Een Middeleeuws klooster

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Advertisements

5Havo – 6Vwo Instructie Profielwerkstuk
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
Instructie Opwegnaarschool.nl Michelle van de Laarschot RKBS de Horizon 11 juni 2010.
Ouderavond H4 Programma vanavond: Eerste indruk van de klas Verschillen H4 en H3 Begeleiding door mentor en ouders ´Klassikale´ vragen Afsluiting (21:15.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Redactioneel schrijven Les 2
Planning: Afronden hst 1 (20 min) Uitleg p2.1 (15 min)
Binnen buiten cirkel 1. Leerlingen in 2 cirkels
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
17 januari 2013, Michel van Ast KLEPPEN DICHT INSPIRATIESESSIE.
27 oktober MedMec01 les 4 DT Mail:
Media en creativiteit module 6 Identiteit
MEDMEC Les 4 Per groepje van 4 studenten: Feedback opdracht 1.2 bespreken schetsen categorie 1 Keuze bekend maken categorie 2 Ontwerpproces bespreken.
Traject software. Openingsscherm Kies voor “Voortgangsvragen”, “Uitwerkingen en toelichting”, “Formulieren”, “Extra opdrachten” of “Opdrachten doorstroom.
45 minuten: Introductie, afstemming (10 min.)
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Al doende leren training docenten
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Introductiepresentatie.
Aardrijkskunde 1.6 Ontdek Nederland met de atlas.
Pilot: Blijvend bekwamen: werken aan eigen professie
Green Presents VAN DER SPEK Eindpresentatie Green Presents.
De start... De start.. Overwegend positief ingevulde items Bij mijn begeleider kon ik een luisterend oor vinden. Mijn begeleider kon mij oppeppen.
Informatie- avond groep 6
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Omgaan met het gebruik van historische bronnen
Tessa Alexander Karima Ettayebi
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Netwerken voor ondernemers Minor ondernemerschap
EYE presenteert: Film in de klas
Wat is digitale didaktiek?
Jij en de wereld om je heen
GOED ONDERWIJS Eigen onderwijskundig concept (volledig leren), drie belangrijke pijlers: activerende didactiek; veel aandacht voor vaardigheden; volledig.
Theorielessen in projectmatig werken
Opdracht workshop.  Maak met je groepje 2 filmpjes over de verblijfsfase  1 filmpje zoals het hoort en 1 filmpje met verborgen fouten erin.
Collage van fotokopieën
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
Waarnemen en Regeling  Expert groepen opdracht..
Omgang en Verzorging H4. Lesopbouw Oriëntatiefase Aan de slag Theorie Praktische handelingen Evaluatiefase.
Op naar de top Economie. Op naar de top Benodigheden  1 spelbord  90 vraagkaarten  50 kanskaarten  50 situatiekaarten  80 kwartetkaarten  4 economische.
Discussie les 5 Bron afbeelding:
Leerling bedrijfjes Programma: 1.Productkeuze 2.Begeleiding 3.Eisen aan het verslag 4.Beoordeling.
Professionalisering en intervisie
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Xperience Liefde en relaties
Doel Brede oriëntatie op de doelgroep ouderen
Rob Goossens Het Werkplan.
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Opdracht samenvatting
Bronnen en onderzoeksvragen
Specifieke begeleidingsvormen
Brabant, vernieuwt samen
KEUZE OPDRACHT Kies een van de afbeeldingen uit en teken ze volgens de opdrachten op het werkblad die je van de docent hebt gekregen.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Analyseren, ontwerpen en evalueren van projectonderwijs Bijeenkomst 3
Mediawijsheid Netiquette.
Spel en beweging in het onderwijs
De treinrails in je lichaam
Je eigen omgeving in beeld
Diersoortverdieping Overige Zoogdieren
ADL Les 1.
Les 6: non-verbale communicatie
Ontwikkelingen zichtbaar
SJABLOON VOOR EEN SCHOOLREISJE
Pak je boeken! Paragraaf 2.1
Opdracht 2 bij EX16/20: Ondersteuningsplan vaststellen en onderbouwen
Profielwerkstuk Drs. L.N.J. (Rens) Kleverlaan MSc (MEd)
Transcript van de presentatie:

Een Middeleeuws klooster

Kwartet Categorieën Klooster? Eerste uur Klooster? M.a.w.: wat hoort er in een kloosterkwartet? 15 minuten: ieder tweetal maakt een lijst van 5 categorieën voor het kwartet Klassikaal: definitieve categorieën.

Bronnenvoorbeelden Wikipedia RKK www.Erfgoedkloosterleven.nl www.monasteria.org www.abdijvanegmond.nl Etc.

Kwartet Categorieën Per duo één categorie: lijst maken Per duo: top 2

Groepen van 4: elk een categorie Opdracht: 10 min: vergadering over onderdelen Een eindverantwoordelijke per groep die het kwartet opstuurt.

– Informatie en duidelijkheid – Middeleeuwse afbeelding Beoordeling De leerlingen gaan per groepje de andere kaarten beoordelen op de volgende categorieën: – Informatie en duidelijkheid – Middeleeuwse afbeelding – Verzorging van de kaart – Algemene opmerkingen

Verbetering Elk groepje verwerkt de kritieken in het Eindproduct. De docent speelt een begeleidende rol naar gelang dit nodig is