Prijszetting 5-4-2017
Wat verstaan we onder prijs ??? 5-4-2017
Wat verstaan we onder PRIJS ?? Geen simpele rekensom Inschatten van waarde Emotioneel, onlogisch, impulsief Een bedrag voor een bepaald aanbod 5-4-2017
STAPPENPLAN VOOR HET BEPALEN VAN DE PRIJS 5-4-2017
Marketingbeleid Premiumprijsniveau Marktleidersprijsniveau Vechtprijsniveau Nichespeler Levenscyclus 5-4-2017
Prijsdoelstellingen 1. Gericht op Verkoop in volume marktaandeel 2. Gericht op winst - Winstmaximalisatie - Return on investment/sales 3. Gericht op de concurrenten 5-4-2017
CONSUMENT/AANKOPER Prijsperceptie van de koper Informatie over koper en prijs Prijsbewustzijn Prijsimago Prijsgevoeligheid 5-4-2017
Prijsbewustzijn / Prijskennis aanbod is complex tijdsfactor financiële risico bekende prijzen producten met hoge betrokkenheid budgettair belangrijke producten bekende merkartikelen 5-4-2017
Prijsimago Negatief prijsimago Prijsimago en kwaliteit Rol van consumentenorganisaties 5-4-2017
Prijsgevoeligheid Belangrijkheid Verschillen in prijsgevoeligheid Prijsgevoeligheid is niet statisch Het meten van prijsgevoeligheid 5-4-2017
Prijsonderzoeksmethoden De prijsacceptatie-monitor segmentatie De prijsmeter-monitor maximale / minimale prijs vaststellen traceren prijsdrempels 5-4-2017
De Brand/Price Trade-off (BPTO) - Prijselasticiteiten - inschatting volume-effect - verschillende prijsalternatieven - effect prijsverlagingen/verhogingen - prijsdrempels 5-4-2017
Bedrijfseconomische prijs = Kostprijs Cost-plus pricing Full-cost-plus Manufacturing cost-plus Variable (direct) cost-plus Target-return pricing 5-4-2017
De rol van de concurrenten Marktvorm perfecte concurrentie monopolie monopolistische concurrentie oligopolie 5-4-2017
Competition-Based Pricing Prijsvolgerschap Sealed-Bid pricing 5-4-2017
Actieve prijsconcurrentie Nieuwe producten Afroomprijsstrategie Penetratieprijs-strategie Bestaande producten Dumpen van voorraden Elimineren van concurrenten Buiten de markt houden van concurrenten 5-4-2017
Passieve Prijsconcurrentie Non-price concurrentie Gewoonteprijzen Prijsafspraken en prijskartels Prijsleiderschap 5-4-2017
De invloed van de handel Ken uw functie voor de handel Streef naar “preferred suppliership” Contact op alle niveau’s Prijsonderzoek blijft belangrijk 5-4-2017
De rol van de overheid Prijsvoorschriften Aanduidingen in Euro Prijskartels 5-4-2017
Doorvoeren van tijdelijke prijsverlagingen Korte-termijneffecten extra verkopen Merk-switchen ondersteuning van andere marketinginstrumenten Lange-termijneffecten merkerosie hamster-effect 5-4-2017
Doorvoeren van vaste prijsveranderingen Prijsverhogingen volgen van sterke concurrent Productvernieuwing Productvermindering Prijsverlagingen kostenverlagingen afroomprijsstrategie concurrentie verdrijven 5-4-2017
Andere prijzen voor Wallonië ? 5-4-2017
DE PRAKTIJK 5-4-2017
De Geheime Wapens Contacten (op alle niveaus) Informatie Doorzettingsvermogen Offerte van concurrentie Service, betrouwbaarheid Snelheid Duidelijke afspraken 5-4-2017
De “Finishing Touch” Stalen bij de offerte Referenties Timing / Punctualiteit Definitieve beslissing pas na laatste contact met u Bezoek op moment van voorziene levering concurrentie 5-4-2017