VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Stuurgroep 16 november 2011
Page 2 Slide 2 VAC-Brugge Stuurgroep: Agenda: Globale planning: overzicht + update Bijkomende Afspraken Dossiers Fase 2: status en planning Resultaten werkgroepen Varia
Page 3 Slide 3 Globale Planning – initieel: Fase 1: “Bouw, Inrichtingswerken Huurder, Keuken” Mijlpaal: Voorlopige Aanvaarding: 30/09/2011 Mijlpaal: Uitgestelde werken: 31/10/2011 Fase 2: “Eigen werken – werken na V.Aanvaarding” Fase 2.2: “Inhuizing v.d. Klanten”: nov.-dec Gebruikers, meubilair, archief Fase 2.1: “Voorbereiding Inhuizing” ICT, Meubilair, rolarchief. Planning: okt. 2011
Page 4 Slide 4 Globale Planning – Update: Fase 1: “Bouw, Inrichtingswerken Huurder, Keuken” Mijlpaal: Voorlopige Aanvaarding: 30/09/2011 <= 07/10 <= 27/10/2011 <= 28/10/2011 (ca. 20h30) Bijkomende Afspraken: [28/10/2011 – 13/12/2011] Fase 2: “Eigen werken – werken na V.Aanvaarding” Fase 2.2: “Inhuizing v.d. Klanten”: 19-dec-2011 – 13-feb-2012 (planning bevestigd) Gebruikers, meubilair, archief Fase 2.1: “Voorbereiding Inhuizing”: Meubilair Facilities Technieken / ICT
Page 5 Slide 5 Bijkomende Afspraken (1/2): Verlichting Wat: alle ndz. maatregelen om aan vereisten te voldoen (o.a. inregeling) Timing: klaar tegen 09-dec-2011 SWW – Sanitair Warm Water productie Wat: Vervangen productie-eenheid & circulatiepomp, legionella-attest Timing: klaar tegen 09-dec-2011 GBS – Gebouwbeheersysteem Wat: alle besteksmatige functies operationeel in GBS Timing: klaar tegen 09-dec-2011 CZ – Computerzaal Wat: alle technieken koppelen op GBS, verlichting, end-2-end testing Timing: klaar tegen 18-nov-2011 Herkeuring gasblusinstallatie: klaar tegen 09-dec-2011
Page 6 Slide 6 Bijkomende Afspraken (2/2): Fysieke beveiliging Wat: Controle en evt. aanpassing alle aspecten van de binnenperimeter. Timing: klaar tegen 24-nov-2011 Test door aFM: 28-nov-2011 Algemene restacties Wat: lijst van opmerkingen bij voorlopige aanvaarding (algemeen) Timing: Klaar tegen 13-dec-2011
Page 7 Slide 7 Dossiers Fase 2, status en planning: Inhuizing van de Klanten: Timing: 19-dec-2011 – 13-feb-2012 (planning bevestigd) Gebruikers, meubilair, archief Levering dozen e.d. bevestigd Meubilair: Kasten Timing: 24-okt-2011 – 16-dec-2011 (planning bevestigd) Tafels & bureaus Timing: 14-nov-2011 – 16-dec-2011 (planning bevestigd) Stoelen Timing: 14-nov-2011 – 03-feb-2012 (steeds vooraf aan inhuizing – planning bevestigd) Modulaire kastenwanden en lockers (gebruikers) Timing: 12-dec-2011 – 03-feb-2012 (planning nog te bevestigen)
Page 8 Slide 8 Dossiers Fase 2, status en planning: Meubilair: Rolarchief UDN-RvS: arrest RvS positief voor aFM (2 op 2 !) Opstart v.h. dossier wordt gepland Timing: loopt door tijdens verhuis Trolleys Dossier vertraagd, raamcontract afsluiten VAC-Brugge: afzonderlijk dossier om sneller te kunnen gaan Doel: leverancier gekend tegen eind 2011 Algemeen zitmeubilair Dossier vertraagd – nazicht offertes loopt (proefopstellingen) Timing: Q Vast restaurant meubilair Dossier vertraagd – opgevangen d.m.v. extra stuk-meubilair Timing: Q1-2012
Page 9 Slide 9 Dossiers Fase 2, status en planning: Facilities: Signalisatie Globale klantbehoeften: volledig Timing: start op 21-nov-2011 – 19-dec-2011 Warmedrankautomaten Dossier vertraagd Geen inschrijvingen op raamcontract Toestemming IF voor onderhandelingsprocedure wordt gevraagd Tijdelijke oplossing voor koffie en thee in kitchenettes beschikbaar Warme maaltijden VAC-Brugge Sectoraal akkoord: nagaan samenwerkingsovereenkomst met Fedorest Timing: half 2012
Page 10 Slide 10 Dossiers Fase 2, status en planning: Technieken-ICT: Basisdossiers elektriciteit en bekabeling (CZ) Timing: op schema voor verhuis Bijkomende bekabeling t.b.v. de klanten Wordt opgestart Timing: loopt door tijdens verhuis Telefonie Timing: op schema voor verhuis WAN (Vlaamse Fiber) Timing: op schema voor verhuis Operationeel tegen: 01-dec-2011 (op één fysiek been!) LAN-GID Timing: operationeel tegen 05-dec-2011 WLAN Dossier vertraagd
Page 11 Slide 11 VAC-Brugge Stuurgroep – Varia: Volgende Stuurgroepvergadering: do. 15-dec-2011, NM.
Page 12 Slide 12 Toelichting Koffie-automaten Koffie-automaten zullen bij opstart NIET aanwezig zijn Tussentijdse oplossing: Koffietassen in de kitchenettes Iedereen zorgt voor eigen afwas van tassen – afwasmachines Twee thermoskannen per kitchenettes: ‘s Morgens kunnen thermoskannen afgehaald worden in de resto Indien leeg overdag – in de resto kan gratis hervuld worden ‘s Avonds thermoskannen terug brengen naar resto aFM zorgt voor spoelen van de thermoskannen, bijvullen van melk, suiker, roerstaafjes, thee, afwastabletten
Page 13 Slide 13 Parking VAC Brugge Algemeen: Vooraf moet men geregistreerd zijn als parkinggebruiker. Hiervoor moet de personeelsbadge door ons ingelezen worden en krijg je daarna een parkeerkaart. Om op de eerste dag van de parking gebruik te kunnen maken moet je vooraf aan je inhuizing langskomen in VAC. Onthaalmedewerker kan parkeerkaarten aanmaken. vooraf zullen we de uren waarop dit kan laten weten / kan ook tijdens de bezoekdag.