regio.
Marketing Strategie Lukas Vandecruys&Maxim Oeyen.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
FEDIPRO PowerEvent Brussel, 29 oktober 2015 #FEDIPRO #FEDIPRO.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Muziektherapie Muziektherapie: van ‘I’-dentity naar ‘We’-dentity Carel van Leeuwen, Bas Molenaar muziektherapeuten GGZ Friesland.
NEXT LW 2 Bijv.nw. 3 Zelfst. nw. 4 PV 5 Ond Taal Team 1 Team 2 Team 3 Team 4 Team 5 Team 6.
OpleidingsCentrum voor Bowlers Clinic Appingedam KISS.
Bouwbeleidsplan Leudal. Waarom een bouwbeleidsplan Landelijke ontwikkelingen met als speerpunten: verminderen regeldruk, lastenverlichting voor burgers.
Allesvoorengels.nl. 1. Wat betekenen some en any? 2. Wanneer gebruik je some? 3. Wanneer gebruik je any? 4. Woorden met some en any erin 5. Samenvatting.
1. 2 Hoe gaan leerlingen om met (les over) evolutie in relatie tot hun levensbeschouwing? Interviews  visies op evolutie (+eigen). Lessen: Wat is evolutie.
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
De Betekeniseconomie.
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
What is the meaning of? Student centered learning
Affiliate Menu - Product
De taaltaak
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Unit 2 herhaling Goodmorning! Great to see you again :-) Get your workbook and take a seat.
Voorbereiding accreditatie ringtesten rookgassen
Naam van presentator | Naam van bedrijf
Empty handed here I come,
Voorbereiding accreditatie ringtesten rookgassen
Transcript van de presentatie:

Persoonlijke Verkoop

Commerciële actie - Classificatie Afleveren van producten Bestellingen opnemen - intern Bestellingen opnemen - extern Informatieverstrekking Technisch raadgever Creatieve verkoop van tangibles Creatieve verkoop van intangibles

Taken van de verkoper Prospectie Communicatie Verkoop Dienstverlening Informatie verzamelen Allocatie van schaarse hulpmiddelen

Kritische Succesfactoren Selectiviteit Gesprekstechniek Frequentie Timing

Evolutie Transactie-gericht Relatie - gericht

Evolutie in verkoperstrategie Van enkel verkoop naar leveren van klantentevredenheid en winstgevendheid naar meer marketing gerichte benadering

Alternatieve Stappen: Find ’em Grab ‘em Show ‘em Answer ‘em Sell ‘em Keep ‘em

The Zone of Agreement Zone of agreement Seller’s surplus Seller’s reservation price (seller wants s or more) Seller wants to move x to the right s Buyer’s reservation price (buyer wants b or less) Buyer wants to move x to the left b x Finalcontract $ Buyer’s surplus

Aanwerving Bepalen van het aantal Bepalen van de basisvereisten –technisch –menselijk

Omvang van het team verkopers zijn het meest productieve middel maar tevens het duurste middel aantal = f(workload, opportuniteiten)

Structuur van het team geografisch product klant complex

Opleiding Kennis en identificatie met bedrijf Kennis van de producten Kennis van concurrenten en klanten Kunnen gesprekken voeren Begrip voor procedures en verantwoordelijkheden

Begeleiden van verkopers Opstellen klantentargets en bezoeksnormen Opstellen van prospectentargets en bezoeksnormen Tijd- en territoriumbeheer

Tijd en Taak Analyse Voorbereiding Reistijd Eten & Breaks Wachten Verkopen Administratie

Compensatie Vaste component Variabele component Uitgaven vergoeding Fringe benefits

The hard business fact of life is that no rewards are given for effort, only for results !

You pay peanuts, You get monkeys !